He llegit uns articles que penso que és bo difondre com a punt de reflexió relatius a certs aspectes i iniciatives sobre la lectura i la biblioteca escolar.
Un article basat en una entrevista que fa l’Helena López a María Pousa, assessora de la xarxa de biblioteques escolars a Galícia, publicat pel Periódico.
María Pousa: “L’escola no ha de tenir tota la col·lecció de Geronimo Stilton”
Si bé les comparacions són odioses, ens podem preguntar què passa aquí. També vàrem començar, però hem quedat subjectes a les voluntats individuals de cada centre o d’alguns membres que “hi creuen”. Quin seguiment i assessorament hi ha?
Us deixo l’enllaç a l’article que aporta unes quantes idees molt clares del que és i quin enfocament ha de tenir una biblioteca escolar:
https://www.elperiodico.cat/ca/societat/20240518/maria-pousa-l-escola-tenir-102581058
L’altre article de Sònia Espín l’ha publicat el diari digital Segre i fa referència a la supressió de les lectures obligatòries en el batxillerat. No sé què en penseu, a mi em sorprèn d’entrada que la polèmica estigui només centrada en sí o no lectures obligatòries, veig bé que no se’n faci un examen, però potser caldria mirar com es treballen. Normalment, no es fa lectura a classe, llegida en veu alta. compartida, comentada… es mana llegir de tal a tal pàgina o capítol i a classe control/examen. S’ha de transmetre el valor de la lectura, despertar l’interès per la Literatura. Falla la metodologia, no el contingut.
Polèmica supressió a batxillerat i selectivitat de lectures obligatòries