Competències bàsiques

avaluacio4eso

Avaluació de 6è d’EP

Avaluació de sisè d’educació primària

Avaluació externa que s’aplica al mes de maig, a tots els centres d’educació primària. És una prova que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació primària per poder seguir amb normalitat el currículum previst per a l’ESO

Matèries:

• Llengua catalana
  • Llengua castellana (i també aranès a l’Aran)
  • Llengua estrangera (anglès, francès)
  • Matemàtiques

Com s’estructura la prova?

La prova està formada per quatre quaderns.

Els quaderns de competència lingüística en llengua catalana, castellana i llengua occitana aranesa avaluen la comprensió lectora mitjançant textos de tipologia diversa (narratius, expositius, etc.). Els quaderns contenen:

– Un dictat on han d’escriure paraules en els espais buits.
– Dos textos de tipologies diferents amb els quals s’avalua la comprensió lectora.
– Ítems tancats per avaluar la competència lingüística (lèxic i morfosintaxi).
– Una redacció.

El quadern de competència lingüística en llengua estrangera (anglès o francès) conté:

– Ítems tancats sobre dos textos orals per avaluar la comprensió oral.
– Ítems tancats sobre dos textos escrits per avaluar la comprensió lectora.
– Una redacció.

El quadern de competència matemàtica conté activitats que parteixen d’estímuls o situacions-problema que impliquen el domini del llenguatge i del raonament matemàtic i de diferents tipus de contingut del currículum de l’àrea de matemàtiques. S’avalua:

– Càlcul directe, problemes de resposta immediata, justificacions a respostes donades. Amb aquestes activitats s’avaluen els aspectes relacionats amb la numeració i el càlcul.
– Contorns i superfícies de figures planes, elements de figures tridimensionals, comprensió de gràfics associats a taules. Amb aquestes activitats s’avaluen els aspectes relacionats amb l’espai, la mesura i la lectura de gràfics.
– Percentatges relacionats amb situacions quotidianes, equivalències i regularitats en sèries. Amb aquestes activitats s’avaluen els aspectes relacionats amb les relacions i el canvi.

Models de proves anteriors

Avaluació de 4t d’ESO

Avaluació de quart d’ESO

La prova de quart d’ESO avalua les competències i coneixements bàsics que els alumnes han d’haver adquirit en competència comunicativa lingüística, en competència cientificotecnològica i en competència matemàtica. Aquesta prova externa, elaborada i organitzada pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, té un caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres.

Matèries:

• Llengua catalana
  • Llengua castellana (i també aranès a l’Aran)
  • Llengua estrangera (anglès, francès i alemany)
  • Matemàtiques
  • Àmbit cientificotecnològic

Quins apartats té cada prova?

Proves_avaluacio_4eso

Models de proves anteriors

Webs informatives

Quant a jcruz

Orientador escolar
Aquest article ha estat publicat en Problemes d'aprenentatge, Recursos. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.