1.- Inici de curs. Documents per a l’organització i la gestió dels centres. Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO
2.- Desplegament de l’orientació educativa a l’ESO i a les funcions de l’orientador de centre (pàgina 20 i pàgina 15 respectivament).
- http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/CUR_ESO.pdf
- http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOIGC/ORG_Personal_docent.pdf
3.- Ordre que regula l’avaluació a l’ESO: ORDRE ENS/108/2018, de 4 de juliol, per la qual es determinen el procediment, els documents i els requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria.
4.- L’informe de l’EAP de reconeixement de necessitats específiques de suport educatiu (abans dictàmens).
5.- L’orientació educativa es regula en el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, a partir del qual l’orientació i l’acció tutorial s’estableixen com a elements essencials de la tasca educativa dels centres. I és en funció d’aquest marc que el Departament d’Ensenyament, dintre de la col·lecció “Documents per a l’organització i la gestió dels centres” que ha publicat la proposta que se us presenta a continuació. “L’orientació educativa i l’acció tutorial al llarg i en cada una de les etapes educatives i ensenyaments”.
6.- La Llei d’Educació de Catalunya (LEC) Llei 12/2009 de 10 de juliol, d’educació.
7.- LOMCE Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa.