Avaluació psicopedagògica

 

DSC_0004L’avaluació psicopedagògica és un procés continuat d’anàlisi i recollida d’informació rellevant sobre aprenentatge d’un alumne. Tres àmbits claus al voltant dels quals caldrà obtenir informacions:

  • el mateix alumne: què sap, què li interessa, estil d’aprenentatge, motivació, confiança i seguretat, com aprèn, amb quins suports, amb quins materials, com participa i es relaciona amb els companys i amb els docents….
  • l’entorn educatiu escolar: tipus de situacions educatives en les que aprèn, tipus de propostes, de materials, de relació amb els altres (companys, adults…), activitats que se li proposen…
  • l’entorn familiar: context familiar, composició, suports per al seu procés evolutiu i educatiu, dificultats…

Aquest procés de anàlisi i recollida de informació parteix d’una demanda dels docents responsables d’educar quan troben dificultats en aquest procés educatiu; en ocasions aquesta preocupació sorgeix o és motivada per la mateixa família.

Podríem dir que la finalitat prioritària de l’avaluació psicopedagògica és aportar informacions que serveixin per prendre decisions de millora per respondre millor a les necessitats educatives d’aquest alumne (Solé, 1998).

Webs

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *