Els països amb els millors resultats acadèmics.

informe_PISAL’educació dels millors països de PISA

Segons Pisa, l’informe de referència del món educatiu, dissenyat per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), aquests són els millors països en educació, fem un repàs dels 10 primers:

Finlàndia
La clau de l’educació a Finlàndia està en l’alt nivell de formació del professorat, amb una selecció prèvia més exigent que en altres països.
Enseñanza gratuita con los docentes más preparados

Japó
Els alumnes japonesos tenen una forta tradició d’aprenentatge memorístic i una disciplina estricta, en particular en les matemàtiques i les ciències.
Inversión tecnológica y disciplina marcan la educación en Japón

Corea del Sud
Corea del Sud ha revelat que el 93% dels estudiants de secundària es graduen a temps. No hi ha deserció escolar. El país destaca per tenir una alta proporció d’alumnes en franges d’excel·lència acadèmica.
Corea del Sur se consolida como el país donde no existe fracaso escolar

Singapur
El 2012, Singapur va obtenir les qualificacions més altes en l’Informe Pisa: en Matemàtiques va obtenir 79 punts per sobre de la mitjana internacional i en lectura va anotar 46 punts. Mèrit i bilingüisme, les claus de l’èxit educatiu de Singapur
Mérito y bilingüismo, las claves del éxito educativo de Singapur

Estònia
El país se situa entre els millors de Pisa per la seva penetració de les TIC a l’aula, ràtios reduïts i bilingüisme. A partir dels set anys, els nens ja aprenen a programar ordinadors per establir les bases de la curiositat científica.
La tecnología es el emblema del sistema educativo en Estonia

Xina- Xangai

Els països asiàtics superen a la resta del món en l’últim estudi PISA elaborat per l’OCDE. La ciutat que lidera el dit informe és Xangai (Xina). Els nivells d’excel·lència dels seus alumnes doblen els de la mitjana de països analitzats. Les 13 hores diàries d’estudi, la clau de l’èxit educatiu xinès.
Las 13 horas diarias de estudio, la clave del éxito educativo chino

Holanda
Tot i que els alumnes holandesos surten ben parats en l’Informe Pisa (quart lloc en Matemàtiques, novè en Comprensió de l’escriptura i el vuitè en Cultura científica), els Països Baixos són molt conscients de la importància de seguir invertint en augmentar la qualitat de l’ensenyament.
El ‘modelo Steve Jobs’ holandés sustituye los libros por los iPads

Suïssa
A Suïssa, que és un Estat federal, l’educació és competència dels cantons, gratuïta i obligatòria, per això, depenent del cantó, les escoles ensenyen en alemany, francès o italià, més anglès obligatori. Els cantons tenen molta autonomia, trien des de l’estructura del seu sistema educatiu fins a les dates de vacances. L’èxit de la FP convenç al 66% dels joves suïssos.
El éxito de la FP convence al 66% de los jóvenes suizos

Canadà
La formació canadienese està per sobre de la mitjana de l’OCDE en lectura. Un dels elements clau que cal ressaltar és que Canadà compta amb un dels índexs de graduats universitaris més alts del món, és l’únic país del món en el qual un de cada dos ciutadans és llicenciat. I ha aconseguit aquest lideratge invertint menys que altres països de l’OCDE, un 6,1% del PIB, enfront del 6,3% de la mitjana.
L’èxit de Canadà: la meitat de la població té estudis superiors.
El éxito de Canadá: la mitad de la población tiene estudios superiores

Taiwan
L’educació a Taiwan representa la base del desenvolupament del país. Els ciutadans de la República de Xina (Taiwan) senten una gran admiració pels grans i mantenen les tradicions apreses des de petits a les escoles. Els alumnes treballen la moralitat com a primer element sumat als costums i la tradició. Memorització, esport i nacionalisme: claus de l’èxit educatiu de Taiwan.
Memorización, deporte y nacionalismo: claves del éxito educativo de Taiwán

Font: http://ecoaula.eleconomista.es/campus/noticias/7378576/02/16/La-educacion-de-los-mejores-paises-de-PISA.html

Quant a jcruz

Orientador escolar