Sempre amb un adult, si estem a un lloc alt.
-
Articles recents
octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « jul. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Sempre amb un adult, si estem a un lloc alt.
Us deixo una plantilla com la que fem servir a classe. També la podeu fer vosaltres, si no teniu impressora.
La pluja és una bruixa
amb els cabells molt llargs.
Cascavells li repiquen
tota la trena avall.
A la nit, si venia,
ho fa sense avisar,
estalzim a la cara
i el vestit estripat.
Si fa córrer l’escombra
conillets, a amagar!
amagats que seríem
que no ens atraparà.
Darrere la cortina
fem-li adéu amb la mà.
MARIA-MERCÈ MARÇAL
En cuanto oye el lápiz
se acerca en silencio,
mira por mis gafas,
discreta, los versos
y luego se marcha
como entristecida
dejando en las lentes
unas lagrimitas.
Que es mosca miope
se nota a la legua,
mas ¿qué es lo que busca
que aquí nunca encuentra?
No sé, pero hay algo
que a mí me da pena.
Tal vez sólo quiera
sentir cómo el lápiz
dibuja palabras
que digan de ella.
Ven, mosca bonita,
que éste es tu poema:
sus letras son tuyas,
vuela tú por ellas.
Acércate, acércate,
frota tus patitas,
¿no ves lo que dice?:
“La mosca bonita”,
te gusta ¿verdad?
Me dolía tanto
ver en los cristales
tus dos lagrimitas…
JUAN MANUEL RODRÍGUEZ TOBAL
¿Habéis ayudado a cocinar durante estos días? ¿Qué receta os gusta más?
Aquí os dejo una manera muy simple de hacer yogur sin necesidad de yogurtera ni máquinas. No es necesario añadir el azucar.
Por si se os acaban los libros de la biblioteca de clase y los que tenéis por casa, aquí os dejo un enlace a una historia preciosa que os hará pensar, imaginar y, sobre todo disfrutar.
http://bibliotecadigital.ilce.edu.mx/Colecciones/ObrasClasicas/_docs/ElPrincipito.pdf
Estimats/des,
Espero que estigueu tots molt bé. En l’anterior article us he escrit de nou les recomanacions que vam establir, parlant entre tots, la darrera tarda de classe. Quan hi hagi novetats en aquest sentit, us les comunicaré, doncs sembla que aquesta situació es mantindrà més temps. No patiu. Sobretot heu d’estar tranquils i anar fent, perquè l’angoixa no porta res de bo.
Quan s’acabi tot això, ja en parlarem, repassarem amb calma i tindrem en compte que ha estat una situació excepcional. Anireu ben preparats al curs vinent, en el qual podrem aprofundir en les capacitats que haureu desenvolupat.
Aquestes situacions ens poden servir per comprovar el nivell d’autonomia que hem desenvolupat cadascú, si fem la feina amb responsabilitat…
El Departament està iniciant un pla d’acció per poder-nos comunicar i continuar el treball en línia, mitjançant les noves tecnologies. Mentrestant i sempre, teniu el nostre bloc d’aula (Projecte Estellés) que ens pot ajudar.
Si voleu escriure algun comentari, feu-lo amb els vostres pares. No sortirà publicat automàticament, és a dir, no el podreu llegir al bloc fins que jo el pugui revisar i acceptar. Funciona així per evitar publicacions i comentaris inapropiats o “spam”). Ànim. Espero que d’aquesta manera el bloc us serveixi també com a motivació per a escriure i sigui interactiu (no una eina unidireccional de comunicació).
Una abraçada molt forta!
I també per als papis i mamis, avis i àvies, tiets, tietes, germans i germanes, etc. que, de ben segur, com sempre, us estaran ajudant molt. Estimeu-los moltíssim, ara que podeu estar amb ells!
No oblidem les necessitats de moviment, de relaxació, etc. Hi ha situacions en què potser ens cal no oblidar el que és fonamental. El vostre cos i la vostra ment tenen necessitats! Hem d’intentar afrontar les situacions que ens afecten amb eines que ajuden. La música, els estiraments, la plàstica… No afegim més angoixa a les que ens porten les notícies! Canteu, llegiu, preneu el sol a la part de la casa que doni, escolteu els ocells… Semblen coses banals (busqueu al diccionari), però aquestes, en determinades circumstàncies, són imprescindibles per a construir o reconstruir l’alegria. Una abraçada molt forta.