Amb la poesia, pensem i fem servir la imaginació. Mireu quines metàfores més maques han sortit del nostre cap:
Joc de les metàfores
Els dits de la mà són pals.
Els ulls del sol són rodones.
SAMARA
El llibre és una caixa.
FRAN
El melic és un tret a la panxa.
El llibre és una terrassa.
ADRIÀ
La taula és un tros de cartró.
La caixa és un cistell.
El calendari és un llibre obert i penjat.
El cel és aigua.
OLGA
El llapis és un cuc.
ASMA
El sol és un euro.
El llapis és un coet.
AITOR
La “a” és una banyera.
IHSSANE
La pantalla de l’ordinador és una torre.
AINHOA.
Els ulls són pilotetes.
IKHLASSE
La paperera al cap és un barret.
IZAN
La boca del pare és una lluna.
YANIRA
El col·legi és una casa.
GUILLERMO
La cartolina és una pissarra.
MALENA
Els ulls de la mare són perles.
KEVIN
Els teus ulls són sols.
El sol és un got d’aigua.
AINARA
Amb el mestre hem fet una tots junts:
Els nens i les nenes,
quan surten al pati,
tot fent filera,
són formiguetes
i soldadets
de plom.
JOSÉ ÁNGEL I NENS I NENES DE 1R. A
EL JOC DE LES COMPARACIONS
Guillermo: El núvol se sembla al fum.
Ainara: La lluna és com una pilota. El núvol és com la llana de les ovelles i sembla una fulla.
Samara: El sol és com una rodona.
Malena: Els cabells semblen ratlles.
Aitor: El núvol sembla les fulles d’un arbre. La lluna sembla un plàtan.
Ikhlasse: Els ulls semblen diners. El sol és com una cara.
Adrià: Els raigs del sol són com palets. Els forats som com rodones.
José Antonio: El núvol sembla un cistell.
Anas: El núvol és com una piscina. El sol sembla una moneda.
Yanira: La boca del sol sembla una lluna.
Nazareth: El núvol sembla les onades del mar.
Ainhoa: El núvol és com un toll d’aigua.
Ihssane: El núvol sembla un coixí.
Asma: Els números semblen bastons en un tren.
Izan: El núvol sembla un pastís de nata.
Kevin: El sol sembla una piruleta. Els ulls semblen olives.
Olga: El núvol sembla un tros de cotó.
Los niños y niñas de 1r. B, en clase de lengua castellana, utilizaron su imaginación con el juego de las comparaciones. Leed lo que pensaron:
José Antonio: Las agujas del reloj son iguales a las “is”. Las coletas son como cuernos de toro. Los rayos de sol son como patatas fritas. Los dedos son como agujas. Los ordenadores parecen cajas de letras, juegos y números.
Ángel: Unos ojos como de papel, manos metálicas…
Lidia: La serpiente se parece a un cordón.
Lidia y Ángel: La pizarra es como un cuadrado, sobreviven letras, números, dibujos…
Víctor y Ángel: Una carpeta es como una boca de cartulina que come folios.
Juliano y José Antonio: La oreja es como una boca que come sonidos.
Fernando: La cara parece una momia.
Anderson: La guitarra es como un cacahuete gigante. El 1 parece un 7. Una moneda es como el vidrio de una lupa. La A es como un triángulo.
Laia: Un niño es como una niña. El avión parece un helicóptero.
Wiam: El sol parece un círculo. Los pantalones parecen coletas.
Chaima: La boca es como una galleta.
Cristina: Un camión es como una grúa.
Irina: La boca cerrada parece un gusano. Un círculo parece una flor. Los pantalones parecen serpientes chafadas. Los ojos son como circulitos.
Jaime: Una bota es como una L.
Valentina: El hula-hop es como un rollo de papel. La luna se parece al sol.
Brian: Una pelota parece una bola.
Juliano: La U es como una O que se abre.
Los niños y niñas de 1r. C escribieron:
Vania: La U es como una O que ha perdido el tejado.
La ventana es como una pizarra.
La goma es como una piedra.
Raúl: La A se parece a un triángulo.
El sol se parece a un reloj.
Yovanys: Tus pupilas son como perlas marrones.
Los ojos son como limones pequeñitos.
Izan: La taza del lavabo se parece a un sacapuntas.
El kiwi es como el sol.
El plato se parece a un ombligo.
La o se parece a un cero.
El enchufe parece una pegatina.
Pau: Las aceitunas son como botones.
Jesús: Un pulpo es como una mano.
Un ojo se parece a una castaña.
El cero se parece a un huevo.
Una cara parece una calabaza.
El mundo es como una pelota.
La cara de un robot parece un cuadrado.
Lukman: El plato se parece al sol.
Una pierna es como un palo.
La rueda es igual que la pelota.
Zaira: El sol es igual que la luna llena.
El bluetack parece plastilina.
Andrea: El calcetín es como la zapatilla.
Fátima: Una pupila parece una bala.
Yaiza: La S es como un 8 que ha perdido la mitad.
Una montaña se parece a un puente.
Mª Belén: La C es una O que se le ha caído la mitad.
Alex: El lápiz se parece a un estuche.
Judith: El sol parece una aceituna.
Pau y Lukman: La M es como una N que se le ha roto una pierna.
Quan estic al despatx i tinc molta feina no puc pensar amb vosaltres,
però sempre em deixo un moment del dia per pensar i escoltar als nens i les nenes de l’escola pública de Bonavista.
És molt important el treball que esteu fent, com veieu quan penseu podeu fer moltes coses i com més ne feu més coses apreneu.
No deixeu mai de pensar i fer moltes coses, ni que n’hi hagi algunes que costin amb una mica d’esforç sempre surt.
Endavant
Us ha agradat el teatre?
Josefina
Gràcies, Josefina. Ens agrada molt que ens escriviu. Quan tinguem una estona, t’explicarem el que ens ha semblat l’obra de teatre. Petons.