-
Articles recents
octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « jul. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
El ball de la civada
El ball de la civada
jo el vos cantaré
El ball de la civada
jo el vos cantaré
El pare quan la llaurava
feia així feia així
se’n dava un cop al pit
i se’n girava així
Treballem treballem
que la civada, que la civada
treballem, treballem
que la civada guanyarem
Sembrava
Segava
Molia
Pastava
Menjava
Lletra i música: Populars
Publicat dins de Educació Física, Llengua Catalana, Medi, Música i art, Projectes
Deixa un comentari
Les màquines
Publicat dins de Lengua Castellana, Llengua Catalana, Medi
Deixa un comentari
Activitats i projectes d’aula basats en enfocaments diversos de renovació pedagògica
Estimades famílies,
A banda dels projectes d’innovació educativa que fa l’escola, haureu escoltat als vostres nens i nenes que fem algunes activitats que els agraden i sorprenen.
També heu vist algun tast aquí, al nostre bloc d’aula, de la seva creativitat (joc de les personificacions). Les recullo per tal que sapigueu el seu sentit pedagògic profund.
- Bloc d’aula “Projecte Estellés”. Inspirat en les tècniques Freinet en motivació a l’escriptura.
- Diàleg de sorpreses. Obrint camins per a la poesia a l’escola. És un mètode que he utilitzat des de fa anys en diverses escoles, com a mestre i com a formador (en tallers específics) i en cursos per a mestres del Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès.
- Junyit al vent. Psicomotricitat per a la imaginació. Com us vaig comentar a la reunió d’inici de curs, aquest projecte aborda la psicomotricitat de forma global, amb cançons pròpies que treballen diversos aspectes (expressió corporal, dansa, espai, desplaçaments, relaxació, coneixement del cos…) amb un enfocament global. Van ser gravades pel servei de mitjans audiovisuals del Departament, encara que no han estat editades fins avui.
- Habilitats socials, valors, resolució de conflictes i gestió d’emocions. A les tutories intentem analitzar els conflictes com a oportunitat de creixement, de millora personal envers la responsabilitat. Complemento aquest enfocament en els darrers anys amb les aportacions de Kohlberg i les pràctiques adaptades de relaxació de Tomás Motos (del qual vaig ser alumne).
- Construir, no cansar-se de construir l’alegria. Cançons, vídeos, lectures, activitats de plàstica, acudits… per afrontar les dificultats i aconseguir un clima de confiança i alegria a la classe, que bona falta ens fa en aquests temps.
- Biblioteca d’aula. Sempre un llibre a les mans o a la motxilla.
Una abraçada!
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Era un niño que soñaba
Era un niño que soñaba
un caballo de cartón.
Abrió los ojos el niño
y el caballito no vio.
Con un caballito blanco
el niño volvió a soñar;
y por la crin lo cogía…
¡Ahora no te escaparás!
Apenas lo hubo cogido,
el niño se despertó.
Tenía el puño cerrado.
¡El caballito voló!
Quedóse el niño muy serio
pensando que no es verdad
un caballito soñado.
Y ya no volvió a soñar.
Pero el niño se hizo mozo
y el mozo tuvo un amor,
y a su amada le decía:
¿Tú eres de verdad o no?
Cuando el mozo se hizo viejo
pensaba: Todo es soñar,
el caballito soñado
y el caballo de verdad.
Y cuando vino la muerte,
el viejo a su corazón
preguntaba: ¿Tú eres sueño?
¡Quién sabe si despertó!
Antonio Machado
Publicat dins de Lengua Castellana, Poesia
Deixa un comentari
Conocimiento, sensatez, conciencia
Ya que el refuerzo de la sanidad pública, de la investigación y de la escuela pública es el que es, al menos conozcamos cómo se propaga el virus, seamos prudentes y responsables para protegernos nosotros y a los demás, en lo posible.
El conocimiento que aportan los estudios científicos nos puede ayudar.
Publicat dins de Lengua Castellana, Medi, Situacions excepcionals, Tutoria
Deixa un comentari