Estimades famílies,
A banda dels projectes d’innovació educativa que fa l’escola, haureu escoltat als vostres nens i nenes que fem algunes activitats que els agraden i sorprenen.
També heu vist algun tast aquí, al nostre bloc d’aula, de la seva creativitat (joc de les personificacions). Les recullo per tal que sapigueu el seu sentit pedagògic profund.
- Bloc d’aula “Projecte Estellés”. Inspirat en les tècniques Freinet en motivació a l’escriptura.
- Diàleg de sorpreses. Obrint camins per a la poesia a l’escola. És un mètode que he utilitzat des de fa anys en diverses escoles, com a mestre i com a formador (en tallers específics) i en cursos per a mestres del Centre de Recursos Pedagògics del Tarragonès.
- Junyit al vent. Psicomotricitat per a la imaginació. Com us vaig comentar a la reunió d’inici de curs, aquest projecte aborda la psicomotricitat de forma global, amb cançons pròpies que treballen diversos aspectes (expressió corporal, dansa, espai, desplaçaments, relaxació, coneixement del cos…) amb un enfocament global. Van ser gravades pel servei de mitjans audiovisuals del Departament, encara que no han estat editades fins avui.
- Habilitats socials, valors, resolució de conflictes i gestió d’emocions. A les tutories intentem analitzar els conflictes com a oportunitat de creixement, de millora personal envers la responsabilitat. Complemento aquest enfocament en els darrers anys amb les aportacions de Kohlberg i les pràctiques adaptades de relaxació de Tomás Motos (del qual vaig ser alumne).
- Construir, no cansar-se de construir l’alegria. Cançons, vídeos, lectures, activitats de plàstica, acudits… per afrontar les dificultats i aconseguir un clima de confiança i alegria a la classe, que bona falta ens fa en aquests temps.
- Biblioteca d’aula. Sempre un llibre a les mans o a la motxilla.
Una abraçada!