A l’hort hem après moltes coses divertides amb el José Àngel i el Salvador. Ens han ensenyat:
- A plantar tomàquets, enciams, cols, bajoques, cebes i moltes coses més.
- A protegir-nos dels pals que hem ficat per les tomaqueres, ho hem fet ficant un tub de plàstic a la canya.
- A encoixinar la terra amb paper de diari, fulles de palmera, amb fulles de col i amb lavanda.
- A no tindre plagues d’erugues, ho hem fet amb l’associació de plantes que és posar una ceba i una altra planta i així tota l’estona.
- Que si estem malalts podem agafar plantes medicinals, hi havia dues nenes que estaven malaltes i unes companyes els hi van portar deu caps de flor de la camamilla i una branca de les de baix de la marialluïsa.
- A entutorar les plantes perquè creixin rectes, vam ficar un tutor al perer, al llimoner i a les tomaqueres.
- Que les plantes no les hem de regar per les fulles, hem de regar-les pel voltant del tronc, per terra.
- A cuidar la natura.
També hem fet un hotel d’insectes, vam utilitzar pinyes, canyes, branques de pi, cartró i herbes. També vam posar adob i van remoure la terra perquè hi entrés oxigen.
Això és un resum de tot el que hem après a l’hort, esperem que us hagi agradat.
Adéu!
Fet per: Pol i Daniela. Classe de l’alegria. Escola Sant Sebastià, juny de 2023.