Conferència «eTwinning»: agermanaments virtuals entre centres escolars

Els proppassats dies 14, 15 i 16 de març de 2008 tingué lloc a Bucarest la conferència anual sobre l’agermanament virtual («eTwinning»), iniciativa comunitària per afavorir la creació de parelles entre escoles de tota Europa. Aquesta iniciativa, endegada a principis del 2005, té l’objectiu genèric d’aconseguir que els infants treballin amb les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) com a eines capaces de superar barreres al coneixement entre joves conciutadans europeus que es troben geogràficament allunyats. Fins la data, hi participen 35.000 centres, entre els quals més de 450 són escoles catalanes.

 

Com a culminació de la conferència, es van lliurar premis al millors projectes dins d’aquesta iniciativa, que han estat atorgats a quatre vencedors: per categories, tres d’edat (de 4 a 10, de 11 a 15, i de 16 a 19 anys); i una de temàtica en ciència i matemàtiques; i quatre finalistes respectives. El portal de la iniciativa es troba disponible en 22 de les 23 llengües oficials de la UE.

Per a més informació us podeu adreçar al bloc d’eTwinning del Departament d’Educació, pensat per crear xarxa entre el professorat català i projectar-los vers Europa