21. Els valors del diàleg

CC28. Els valors del diàleg: comprensió, exclusió de violència, cooperació, participació, sinceritat, escolta, igualtat de les veus, assertivitat, respecte, racionalitat…

Sinopsi

Charlie, un jove tímid i marginat, escriu una sèrie de cartes a una persona sense identificar en les que aborda assumptes com la amistat, els conflictes familiars, les primeres cites, el sexe o les drogues. El protagonista tindrà que afrontar dificultats, al mateix temps que lluita per trobar un grup de persones amb les que pugui encaixar i sentir-se a gust.

Què podem treballar amb aquesta pel·lícula?

La cooperació i la amistat com valores necessaris per a aprendre a conviure i comprendre als altres. La autoafirmació com a base per a establir relacions de respecte mutu. La acceptació de la diversitat i la comprensió de les facetes personals dels demes. La superació de la por al fracàs, a les condicions adverses de l’entorn i al futur.

Dossier: LA VENTAJA DE SER UN MARGINADO

Presentació: Power point

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Els 34 talents de Gallup

talent_fortalesa

Des de petits que comencem a desenvolupar la nostra capacitat intel·lectual, aprendre es converteix en un joc. Aprenem a parlar i passem els nostres primers anys barrejant la diversió amb la curiositat d’aprendre, incorporem conceptes abstractes sense saber-ho i en el procés introduïm la lògica en el nostre pensament.

Després, un bon dia comencem anar a l’escola i tota la diversió es transforma en tasques, projectes i deures que tenen molt poc a veure amb despertar la curiositat i la motivació. Durant els nostres anys d’escolaritat ens convencen a invertir més temps en les nostres debilitats per millorar el nostre desenvolupament. I en tot aquest procés, ens frustrem més del que millorem. Vivim en un món obsessionat en arreglar les nostres debilitats, obrint les escletxes entre el que fem bé i no tan bé.

I tu què en penses? És millor detectar les fortaleses de l’aprenentatge, en lloc de les dificultats?  Com en el microconte de l’artista francès Alejandro Jodorowsky:

– Mestre, tinc un problema amb el meu fill: em va portar les notes del col·legi, una alta qualificació en dibuix i una pèssima qualificació en matemàtiques.
– Què Faràs?
– Ho posaré immediatament a fer classes particulars amb un professor de matemàtiques!
– Neci. Posa-ho immediatament a fer classes particulars amb un professor de dibuix. Desenvolupa el seu talent. Tots servim per a alguna cosa, però no tots servim pel mateix.

Fundada el 1932 per mesurar la importància de l’opinió pública i la investigació de mercat als Estats Units, l’Organització Gallup dirigeix ​​la seva experiència en estudi per mesurar el potencial humà i la manera de capitalitzar en la empresa. Marcus Buckingam i Don Clifton , directius de Gallup, van escriure el llibre “Ara, descobreixi les seves fortaleses que busca resoldre els problemes de baix rendiment a l’empresa, basat en més de 2 milions d’entrevistes a executius , empresaris i treballadors de tot el món, el text explica i presenta un catàleg de 34 hàbits de la conducta talents i la manera d’orientar-los en l’exercici de cada professió. Per als autors, l’accent s’ha de posar en el talent, en aprofitar allò que cadascú fa millor que altres, això garanteix una activitat òptima en qualsevol àmbit. No és només qüestió de coneixements, es tracta de capacitats personals i innats. Per exemple, si algú té facilitat per fer comptes, per memoritzar dades, per conversar, etcètera; això és el que el llibre anomena talent: un patró recurrent en la conducta per predisposició natural, un cop perfeccionat aquest patró, amb aprenentatge, capacitació, entrenament, es torna fortalesa.

Explicat d’una altra manera,  què és un talent? Un talent és un comportament, una emoció o pensament innat en nosaltres i que expressem de forma natural. Tots tenim talents. És una cosa innata i que se’ns dóna bé en qualsevol entorn. Tots tenim qualitats que destaquen dels altres. Per exemple, ser competitiu és un talent. Ser curiós i tenir afany per descobrir coses noves és un talent. Ser perseverant és un talent. Ser organitzat és un altre talent. Ser tossut és un talent si està usat en un entorn on cal exercir-lo.

Descobreix quins són els teus talents i troba l’activitat o treball que s’adeqüen el millor als teus talents perquè sabem que donem el millor de nosaltres mateixos en les coses per a les quals som bons sense esforçar-nos.

1.El pencaire, el realitzador.
2.Activador, l’iniciador.
3.Adaptabilitat i flexibilitat
4.Analític i objectiu.
5.L’organitzador, el director d’orquestra.
6.Conviccions personals.
7.Líder.
8.Comunicatiu.
9.Competitiu.
10.Sentirse part d’alguna cosa més gran.
11.Passat.
12.Prudència.
13.Descubridor de potencials.
14.Disciplina.
15.Empatía.
16.Justicia i igualtat.
17.Focalización.
18.Futurista i visionari.
19.Armonía.
20.Creativo.
21.Integración.
22.Individualización.
23.Li agrada ampliar informació.
25.Aprentatge.
26.Optimitzar.
27.Reparar.
28.Actitud positiva.
29.Relacional.
30.Responsabilidad.
31.Confianza en si mateix.
32.Diferència i originalitat.
33.Sentido estratègic.
34.Poder de convicció.

 

Font: http://www.lavanguardia.com/encatala/20140214/54401177385/metode-eua-identifica-aptituds-innates-individu.html
http://www.ara.cat/premium/talent-agafa-relleu-base-Fisiologica_0_1110488982.html

 

Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | Deixa un comentari

Les carreres universitàries amb més o menys sortida laboral

carreres_mes_feina2015

 

carreres_menys_feina2015L’Institut Nacional d’Estadística (INE) ha publicat l’Enquesta d’Inserció Laboral de Titulats Universitaris 2014, una mena de rànquing de les carreres amb millors i pitjors sortides laborals. Aquest treball analitza com els va ser l’any passat a les persones que es van graduar en 2010, per això ha creuat les dades de les universitats amb les afiliacions de la Seguretat Social. Destaquem algunes dades:

  • Entre setembre de 2014 i febrer de 2015, un de cada cinc titulats es trobava a l’atur.
  • Hi ha 14.666 persones que no han treballat mai, des que es van graduar en 2010.
  • Dels que treballaven, el 33,9% ho feia amb contracte temporal, el 43,2% amb contracte permanent, el 12% amb contracte en pràctiques i el 10% era empresari o treballador independent.
  • El 25% estava emprat en un lloc per sota de la seva qualificació. En altres paraules, tot i tenir un títol universitari, treballaven en llocs per als quals amb haver estudiat FP, Batxillerat o ESO n’hi hauria hagut prou.
  • Les branques de coneixement més castigades per l’atur són Arts i Humanitats (28% d’atur), Ciències (24%) i Ciències Socials i Jurídiques (20,4%). Van millor Ciències de la Salut (14%) i Enginyeria i Arquitectura (15%). Aquesta última branca registra el major nombre d’ocupats a l’estranger.
  • L’informe de l’INE diu que els titulats en les universitats privades tenen una taxa d’atur set punts menys que els de les públiques.
  • Les dones tenen una taxa d’atur superior a la dels homes i major percentatge d’contractes temporals. A més, triguen més temps a trobar la primera feina.
  • Per titulacions, els llicenciats en Criminologia i els graduats en Enginyeria Informàtica són els que presenten majors percentatges de contractes permanents, mentre que els mestres i els graduats en Turisme registren els majors percentatges de contractes temporals.
  • Per comunitats autònomes, les majors taxes d’ocupació s’observen a Catalunya (82,8%), Balears (81,1%) i Aragó (80,9%) i les que menys, a les Canàries (66,9%), Andalusia (67,5%) i Extremadura (69,1%).
 Font: http://www.elmundo.es/sociedad/2015/12/22/5679378722601dbd7d8b458b.html

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Avaluació de 4t d’ESO

avaluacio4eso

La prova de quart d’ESO avalua les competències i coneixements bàsics que els alumnes han d’haver adquirit en competència comunicativa lingüística, en competència cientificotecnològica i en competència matemàtica. Aquesta prova externa, elaborada i organitzada pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, té un caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres, i vol ser una eina per impulsar la millora global del sistema educatiu català.

Matèries:

  • Llengua catalana
  • Llengua castellana (i també aranès a l’Aran)
  • Llengua estrangera (anglès, francès i alemany)
  • Matemàtiques
  • Àmbit cientificotecnològic

Quins apartats té cada prova?

Proves_avaluacio_4eso

Models de proves anteriors

Webs informatives

.

 

Publicat dins de Informació sistema educatiu | Deixa un comentari

Ser un bon comunicador

steve_jobs

Ser un bon comunicador és una de les qualitats més importants per a un emprenedor. És indispensable per motivar l’equip, vendre un producte o convèncer un comprador o inversor. En aquest camp, el gran referent potser és Steve Jobs. El fundador d’Apple va destacar per la seva capacitat per atrapar a l’audiència en les seves famoses presentacions. Alguns articles i revistes recullen diversos trucs per ser capaç de copiar les exposicions de Jobs.

1. Escriure

Escriure el que es vol comunicar sempre ajuda a concretar les idees. Una bona estratègia  recomana escriure en una pàgina totes les idees que es voldrien transmetre, fins a completar tot el discurs. Després, reduir-lo a la meitat. Després, a un quart de pàgina. I finalment, quedar-se amb els tres punts clau, els que millor condensen el que volem explicar.

2. Practicar

L’entrenament és imprescindible per aconseguir el millor rendiment. Cal practicar i practicar el que es vol dir, provant-ho amb amics i coneguts, davant del mirall, o amb una gravadora o en vídeo. Cal repetir-ho en alt totes les vegades que faci falta fins que soni amb naturalitat.

3. Dues alternatives

És recomanable tenir dues versions del discurs, un més seriós i un altre més informal, per adaptar-lo als diferents entorns en què es pugui desenvolupar.

4. Solució de problemes

Un bon discurs ha de posar l’accent en els beneficis que s’ofereixen. Cal destacar quins problemes es poden resoldre.

5. Emoció

Cal realitzar un discurs entretingut, i recitar-amb optimisme i energia, per evitar que els espectadors s’adormin o s’avorreixin.

6. Personalització

No es pot utilitzar el mateix discurs per a totes les situacions. Cal introduir detalls que indiquin que es coneix l’interlocutor, que li facin sentir-se especial.

Font: http://www.eleconomista.es/

Publicat dins de Emprenedoria | 2 comentaris

Assignatures pendents

El govern defensa que el percentatge de joves que ni estudien ni treballen, també anomenats ‘ni-ni’, “no arriba al 3%“, enfront del 26% que fixa  l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), argumenta que l’organització internacional inclou en aquest col·lectiu els que busquen feina de manera activa, els que s’encarreguen de les tasques de la llar de forma voluntària o tenen cura d’algun familiar. Ni-Ni es aquella persona que NI estudia NI treballa, si busca feina és un altre tema. Però, per desgràcia, ens hem de quedar amb la xifra catastròfica del 26% d’atur juvenil.

D’altra banda, l’OCDE avisa que Espanya encara té un dèficit d’alumnes de FP i augmenten els ‘ni-ni’. Des del 2007 gairebé s’ha duplicat el nombre d’alumnes que cursen una FP, fins a arribar a més de 790.000 . Pocs estudiants cursen formació professional (FP) a Espanya i, alhora, augmenta de manera constant el nombre de ‘ni-ni’, segons ha advertit l’OCDE.

Proposta del vídeo de TV3 Assignatures pendents:  http://www.tv3.cat/videos/3847310

Publicat dins de Emprenedoria, Informació sistema educatiu | 1 comentari

“El Camino del Éxito” de LuzuVlogs

Aquest és un dels millors vídeos motivadors que el realitza un tal “LuzuVlogs” . Dedicat als meus alumnes que no s’aclareixen ni tenen clar què estudiar.

No podem posar excuses per no trobar l’èxit:  els que no volen fer canvis a la seva vida, els que no s’atreveixen a muntar un negoci, els que dubten a estudiar una altra vegada, els que no volen tornar a treballar en una feina que no arribi a les seves expectatives o els  que busquen mil i una excuses per no fer alguna cosa que els hi fa por.

Publicat dins de Autoconeixement, Emprenedoria | 2 comentaris

Necessites ajuda per millorar la presentació del teu Currículum Vitae?

 

CV_1

El currículum constitueix una eina de venda de nosaltres mateixos en els processos de recerca de feina. Aquest instrument es configura com la targeta de presentació o de primer contacte que establim amb les organitzacions on volem treballar. D’aquesta manera, cal tenir en compte que la qualitat del currículum i la imatge que amb ell projectem pot influir en el nostre futur professional. Per començar, pots tenir en compte alguns documents de suport de la web del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.

La majoria de candidatures per a una oferta de feina es descarten pel currículum abans d’arribar a la fase de l’entrevista. El currículum és, doncs, un document molt important en el procés de cercar feina, i s’ha de cuidar especialment. A la web del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya trobaràs uns consells importants sobre el currículum personal (Servei d’ocupació).

Conèixer quins són els models principals de currículum i la funció de cadascun d’ells, així com disposar de recursos per articular-lo de manera correcta, ens pot ajudar a aconseguir el nostre objectiu professional.

Eines en línea per crear CV impressionants

Quan busquem feina, ens cal un CV que sigui simple i fàcil i ràpid d’adaptar a les diferents ofertes. Un CV escrit tradicionalment ja no sol ser suficient, necessitem un que capti l’atenció de l’empresari perquè miri realment amb atenció el contingut del nostre CV.

A continuació, s’indiquen algunes eines fàcils d’usar i gratuïtes per crear un CV visual en línia per a qualsevol tipus de feina:

oficinattreball

  • Easel.ly   Aquest servei ens permet crear el nostre CV personal en forma d’infografies utilitzant una plantilla o des de zero. Podem arrossegar i deixar anar qualsevol element d’una plantilla, canviar els colors, paraules, mides, …  És totalment personalitzable. Per exemple aquest model.

  • Cvmaker   Cvmaker és una eina en línia per crear CV visuals molt intuïtiva i amb una interfície molt atractiva. Només cal introduir la informació correcta en el CV i en un minut ens proporciona un CV elegant i amb estil, a punt per guardar i descarregar. També es pot descarregar el CV en format PDF.

  • My Perfect Resumeix   Tot el que hem de fer durant el procés de creació del nostre CV és triar el disseny i inserir els exemples ja creats per experts (no cal escriure, només apuntar i fer clic). Posteriorment, podem descarregar el CV en els diversos formats disponibles.

  • Kinzaa   Podem utilitzar les nostres dades de LinkedIn o bé afegir manualment informació per crear un CV infogràfic. Al final, obtindrem un enllaç únic al nostre CV en línia que podrem proporcionar als empresaris.

  • ConnectCV   ConnectCV és una eina gratuïta de creació de CV que té nombroses funcions i múltiples opcions de compartició. Amb aquesta eina podem accedir al nostre CV en línia o fins i tot a través d’una aplicació per a mòbils gratuïta, de manera que sempre el tindrem a mà. Pots fins afegir un vídeo propi allotjat a Youtube. També ofereix consells sobre la redacció de CV i exemples per ajudar-nos amb la redacció del nostre propi CV.

  •  Novoresume  T’has de registrar per accedir al servei, t’ofereix diverses plantilles d’una forma molt senzilla i pràctica de creació de CV.

 

Xarxes socials en línea 

D’altra banda, mereix especial atenció les xarxes socials professionals que tractarem en un altre apartat, a destacar LinkedIn que és la major xarxa professional del món, i és que, són moltes les ofertes laborals o possibilitats de trobar una feina ideal que podràs veure en aquesta web, per això com d’una persona que desitja trobar la feina dels seus somnis i fer-se amb gent que es dedica al mateix sector, és molt important tenir un perfil a LinkedIn.
linkedin

Fonts:
http://www.hongkiat.com/blog/online-tools-to-create-impressive-resumes/
http://laragomezperez.blogspot.com.es/2013/02/la-importancia-de-linkedin-para.html
Publicat dins de Món laboral, Recursos | Deixa un comentari

Les deu carreres universitàries amb més sortida laboral

deu_carreres_sortida

Aquestes setmanes se celebren les proves de selectivitat i són molts els estudiants que encara no tenen clar a la carrera que volen accedir. Per tractar “d’il·luminar” els indecisos que no han triat encara els estudis que volen cursar, al portal d’ocupació Jobandtalent han recopilat les carreres universitàries amb més inserció laboral.

1. Medicina
2. Optometria
3. Ciències actuarials (matemàtiques, economia, estadística)
4. Enginyeria de telecomunicacions
5. Enginyeria electrònica
6. Farmàcia
7. Enginyer informàtic
8. Enginyeria en sistemes d’informació
9. Podologia
10. Enginyeria industrial

Per la seva banda, la web unportal.net en el seu estudi indica les següents:

1. Ciències i Tecnologies de Telecomunicació.
2. Medicina
3. Odontologia
4. Enginyeria en Organització Industrial
5. Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació
6. Logopèdia
7. Enginyeria de Sistemes Audiovisuals
8. Enginyeria en Tecnologies Industrials
9. Enginyeria Informàtica
10. Administració i Direcció d’Empreses

Ciències o lletres. La llei de l’oferta i la demanda.

Tradicionalment sempre hi havia una gran passió per les carreres de “lletres”, però les que més sortida laboral tenen són les de ciències. Gran quantitat de llicenciats en graus de lletres o socials multiplica l’oferta i redueix la demanda, mentre que per ocupar els nous llocs de treball vinculats a les ciències hi ha una menor oferta de graduats.

Poca confiança en el sistema

No obstant això, l’estudi ‘Índex Global de Confiança dels Estudiants 2015′ assenyala pel que fa a les perspectives de futur (a 15 anys), la confiança dels estudiants espanyols en una millora del sistema universitari quant a la seva capacitat per preparar els joves per al món professional (50,6 punts) només és superior a la dels italians (48,6 punts) i la dels turcs (47 punts). De fet, més de la meitat considera que la Universitat ha de “innovar” per ajudar els seus estudiants a assolir les seves metes professionals a través d’iniciatives com el disseny de titulacions amb una major orientació a l’àmbit laboral, el llançament de beques remunerades, l’ampliació de la formació als professionals en actiu, entre d’altres.

Llegir més: Les deu carreres universitàries amb més sortida laboral – elEconomista.es

La vanguardia

http://www.lavanguardia.com/mobi/economia/20150831/54436127209/carreras-perspectivas-laborales.html

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA PERSONALITAT

personalitatLa personalitat és el conjunt de valors, qualitats, defectes, creences i experiències que distingeixen a una persona de les altres quant a la manera d’ésser, al marge de l’aspecte físic.

En Raymond Cattel va destriar 16 patrons bàsics extrets del lèxic que usava la gent per a definir els trets de la personalitat, que són:

  • la calidesa respecte als altres
  • la intel·ligència i capacitat d’aprenentatge
  • l’estabilitat emocional
  • la seriositat
  • el domini sobre els altres
  • el grau de seguiment de la norma
  • la timidesa
  • la sensibilitat
  • la confiança
  • la imaginació
  • l’extraversió
  • la seguretat
  • l’obertura al canvi
  • la tendència a la solitud
  • el perfeccionisme
  • el nerviosisme

Ús comparteixo una infografía sobre “¿Qué personalidad tienes?”.

QuePersonalidadTienes-Infografia-BlogGesvin
Diseny: Pymes Plataforma Comercial

Publicat dins de Autoconeixement | Deixa un comentari