Cribatges per detectar trastorns en l’aprenentatge

Dislèxia

Entre el 5% i el 10% de l’alumnat a Catalunya pateix algun tipus de trastorn de l’aprenentatge, peró només una part d’aquest alumnat està diagnosticat. Cal recursos i programes per ajudar a la detecció primerenca i evitar situacions com que hi hagi alumnes que arribin a secundària sense saber llegir i escriure amb fluïdesa, conscients que prop del 65% dels estudiants amb necessitats d’aquest tipus no tenen suports externs de professionals.

A partir del proper curs, es realitzaran cribratges a les escoles catalanes per detectar trastorns del neurodesenvolupament i de l’aprenentatge que requereixen suport educatiu. Aquestes proves tindran lloc en diferents etapes educatives i consistiran en:

  • Problemes amb el llenguatge:
    • Es farà una prova de detecció a tots els nens i nenes entre finals d’educació infantil i 1r de primària.
    • Es crearan guies de recomanacions per a les escoles d’educació infantil, en col·laboració amb el Col·legi de Logopedes.
  • Dislèxia:
    • Es farà una prova de detecció a tots els alumnes de 3r de primària.
  • Prova global de detecció de trastorns:
    • Es farà a l’alumnat de 5è de primària i de 2n d’ESO per detectar alumnes amb necessitats especials que hagin arribat als centres a través de la matrícula viva.

 

Fonts:

Quant a jcruz

Orientador escolar
Aquest article ha estat publicat en General, Informació sistema educatiu, Recursos. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *