La tortuga Bertolina

tortuga-bertolinaLa nostra escola bressol disposa d’un Pla d’Emergència amb la finalitat d’establir les actuacions a realitzar en cas d’emergència però, en aquest cas, es farà d’una manera divertida, a partir del Conte de la Tortuga Bertolina, el qual proposa als infants l’evacuació del centre sense alarmismes, com si fos una activitat més de l’escola a partir de la cançó d’”Un tren petitó”.

Al conte, la tortuga Bertolina és la protagonista on, vestida de bomber, indica als infants què cal fer quan hi ha foc. Al toc d’un xiulet, els nens i les nenes es posen en fila i, mentre canten la cançó fan el trenet i surten amb ordre de la classe cap a l’exterior, on ja no hi ha perill.

Els simulacres d’emergència són realitzats al nostre centre anualment i sempre hem aconseguit el nostre objectiu: evacuar l’escola en molt pocs minuts aconseguint que els nens i les nenes surtin amb ordre i sense espantar-se, com si participessin d’una activitat més.