El Menjador

cuiner-canaaDonades les característiques de les nenes i dels nens de l’aula de 2 a 3 anys, l’equip de professionals de la nostra escola ens vàrem adonar que podíem plantejar el moment del menjador com una activitat on els infants podien treure molt de profit entots els nivells: en autonomia, a nivell de socialització, de llenguatge, etc.

Fins llavors treballàvem el menjador dins la unitat didàctica dels hàbits i rutines però a partir de llavors vam començar a fer-ho com una activitat diferenciada amb uns objectius i uns continguts específics i més concrets.

En aquesta activitat pretenem que el paper de l’infant sigui molt actiu i participi, de manera el més autònoma possible, en totes les tasques relacionades amb el menjador:

• Ajudar a parar i desparar taula.
  • Utilitzar cada vegada millor els estris de la taula.
  • Utilitzar correctament diferents aspectes quantitatius (molt/poc, buit/ple…).
  • Classificar els estris del menjador segons si estan nets o bruts, per tipus, per grandària…
  • Assimilar de manera progressiva la introducció d’alguns elements nous com les estovalles, els tovallons, els gots de vidre, la forquilla pel segon plat, etc.
  • Gaudir d’aquesta activitat realitzada a nivell de grup, etc.

A l’escola bressol, per l’edat dels infants, s’intenta desenvolupar algunes de les activitats que realitzem de la mateixa manera: rentar les mans, anar al wàter… ja que així aquestes es converteixen en rutines i aconseguim que l’infant se senti més segur si sap què s’ha de fer immediatament després. En el cas de l’activitat del menjador també és així.