Ballem la pulsació

Per treballar la pulsació ens va molt bé la cançó All star de la pel·lícula Shreck. Us animeu a ballar seguint la pulsació?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mdt03OgLpWo[/youtube]

Poseu-vos-ho difícil… moveu el nas com un conill, cliqueu l’ull, moveu les orelles, imiteu un peix amb la boca, salteu, moveu les mans com un mim…

També podeu utilitzar diferents pulsacions: ràpida, mitja, lenta…

Publicat dins de AUDICIÓ, Dansa i moviment, pulsació, pulsació | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Napoleó tenia 100 soldats

Per treballar la pulsació binària (1 2 1 2 1 2.. ) els nens i nenes de segon han cantat la cançó Napoleó tenia 100 soldats.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AIc_SSVq4HY[/youtube]

Han tocat instruments de percussió per indicar el tempo: 1 (caixa xinesa) 2 (claves)

I també han fet de soldats marxant al mateix pas!!

Publicat dins de binària, CANÇÓ, pulsació, Vent | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Tutira mai

Comencem el curs amb una cançó maorí

Tutira mai

Tūtira mai ngā iwi
D           A
Tātou tātou e

Tūtira mai ngā iwi
B7          E7
Tātou tātou e
A
Whai-a te marama-tanga
D        A
me te aroha - e ngā iwi!
D
Ki-a k'tapa-tahi, 1
A
Ki-a ko-tahi rā.
E7          A 
Tātou tātou e.

Sing it all a second time.

Then finish with...
D          E7       A 
Tā  - tou, tā - tou E!!   

Hi aue hei !!!

Un karaoke que ens pot fer servei

Aquesta cançó és amb moviment, per aprendre’ls aquest vídeo ens anirà molt bé

Escoltem els All blacks… ja podem tremolar!

Publicat dins de CANÇÓ, cançons d'arreu del món, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Soroll o música

A classe vam arribar a la conclusió que diem soroll a un so desagradable, i música a un so agradable.

La nostra pregunta era: amb objectes es pot fer música si per si sols fan soroll? Mirem-ho i ho descobrirem…

Els ordinadors i les impressores també poden tocar. Escolta Bohemian Rapsody de Queen

Fixa’t que surt un aparell que es diu oscilloscope, clica damunt la paraula per saber què és.

Les màquines d’escriure antigues també es poden convertir en instruments musicals. Escolta aquesta peça per a 5 màquines d’escriure.

ja que estem escrivint, què tal els llapis? En diuen pen beats.

I amb una serra es pot tocar? Wintergatan ens fa una demostració, és tot un espectacle!

Inclús es pot fer música amb bosses d’escombraries!!

Ara tens un repte, ets capaç de trobar o fer música amb objectes quotidians?

 

Publicat dins de AUDICIÓ, Instruments, Reciclats | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Benvinguts al curs 2012 – 2013 amb RETALLADES!!

Benvinguts al bloc de música de l’escola!!

Aquest any tenim nous projectes, nous reptes i moltes il·lusions, tret de les retallades…

Així que…

Endavant!! Que comenci la festa!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

HIP HOP

El hip hop és un moviment cultural que va néixer al barri del Bronx, Nova York a principis dels anys 70 entre les comunitats d’origen africà.

Alguns artistes de Hip hop:

DJ KOOL HERC va ser el que va crear aquest gènere l’any 1967.

AFRIKA BAAMBATAA se li atribueix el mèrit d’haver consagrat la música hip hop durant els anys 80.

PUBLIC ENEMY és un grup creat l’any 1982. Va ser el primer grup de Hip hop format per un duet i un DJ.

EMINEM és un dels rapers més important del segle XXI.

50 CENT va ser descobert per EMINEM, després d’haver fet el seu primer disc. Ara és un dels rapers més rics del món.

Tots els instruments s’utilitzen. Els més comuns són bateries, baix i piano. LA majoria de música HIP HOP usa trossets de música antiga dels anys 60 i 70, Soul, Funk, Jazz, etc. També s’usen sintetitzadors i tots els instruments que poden ser sintetitzats.

El compàs és gairebé sempre de 4/4.

Per saber més coses podeu visitar la pàgina de wikipedia

Podeu trobar bases de hip hop aquí.

 

Publicat dins de Gèneres musicals, Hip hop | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Indiana Jones

John Williams va compondre la banda sonora per a la pel·lícula d’Indiana Jones a la recerca de l’arca perduda, que va ser interpretada per la London Symphony Orchestra, la mateixa orquestra que va interpretar la música de la saga de StarWars.

Una de les peces més conegudes és el tema “Raiders March“, que es va convertir en símbol d’Indiana Jones.

 

 

La partitura.

Musicograma de Raiders march

Tal com indica el seu títol aquesta melodia és una marxa.

La marxa és una obra musical que es caracteritza pel moviment i pel ritme. Es pot considerar una dansa que es camina. La marxa regula el pas de les persones.

Una altra marxa molt popular és la Marxa Radetzky de J. Strauss

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C5OREDuZhjM[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, bandes sonores | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Harry Potter – El tema de Hedwig

Harry Potter és un conjunt de novel·les de l’autora britànica J. K. Rowling que narra les aventures d’un jove mag, Harry Potter, acompanyat dels seus amics Ron i Hermione. La història transcorre sobretot a l’Escola de Màgia i Encanteris Hogwarts, una acadèmia per als joves mags i bruixes.

La banda sonora està composada per J. Williams.

La partitura.

Musicograma de Hedwig’s theme

Us heu parat a pensar com va néixer la melodia del tema de Hedwig?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PlkxqepecCw[/youtube]

L’instrument fonamental és la celesta.

Aquest instrument tan curiós també el podem escoltar a la dansa de la fada de sucre de la suite El trencanous de Txaikovsky.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8At8zfh_o3E[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, bandes sonores | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Com es bufen els instruments de vent?

A la propera sessió els alumnes de 4t hauran de portar un objecte que soni amb l’aire.

Hem vist que hi ha diferents maneres de fer sonar els instruments de vent:

 

 

 

 

 

1. Bufar pel broc d’una ampolla buida tallant el vent.  (Bufar pel bisell o tallavent) FLAUTA TRAVESSERA

2. Bufar per l’orifici d’entrada i conduir l’aire cap a l’orifici de sortida o tallavent. (Bufar pel bec i conduir l’aire cap al tallavent). FLAUTA DOLÇA / XIULET

3. Bufar fent vibrar un paper amb els llavis. (Bufar fent vibrar una llengüeta senzilla de canya contra el bec). CLARINET / PAPER

4. Deixar que l’aire, en sortir, faci vibrar els dos “llavis” del globus. (bufar fent vibrar una llengüeta de doble canya). OBOÉ / GLOBUS

5. Bufar fent vibrar els llavis. (Bufar per un broquet). TROMPETA

Us atreviu a construir un instrument de vent? A continuació us deixo uns enllaços per a inspirar-vos i treure’n bones idees:

el blog de Trencaclosques – Instruments reciclats

Atrapasons – L’artefacte musical

Reutilizar y tocar – Com fer una trompeta i moltes coses més…

Vertedero sonoro – moltes idees i… a més a més, podem escoltar com sona una orquestra amb instruments reciclats!

Laboratori d’instruments de la New York Philarmonic – Està en anglès però dóna moltes idees. Sempre podem demanar ajudar al Xavier perquè ens la tradueixi… o copiar-ho tot al traductor de google!

Les Luthiers: instrumentologia. Aquest grup musical fa coses molt divertides!!

I és que amb imaginació poden sortir coses fantàstiques i meravelloses… mireu, mireu…

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fx-65GYMWac&feature=related[/youtube]

Publicat dins de Instruments, Vent | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Simfonia de la sorpresa – J. Haydn

A la classe de segon hem començat a escoltar la simfonia de la sorpresa.

Franz Joseph Haydn era una mica bromista i, mentre el públic de la sala del concert feia una becaineta després d’un bon dinar, ell els va espantar, voleu saber com? Doncs escolteu amb atenció i seguiu aquest musicograma.

 

Simfonia de la sorpresa – musicograma

Simfonia de la sorpresa – música

 

Publicat dins de AUDICIÓ | Etiquetat com a | Deixa un comentari