La màquina d’escriure

Amb els nens i nenes de P5 ens hem fet massatges en semicercle tot escoltant l’audició de la màquina d’escriure de Leroy Anderson.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wk6v1mt9CzA[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, pulsació | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Músiques per la tempesta

Una pluja d’idees de músiques que ens parlen de la pluja i de la tempesta…

I’m singing in the rain de G. Kelly

Little april shower de la pel·lícula de Bambi

Una tempesta amb instruments de percussió en una aula
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3FZ_-VRqboQ[/youtube]

Una tempesta en un cor
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n42YGcjXgI4[/youtube]

Pluja en un pabelló d’esports
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UCRQ4qO2rks[/youtube]

Simfonia en Re menor
[vimeo]https://vimeo.com/52500195[/vimeo]

The rain song
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D9tZOY4K3J8[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tempesta de neu Carmina Burana de Carl Orff

Voleu veure una tempesta de neu en un teatre amb la música espatarrant de Carl Orff a l’ópera de Carmina Burana? Doncs no us perdeu aquest vídeo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IwqKbhqvPR0[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El timbaler 5è A

El timbaler (Dàmaris Gelabert)

Com m’agrada el ritme i la percussió.
El bombo i els timbals em fan parar boig.
La bateria porta el ritme constant.
Amb energia i força
racatam-pam, racatam-pam, racatam-pam,
Faig sonar la caixa racatam-pam,
toca Nadal.

Amb el tema que m’he estat preparant
el meu primer concert faré aquest Nadal.
Encara que no ho sembli estic com un flam.
Amb les baquetes necessito picar
racatam-pam, racatam-pam.

Sé que puc semblar un xic massa petit.
Però avui tothom sabrà que sóc tant feliç.
Faré sonar la caixa, els plats i els timbals.
Vull recordar a tothom que avui és Nadal
racatam-pam, racatam-pam.
Faig sonar la caixa racatam-pam,
toca Nadal.

ASSAIG COREOGRAFIA

PER ESCOLTAR I APRENDRE LA CANÇÓ

ACOMPANYAMENT INSTRUMENTAL

Publicat dins de CANÇÓ, Karaoke, Nadal | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Agut i greu

Amb els nens i nenes de P5 hem conegut l’agut i el greu.

Hem escoltat la cançó de la Dàmaris Gelabert i l’estem aprenent. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zRNy49kwLOE[/youtube] Per si la voleu sentir en versió instrumental: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v4kFYQLBsIQ[/youtube]

Hem jugat amb titelles i hem fet sonar les campanes afinades i el carilló.

També hem escoltat la cançó per nens núm. 2  del Chick Corea que comença per una música aguda i acaba per una música greu. Per representar-ho hem fet servir les mans com si fossin titelles i que es passegen i salten per diferents parts del cos del cap als peus.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=diuAGBdTC8Y[/youtube]

Publicat dins de agut-greu, AUDICIÓ, C. Corea, CANÇÓ, COMPOSITORS | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Haydn, un compositor molt bromista

A Haydn li agradava molt fer bromes musicals. Una de les més famoses és la simfonia de la Sorpresa. Clica aquí per veure i seguir el musicograma.
Després d’un dinar ben copiós Haydn era l’encarregat d’animar el ball. Tota la gent estava mig adormida escoltant un fragment de música suau quan de sobte se sent un forte fortíssimo que els fa aixecar a tots de la cadira!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mNwMXj0Y1_Y[/youtube]

Una altra de les seves bromes la trobem en les repeticions del final de la simfonia núm, 70 on els violins van interpretant la nota re i els altres instruments li responen com volen dir: qui hi ha? fins que tots al final l’imiten causant un efecte sonor diferent i divertit. El trobareu a partir del minut 13:14 del següent video
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ac-lVkHrqP4[/youtube]

Al final de la simfonia núm. 86 es van repetint cinc corxeres que ens recorden a una papallona o a un ocell volant. Haydn en aquest ocasió vol fer-nos escoltar el joc de fet i amagar per davant i darrere dels arbres aquest ocellet o papallona.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8nWy097ahXw[/youtube]

El principi de la simfonia núm. 83 pronostica un gran drama, però de cop i volta apareixen unes notes repetides que ens recorden al so d’una gallina, aquestes notes les fa l’oboè. Per això l’anomenen: La simfonia de la gallina.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DMP2nA0tCoE[/youtube]

Un final molt ràpid que desvirtua una mica la realitat fent una mica de broma i de paròdia és el que fa a la simfonia núm. 102. La forma d’aquest final és un rondó.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N57KnKImyJo[/youtube]

La imitació d’objectes també era molt utilitzat per Haydn, com a la simfonia núm. 101 anomenada El rellotge, on el fagot i un pizzicato de cordes imiten el so del tic-tac d’un rellotge.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CF1F8S7VOAg[/youtube]

Observa el director L. Bernstein dirigint a l’orquestra a la simfonia 88, series capaç de dir quan i com dona les entrades als músics?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oU0Ubs2KYUI[/youtube]

Observa el següent vídeo del final de la simfonia núm. 45 Els adéus. De seguida veuràs quina és la broma que fa Haydn al seu auditori, sobretot per fer entendre al príncep la necessitat de fer vacances.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vfdZFduvh4w[/youtube]

Per últim mira aquest vídeo de dibuixos animats The clock store
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WLBCHFmwDaY[/youtube]

 

Publicat dins de AUDICIÓ, COMPOSITORS, J. Haydn | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Rossini, un gran músic, un gran chef

Els alumnes de tercer ens endinsem al fabulós món de Gioacchino A. Rossini.
Ja sabem que com a bon italià li agradava la pasta i el bon menjar, i que va fer obres tan famoses com El barber de Sevilla i Guillem Tell.
Com a curiositat us deixo la recepta dels Canelons a la Rossini que ell mateix va inventar farcint la pasta dels macarrons amb paté.
Als 37 anys va deixar de compondre esgotat de fer molts encàrrecs.
A continuació us deixo un parell de pel·lícules on hi ha la seva música de fons.

El conill de Sevilla, de Bugs Bunny

El concert de banda del Mickey Mouse
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6Qe5HIAzaxA[/youtube]

Saps com s’anomenen els instruments que apareixen en aquest últim vídeo?

Si entres a AUDICIÓ / ANIMACIÓ trobaràs una altra pel·lícula del Barber de Sevilla interpretada pel Pájaro Loco.

Publicat dins de AUDICIÓ, COMPOSITORS, Rossini | Etiquetat com a | Deixa un comentari

El gran L. v. Beethoven

Us deixo un petit conte de Beethoven, però pareu bé l’orella perquè està en anglès!!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fazaTlnlfkg[/youtube]

Un altre versió feta amb dibuixos de sorra. En aquest no parlen però passen pels moments més importants de la vida de Beethoven: Los cuentos del viejo piano

I per últim us proposo una biografia en castellà
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0okBWEh-qdg[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, COMPOSITORS | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Coneixem a Jaques Offenbach

Segur que moltes vegades hem escoltat la seva música, però no ens hem parat a pensar qui deu ser el compositor. Et sonen?

Barcarola dels Contes de Hoffmann de Jaques Offenbach
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U2vI6Jjeu8Q[/youtube]

Galop final de l’Orfeó dels inferns de Jaques Offenbach (Can-can)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=38lIfgWIg8o[/youtube]

Diverteix-te amb aquesta versió del Can-can feta per Jive Bunny & the Mastermixers on podràs veure la dansa en la seva forma original.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qQu7b0THa9Q#t=37[/youtube]

Publicat dins de AUDICIÓ, COMPOSITORS, J. Offenbach, ópera | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Pere i el llop de S. Prokofiev

Amb els alumnes de primer coneixerem la màgia del conte de Pere i el llop de S. Prokofiev. Amb ell també descobrirem els instruments que representen els personatges del conte.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ua8uDhqpcWM[/youtube]

Vols aprendre més coses de Pere i el Llop? Visita aquesta pàgina!

Qui és el compositor?

Saps quin instrument correspon a cada personatge? Posa’t a prova!

Publicat dins de AUDICIÓ, COMPOSITORS, Instruments, Prokofiev | Etiquetat com a | Deixa un comentari