Monthly Archives: desembre 2011

CHRISTMAS EVERYWHERE! Intercanvi de postals i nadales en anglès

Durant aquests dies Christmas també ha arribat a la nostra escola. Tots els infants del Sol i la Lluna han regalat una cancó de Nadal i una postal amb algun altre nen d’un altre curs. Tots hem gaudit molt i a més a més hem practicat el nostre anglès! Aquí els teniu a tots en un vídeo, que tot i ser una mica llarg… “enjoy it”! Els “english teachers” aprofitem per desitjar-vos un Bon Nadal i un 2012 ple de noves il.lusions!

De Actualitzat recentment

Les nadales del cicle mitjà

Aqui teniu la lletra de les nadales dels alumnes del cicle mitjà! Esperem que us agradin tant com a nosaltres.

 

3r – És nadal! (Josep Thió)

Ara que la nit s’ha fet més llarga

Ara que les fulles ballen danses al racó

Ara que els carrers estan de festa

Avui que la fred du tants records.

 

Ara que sobren les paraules,

Ara que el vent bufa tant fort

Avui que no em fa falta veure’t, ni tan sols parlar

Per saber que estàs al meu costat

 

És Nadal al meu cor

Quan somrius content de veure’m

Quan la nit es fa més freda

Quan t’abraces al meu cos

I les llums de colors

M’il•luminen nit i dia

Les encens amb el somriure

Quan em parles amb el cor.

 

És el buit que deixes quan t’aixeques

És el buit que es fa a casa quan no hi ha ningú

Són petits detalls tot el que em queda

Com queda al jersei un cabell llarg.

 

Vas dir que mai més tornaries

El temps pacient ha anar passant

Qui havia de dir que avui estaries esperant

Que ens trobéssim junts al teu costat.

 

És Nadal al teu cor

Quan somric content de veure’t

Quan la nit es fa més neta

Quan m’abraço al teu cos.

I les llums de colors

t’il•luminen nit i dia

Les encén el teu somriure

Quan et parlo amb el cor.

 

4t – Et toca a tu (Dani Coma – Macedònia)

Els carrers són plens de llum; obra els ulls.
S’hi barreja gent semblant a tu; obra els ulls.
Que aquest cop serà fàcil; serà tot molt senzill.

Tingues un somriure a punt, tanca els ulls
Deixat emportar pels sons i si, tanca els ulls
Que tu també et mereixes sentir-te tant feliç

Et toca a tu! Et toca a tu! Avui segur que et toca a tu!
Et toca a tu! Et toca a tu! Avui segur!

Nadal, Nadal, benvinguts a aquest Nadal
Nadal, Nadal, aquest pot ser el teu Nadal
Et toca a tu! Et toca!

Has anat omplint el cap i el cor de records
Que ara et tornen d’un altre color, molt més forts
Agafa’ls i acarona’ls i guarda’ls altre cop
Repinta’ls o elimina’ls tu ets l’amo del teu cos

I ara aixeca el cap i crida fort, “Em toca a mi!”
No t’amaguis surt i crida fort, “Em toca a mi!”
“Que jo també em mereixo sentir-me tant feliç”

Et toca a tu! Et toca a tu! Avui segur que et toca a tu!
Et toca a tu! Et toca a tu! Avui segur!

Nadal, Nadal, benvinguts a aquest Nadal
Nadal, Nadal, aquest pot ser el teu Nadal
Et toca a tu! Et toca!

Preparem i fem un dictat pels Vikings

La setmana passada vam fer una activitat que ens va fer aprendre i ensenyar a l’hora.
La classe dels Vikings ens va demanar que preparéssim un dictat que parlés sobre el significat que li donem a l’art. Va ser divertit fer de mestres.
Primer vam preparar el text a la classe. Entre tots vam buscar la definició d’art segons el que hem fet des de que va començar el curs. Van sorgir idees molt interessants com que l’art és una forma d’interpretar el món que ens envolta i que és una altra via de comunicació entre les persones.
Un cop acabat el text i sense faltes… la Raquel va preparar les fitxes per fer el dictat als nostres companys. Vam dividir-nos en tres grups. Uns van marxar amb la Rocio, uns altres amb la Mercè i uns altres es van quedar amb la Raquel. Els Vikings van venir i ens vam distribuir per parelles. vam haver d’esforçar-nos per parlar bé, poc a poc, vocalitzant, amb sentit…Al final, vam llegir el text dos cops perque ells poguessin repassar si s’havien deixat alguna paraula o si se n’havien saltat alguna. Després els hi vam corretgir. Vam poguer comprovar que els Vikings escriuen molt bé! I que no és fàcil fer un dictat….Abans d’anar al pati i mentre esmorzàvem, vam poguer comentar una miqueta com ens havia anat l’activitat. Una activitat que repetirem! Ens va servir per fixar-nos en l’escriptura i en esforçar-nos per ajudar al màxim els nostres companys. Mireu les fotos….veieu quin nivell de concentració?????

Ens visita la Sara, la mare del Lluc.

Fa uns dies vam rebre una visita molt especial. La mare del Lluc, la Sara, va venir a fer-nos una activitat molt interessant relacionada amb el que estem treballant a la classe: els sentits. En concret, el sentit de la vista.
Amb el suport de les imatges ens va explicar coses tan impactants com que la llum són ones; quines són les parts de l’ull, les que veiem i les que no veiem; que hi ha una extranya disfunció de la visió que fa que els colors es confonguin que es diu daltonisme; que els cons són les cèl·lules que s’encarreguen de que distingim els colors blau, el verd i el vermell…i que hem de vigilar i protegir-nos de factors externs com per exemple, el sol, perquè emet uns raigs que ens poden fer mal als ulls.
Una cosa que ens va cridar molt l’atenció va ser adonar-nos de que en ocasions les imatges ens enganyen…així vam veure uns dibuixos que semblaven estar en moviment, malgrat ser estàtics. I també vam poguer comprovar que les imatges ens transmeten emocions…moltes i tan diferents com diferents són les persones que les puguin estar mirant.
Sabeu com vam acabar? Ens va portar lentilles per tots! Algunes eren de colors!
Vam fer moltíiiiiiiiiissimes preguntes…el tema ens interessa i es va notar!
Què us sembla? Estem molt agraïts per la teva visita, Sara! Esperem que tornis aviat! Moltíssimes gràcies per l’activitat tan xul·la que ens vas preparar.