Sortida museu de les matemàtiques

Aquest dimarts dia 6 de febrer el alumnes de 6è han realitzat la sortida al museu de les màtemàtiques a Cornellà del Llobregat. El museu està dins de Can Mercader, un antic palau envoltat de jardins, on han dinat. En primer lloc, han fet un taller on havien de reproduir una cúpula amb el sistema que va idear Leonardo da Vinci. Per fer-ho, Havien d’ensamblar unes peces de fusta formant figures geometriques.

[youtube]https://youtu.be/TkA_c_DOJk4[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/E5ij6XczEZ8[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/cMferAmal10[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/EFclefr5T1Q[/youtube]

[youtube]https://youtu.be/HFTPQKLm7W4[/youtube]

Després han realitzat la visita al múseu on han descobert que les matemàtiques poden ser divertides. Anaven passant per sales de diferents temàtiques amb reptes i situacions problema que havien de resoldre de manera manipulativa. Els ha agradat molt.

SORTIDA CULTURAL DE CINEMA

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EfvZoxG5YtY[/youtube]

CINEMA
LA VIDA D’EN CARBASSÓ
Educació Primària. Cicle Superior

1. FITXA TÈCNICA
Títol original: Ma vie de courgette
Director: Claude Barras
Guió: Céline Sciamma
Història Original: Gilles Paris (Autobiographie d’une courgette)
Producció: Max Karli, Pauline Gygax, Armelle Glorennec, Eric Jacquot, Marc Bonny, Kate
Merkt, Michel Merkt, Théo Ciret
Música: Sophie Hunger
País: França i Suïssa.
Gènere: Animació, comèdia, drama.
Any: 2016
Durada: 66 minuts
Versió doblada al català

2. L’ARGUMENT
En Carbassó no té res de verdura, és un petit vailet valent. Quan perd a la seva mare, pensa que s’ha quedat sol al món. Però no compta amb tot el que descobrirà a la seva nova llar: una casa d’acollida. Allà coneixerà nenes i nens amb històries igualment difícils i a l’equip d’educadors, que acabaran sent tota una gran família. Allà haurà de demostrar qui és i enfrontar-se a les dificultats de la vida, però també aprendrà a confiar i estimar de nou.

  1. LA PEL·LÍCULA

La vida d’en Carbassó és una petita joia de Claude Barras, conegut en el mon de l’animació per direccions anteriors, com a Le génie de la boîte de raviolis (2006). En aquesta ocasió, el film es basa en una novel·la de Gilles Paris i s’opta per la tècnica de l’stop motion, amb uns personatge molt poètics, que recorden a les titelles més clàssiques.

Aquesta és una proposta atrevida, ja que es tracta una temàtica complexa amb una delicadesa absoluta. L’alternança d’escenes dures i divertides ens deixa entreveure i descobrir els sentiments de les diferents etapes de l’existència. El film ens fa experimentar l’ambivalència de la infància, un període de descobriments constants que no tots tenim la sort de viure lliures de maltractaments, violència i situacions doloroses.

Les històries i aventures d’en Carbassó i els seus companys de la casa d’acollida són plenes de foscor i tendresa, que combinades amb una tècnica d’animació minuciosa i naturalista, fan del film una aposta guanyadora.

A través de la ficció, podem acostar-nos a temàtiques complicades en la infància, com és l’abandó, la drogodependència, la mort o el racisme. I el més important, podem identificar-nos en la capacitat dels nens per curar ferides a través dels nous vincles d’afecte.

           L’acollida del film ha estat aclaparadora, i ha rebut premis i reconeixements dels grans festivals internacionals. Nominada als Oscars per millor pel·lícula d’animació, i guardonada als Golden Globes 2017, els premis Cèsar, al festival de Zurich i San Sebastian 2016.

ACTIVITAT CULTURAL DE CIRC

CIRC
Educació Primària. Cicle Superior
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ASdO_nTSL1M[/youtube]
Cia.: Vaivén Circo de Granada

1. Fitxa artística

Idea original: Vaivén Circo i Antonio J. Gómez
Intèrprets: Miguel Moreno “Bolo”, Raquel Pretel, Chema Martín i Emilio López
Direcció artística: Rosa Díaz
Coreografia: Raquel Pretel i Natalia Ferrándiz
Música original: Iván Monje
Direcció tècnica: Javier Luna
Disseny escenografia i vestuari: Vaivén Circo
Realització escenografia: Pepe del Pino
Realització del vestuari: Josefina Alfonso
Creació circense: Vaivén Circo
Disseny gràfic: Lula Linares
Idioma: Espectacle sense text
Durada: 60 minuts

2. La companyia

El que veurem és el quart espectacle de la companyia Vaivén. Amb la intenció de crear un espectacle des del moviment coreogràfic més proper al circ, i amb moments molt poètics, la companyia ha treballat sota la direcció d’una gran directora teatral Rosa Díaz, de la que ja hem vist altres espectacles al Vallès Oriental. Ella, juntament amb Antonio J. Gómez, tot un referent en el món del pallasso i Raquel Pretel acompanyada de Natàlia Fernández en les coreografies, fan d’aquest espectacle que veureu, una proposta extraordinària.

COMPTA AMB MI -Llenguatge bimodal – 5èB

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SM0LEIYCwQU[/youtube]

Des  de l’àrea de valors, hem volgut fer aquest vídeo per treballar entre d’altres coses: la tolerància, el respecte, la convivència, el comunicar-se de diferents maneres…
Ho hem fet amb una preciosa cançó de Txarango: “Compta amb mi”

EN QUÈ CONSISTEIX EL LLENGUATGE BIMODAL?

El sistema bimodal consisteix en l’ús combinat de dos codis, el codi parlat i el codi signat, que s’utilitzen simultàniament per expressar el mateix contingut.

L’hem d’entendre com un oralista, ja que vol contribuir al desenvolupament de la llengua oral amb l’ajuda dels avantatges de la llengua de signes.

Per aconseguir que aquest llenguatge sigui eficaç en la comunicació, els adults de l’entorn de l’infant hi juguen un paper molt important. Aquests utilitzaran de manera paral·lela la parla i alguns signes manuals que visualitzen cada una de les paraules que es diuen. En ocasions aquests signes s’hauran d’adaptar si els infants tenen alguna dificultat de mobilitat o motiu, sobretot en aquells infants amb alguna discapacitat.

D’aquesta manera, per tant, hem d’entendre el sistema bimodal com una estratègia comunicativa i no com un conjunt fix de signes, ja que variarà segons les característiques de cada nin.

QUIN OBJECTIU TÉ?

L’objectiu principal és afavorir un bon desenvolupament del llenguatge per tal d’evitar que es produeixi un desfasament entre el desenvolupament global de l’infant i la seva capacitat comunicativa. S’assegura d’aquesta manera una millor integració social i afectiva i ajuda a l’aparició del llenguatge oral.

 

SORTIDA DE 5è A LES COVES DEL TOLL

 El passat divendres 27 d’octubre vam anar a Moià a les Coves del Toll. Vam fer dos grups: uns feien un taller d’un brunzidor, i els altres entraven a visitar les coves. Al cap d’una hora, fèiem el canvi. És una sortida molt interessant i nosaltres precisament vam avançar el temari de medi natural per poder estudiar la Prehistòria i lligar-ho amb la sortida.

Després vam anar a la Casa Museu Rafael Casanova a veure totes les restes que havien trobat a les coves. Tot seguit vam anar a dinar al parc municipal.

IMG_6554-min

ACTIVITAT CULTURAL: “DESCONCERT”

El proper 24/10/17  anirem a la 1a Activitat Cultural, que serà de Música i es titula: “Desconcert”

[vimeo]https://vimeo.com/210233237[/vimeo]

Companyia: Percussió de Butxaca

Percussió de Butxaca és una agrupació de percussionistes que després de trobar-se l’any 1996 en el marc de diverses estades musicals, decideix apropar la percussió a infants i joves.  Tots els seus integrants es dediquen a la música des de la vessant interpretativa, formativa i divulgativa convençuts que, l’aparent facilitat per manipular els instruments de percussió, o els objectes que fàcilment s’hi converteixen, fan d’aquesta família d’instruments una bona eina musical per fomentar la creativitat dels infants, alhora que permet escoltar ritmes de cultures més allunyades i poc conegudes.

Amb aquests objectius, Percussió de Butxaca, formada per quatre percussionistes, i després d’un parèntesi, torna a recuperar els seus orígens actualitzant el seu programa, però amb els mateixos objectius que han donat sentit als seus concerts i tallers.

Desconcert

Un grup de percussionistes ha perdut els seus instruments. Davant l’atzucac, es plantegen fer el concert, sigui com sigui. Els músics faran sonar els objectes més insòlits valent-se de la seva experiència i imaginació i, amb l’ajut del públic, acabaran per fer un concert ben desconcertant. Aquesta excusa serveix als components de Percussió de Butxaca, per plantejar un concert on els instruments són objectes ben quotidians, que es fan sonar de la manera més inversemblant. Tot plegat, per interpretar obres pròpies d’autors consagrats del segle XX.

Desconcert és una proposta musical extremadament ben interpretada, que estimula la sensibilitat musical dels infants amb instruments o objectes percudits i pensada per ser interpretada com a concert familiar i escolar, per a nens i nenes de 6 a 12 anys.

Fitxa artística
Idea: Percussió de Butxaca
Direcció escènica: Marta Gil
Guió: Marta Gil i Percussió de Butxaca
Percussionistes: Enric Canada, Pepe Ferrer, Frederic Serrat i Àlex Tenas
Tècnic de so: Albert Surià
Producció: Percussió de Butxaca i Associació Cultural de Granollers
Durada: 55 minuts

ART I ESCOLA,Sortida a Vic

Divendres els alumnes de 4t i 6è vam anar a Vic al Centre d’Art Contemporànies a veure l’exposició sobre el CAOS. Com ja sabeu hem estat al llarg de tot aquest curs treballant aquest concepte a partir de l’art i el resultat final ha estat Mare Mortum. Ahir vam poder veure el nostre treball exposat juntament amb els treballs realitzats per les 30 escoles restants que també han participat en aquesta edició d’ART+ESCOLA. Ens va fer molta il·lusió veure el nostre treball exposat i també ens va agradar veure com ho havien treballat els nens i nenes d’altres escoles.
Aprofitant la visita a Vic, ens vam acostar al Museu Episcopal a fer una activitat d’història. Vam treballar l’Edat Mitjana i l’art romànic i vamcaos_opt poder pujar al campanar de la catedral de Vic des d’on van poder veure tota la ciutat.
Finalment vam anar a dinar a un parc motl gran i divertidíssim que hi ha al costat dels Mossos d’Esquadra. Va ser un dia rodó, ho voleu veure?

CROSS ESCOLAR 6È

IMG_1022_optLa jornada de Cross escolar va ser tot un èxit i els guanyadors de 6è van ser:

  • Aitana Arévalo 6èB (categoria femenina)
  • PabloSerrano 6èB (categoria masculina)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=npH09KbnY7M[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P_y220qmcI4[/youtube]

 

ACTIVITAT CULTURAL:Música, “In Crescendo”

In Crescendo[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h9Kdx9BwJ7Y[/youtube]

Aquest proper 3 d’abril anirem a la sala Roca Umbert a gaudir del concert d'”In Crescendo”

Sinopsi:

In Crescendo ens regala l’oportunitat de descobrir com neixen les cançons que després escoltem als concerts,com creixen i juguen a diferents veus fins donar forma a tota l’harmonia! Aquesta experiència és l’oportunitat de descobrir el més universal dels instruments musicals: la veu humana.

Fitxa artística:

Idea: In Crescendo

Dramatúrgia i direcció: Marta García Otin i In Crescendo

Producció:Roca Umbert fàbrica de les Arts i In Crescendo

Durada: 60 minuts.

https://www.increscendo.cat/

TEATRE D’ANGLÈS

Avui dijous 9 de febrer de 2017 Cicle Superior anirem a veure una obra de teatre en anglès a Granollers titulada: “Frankenstein” És una de les diferents activitats culturals que fem durant l’any.

Frankenstein és un doctor. Té un laboratori on, amb l’ajuda del seu assistent, dóna classes d’anatomia. També té un llibre: Com fer un monstre. El que necessita són alguns trossos de cos humà, un cervell i molta energia. Però, d’on treurà tot això??

NIVELL 5è–6è de Primària
DURADA 50 minuts
CONTINGUT: Verbs en present, inclosos la 3a persona i l’imperatiu. Vocabulari: parts del cos, adjectius bàsics i adverbis, estructures de narració. Funcions lingüístiques: fer preguntes, donar explicacions i instruccions.
MUNTATGE: 60 minutes. Per a Frankenstein ens cal un espai que ofereixi la possibilitat de foscor total.

ACTIVITAT CULTURAL DE CINEMA

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=202oUpK4N80[/youtube]La famille Bélier
(La familia Bélier)
d’Eric Lartigau

Versió original en francès subtitulada

Fitxa tècnica
Direcció: Erc Lartigau / Guió: Victoria Bedos, Thomas
Bidegain i Eric Lartigau / Música: Evgueni Galperine, Sacha
Galperine / País: França / Any: 2014 / Durada: 105 minuts

Fitxa artística
Louane Emera, Karin Viard, François Damiens,
Luca Gelberg, Roxane Duran, Eric Elmosnino, Ilian Bergala,
Clémence Lassalas, Bruno Gomila, Mar Sodupe
Premi Cèsar de l’Acadèmia de Cinema Francès a la millor actriu revelació, Louane Emera.

SINOPSI. En la peculiar família Bélier, tots són sords menys Paula, que té 16 anys. Ella és indispensable per als seus pares en el dia a dia, sobretot en l’explotació de la granja familiar. Animada pel seu professor de música, que ha descobert en ella un sorprenent do per al cant, decideix preparar la prova per a un concurs de ràdio nacional. Una elecció vital que podria significar allunyar-se de la seva família i un pas inevitable cap a l’edat adulta.

EL DIRECTOR. Eric Lartigau (París, 1964) va començar com a assistent pel director Pascal Thomas. Va ser el seu únic assistent durant deu anys. Més tard, també el d’altres directors com Edouard Molinaro, Diane Kurys i Emir Kusturica. Un dels seus primers treballs com a director de publicitat Les Bouloches. Més tard, va treballar a la televisió dirigint seqüències de
Des Guignols de l’Info (1988) i la sèrie H (2000-2001), a Canal Plus. Els seus dos primers llargmetratges, Mais qui a tué Pamela Rose? (2003) i Un tiquet pour l’espace (2006), van ser coescrits pels guionistes Kad Merad i Olivier Baroux. La tercera, Pretemoi ta main (2006), compta amb Alain Chabat i Charlotte Gainsbourg. El 2010 realitzà L’homme qui voulait vivre sa vie.

ENTREVISTA AMB EL DIRECTOR
A títol personal, què és el que més et va atreure de la història?
El tema de la sortida… Abans de la separació, s’experimenta com un drama.Ens podem deixar “suaument”? Ens podem estimar sense fusionar-nos en cert sentit? Com podem deixar aquests espais de llibertat? I és que, de vegades, ens estimem tant que ens acabem estimant malament. En una família, qui construeix, qui aguanta, qui ofega? Quina és la solució?
Com molts adolescents, Paula vol una vida diferent a la dels seus pares, cosa que planteja tensions i molts malentesos …
No sabem si realment vol viure una vida diferent, ni tan sols sabem si s’ho planteja. Ella té un ritme de vida sense grans sorpreses fins que el seu professor descobreix el talent de la seva veu. Això li dóna una altra perspectiva. El seu professor de música li obre una porta, però potser al final ho hagués descobert ella. Són els seus pares els que ja tenen en ment el camí que volen que segueixi Paula i aquí ens topem amb un aspecte interessant en la història: com si la vida triés per ella. Paula està molt compromesa en la relació amb els seus pares…Des de molt jove s’ha hagut d’enfrontar a una situació familiar peculiar. El món de les persones sordes i amb problemes d’audició no és senzill i relacionar-se amb els altres pot resultar una mica complicat. En aquest context, un pot imaginar que deu ser fàcil sentir-se desplaçat. Per exemple, l’escena en el ginecòleg és molt divertida, però, en comparació amb els nostres codis, també pot resultar especialment compromesa: uns pares que es veuen obligats a demanar-li a la Paula que els “tradueixi” i parli de la seva sexualitat en la consulta del metge. Sense ser impúdics, els Bélier tenen una forma i naturalitat d’expressar-se diferent. Ells tenen la capacitat de parlar de sexe sense tabús. Sense més.

Pels Bélier, el normal és ser sord ….
Mentre treballava en aquest projecte, em vaig adonar que les persones sordes són extremadament directes. Si alguna cosa no els convé, no perden el temps. Van al gra i de vegades poden ser molt contundents.
Es podria dir que la decisió de Paula de dedicar-se a la música és com una traïció a la seva família. Sí, i també com un agressió. Però ironies de la vida, Paula podria haver tingut destresa en la dansa, càlcul o ebenisteria. No obstant això, el que la vida li dóna és una veu meravellosa. Que frustrant per a ella i els seus pares no poder compartir-lo! És
terrible. Però no és intencionat.

Com vas triar Louane per al paper de Paula?
Estàvem buscant una actriu adolescent que pogués cantar. Per desgràcia, la que més em va agradar va ser la que tenia la veu més lletja. Inicialment vaig pensar que podríem doblar-la. I llavors em vaig adonar que això era impensable: necessitava l’emoció de la seva veu en viu. Volia filmar la persona cantant. L’emoció també es transmet per la pell: una cançó s’encarna. Un dels meus amics m’aconsellà que mirés el programa de La Voix i em vaig quedar aclaparat amb Louane.

Com va ser seleccionar la resta del repartiment?
Hi ha actors sords formidables que podrien haver interpretat els pares de Paula, però jo realment volia treballar amb Karin Viard i François Damiens. Vaig pensar en Viard perquè volia crear un personatge de caràcter exuberant però també autoritari i intrusiu. Necessitava una autèntica venedora de formatges provinciana. Damiens per la seva banda té una mena de bogeria descontrolada, és un home ple d’energia i vida.

CRÍTICA
Componer una película cuyos protagonistas son cuatro miembros de una familia de los que tres de ellos son sordomudos bien merece una oportunidad. Sobre todo porque, en principio, el mecanismo parece completamente alejado de la esencia del lenguaje del cine si la historia se llena de diálogos, y La familia Bélier, quinto largo del francés Eric Lartigau, hasta ahora inédito en España, está repleta de conversaciones. Por lo tanto, o la imagen se llena de subtítulos que traducen al espectador el lenguaje de los sordos, o se repiten las frases por parte de los roles sin dificultades en su capacidad auditiva y vocal para traducir, con lo que la acción se ralentiza. Una apuesta casi suicida que Lartigau soluciona con sencillez, simpatía, naturalidad, emoción, humor y humanismo, ayudado por unos magníficos intérpretes que hacen suyos unos personajes adorables, en sus virtudes y sus defectos. Comedia de campiña francesa, con sus vacas y sus quesos, aderezada de unas gotas de screwball comedy americana a lo Preston Sturges, con esos pueblos donde todo dios se conoce, La familia Bélier se asienta en un conflicto principal fascinante: el hecho de que la hija adolescente, la única que puede hablar y oír, resulta ser una superdotada para el canto, talento que sus consanguíneos no pueden ni entender ni admirar. De modo que esa mezcla de originalidad y de valentía se alza por encima de una puesta en escena más bien tosca y de un concepto, el de “comedia más vista en Francia”, normalmente para echarse a temblar. Por una vez sus siete millones de espectadores parecen justificados en una naturalidad
sin imposturas. Javier Ocaña / 24.04.2015 / El País

28 d’octubre ACTIVITAT CULTURAL

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OCx0rdgVmRA[/youtube]CIRC

Educació Primària Cicle Superior i Educació Secundària
LAS EXPERTAS
Companyia Albadulake (Extremadura)

1. Fitxa artística:

Idea original i direcció: Juan Antonio Moreno i Ángeles Vázquez Text: Ángeles Vázquez

Intèrprets: María Mateo, Sandra Carrasco, Beatriz Rubio i Mónica Suarez Direcció actoral: Charo Feria
Coreografies: Ángeles Vázquez i Sergio Ochando
Disseny i construcció escenografia: Juan Antonio Moreno Disseny de vestuari: Ángeles Vázquez

Música i arranjaments: Ángeles Vázquez i Luis Cotallo Veu en off: Luis Cotallo

Disseny de llums: Carlos Cremades Producció: Entrearte Albadulake S.L. Amb el suport de: Junta de Extremadura Idioma: Castellà
Durada: 60 minuts

2. La companyia

La Compañía Albadulake neix l’any 2002 quan es troben dos artistes: Antonio Moreno, malabarista de Càceres, i Ángeles Vázquez, bailaora de Córdoba.

Albadulake neix de la necessitat d’expressió dels seus directors, de tenir una visió oberta del què ha de ser un espectacle, sense text i dinàmic, on el moviment, la música i els jocs en són els principals protagonistes.

Els seus muntatges han seguit sempre una línia indiscutible: la de l’espectacle multidisciplinar, amb el segell de la innovació i la creativitat en estat pur.

Des d’aleshores han estat programats per nombrosos festivals d’arreu del món amb molt de prestigi, i han recollit nombrosos premis.

  1. L’espectacle

 

Las Expertas és un molt bon espectacle de circ contemporani, amb uns números que ens sorprendran a tots: equilibris, corda aèria, malabars, dansa acrobàtica i humor… molt d’humor.

 

Aquest espectacle ha obtingut el premi al Millor Espectacle de Carrer a la18a Feria de Teatro de Castilla y León.

 

  1. Sinopsi de l’espectacle

 

Las Expertas comença amb una prova de selecció dirigida per un ferotge programa informàtic que va donant ordres a quatre dones disposades a donar-ho tot. Les dones van obeint tot el que els hi diu el programa corporatiu fins que se’n atipen, s’hi enfronten, l’hi diuen que no ho volen fer, i decideixen unir-se per fer el que millor saben fer, l’art en moviment a través de diferents disciplines de circ.

 

Valentia, desimboltura, força, tècnica, somnis, humor i molt de circ, fan d’aquesta proposta que veureu, un espectacle arriscat i únic.

 

TREBALLEM AMB EL MICROSCOPI (6èB)

FESTA DE L’AIGUA (5è)


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9YLmi8pE8yc[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xbpi8jMgNsU[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0sWtlLeWD5k[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XQG12V-4ypY[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OtwYnFnOo-w[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5ps8Rm1VTVs[/youtube]

REPRESENTANT DE L’AJUNTAMENT VISITA L’eMMPty

El divendres 10 de juny la Tècnica d’Educació de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt, Marta Mimó, va venir a la nostra escola a visitar l’eMMPty. Un petit grup d’alumnes i de mestres van explicar-li el procés de tot el projecte i la van acompanyar a visitar l’exposició del vestíbul. Posteriorment, vam visualitzar el vídeo que vam presentar a la Universitat de Vic durant les Jornades d’Art i Escola, on els alumnes de tots els centres participants exposen el seu treball.

Aprofitant que la psicòloga municipal, Georgina Biosca,  estava a l’escola també ens va acompanyar durant la visita.

Tota l’escola estem molt contents per l’interès mostrat des de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt pel nostre treball artístic.

EXPERIMENTACIÓ 5è

Durant el mes de juny, els alumnes de 5è A i B estem realitzant diferents experiments.

Per fer-ho hem canviat la disposició de les taules per tal de poder cooperar els uns amb els altres.

Amb cadascun dels experiments fem hipòtesi sobre el que creiem que passarà, manipulem i experimentem, observem els resultats i omplim una fitxa d’experimentació amb les conclusions i aprenentatges als que hem arribat. Quan tot el procés ha finalitzat- comentem entre tots si les hipòtesi que ens havíem plantejat s’han complert o no.

Estem gaudint molt i alhora treballem en petit grup les diferents àrees: medi, matemàtiques, català,…

 

SORTIDA ART+ESCOLA+BUIT A VIC

SORTIDA ART I ESCOLA 5È -2 de juny de 2016

Després del gran treball que s’ha fet d’ART i ESCOLA, hem anat a Vic al CENTRE D’ARTS CONTEMPORÀNIES per veure el resultat final de les 30 ecoles que hem participat en aquest projecte. La visita ha estat profitosa i de pas hem pogut veure quin concepte de buit tenien les altres escoles participants. Després hem anat al MUSEU EPISCOPAL, i ens han fet un recorregut de 1000 anys per l’art medieval.
Finalment hem anat a un parc prop dels Mossos d’Esquadra i allà hem dinat i jugat en unes atraccions divertidíssimes.

EDUCACIÓ VIÀRIA A 5È

Durant dues sessions en Pere i en Juanan, dos policies de Lliçà d’Amunt, ens han estat explicant com circular per la calçada si anem a peu, què hem de fer si ens trobem amb un accident, els diferents senyals de trànsit, com circular quan anem amb bicicleta,… I la setmana vinent posarem en pràctica tots aquests coneixements a un circuit de cars que es munta a la Plaça Catalunya, darrere l’Aliança, on haurem de conduir cars i bicicletes tot circulant.

3R I 4T DIA DE COLÒNIES CS

Després de dormir una mica millor, el tercer dia de colònies va ser molt interessant. Pel matí vam estar immersos a diferents països d’Àfrica i entenent com viuen, treballen i juguen. Per la tarda jocs, tallers i cabanes al bosc…I després de sopar…Discotecaaaaa!!!

L’esdemà divendres i  després d’haver dormit sense masses problemes a causa del cansament acumulat, hem estat fent tallers i d’altres jocs. Dinar boníssim i cap a casaaaaa!!

Han estat unes colònies genials on hem pogut compartir amb els companys, els monitors i els mestres experiències que moltes serien impossibles de viure dins de l’escola. Ens ha servit per unir-nos més!

3R I 4T DIA DE COLÒNIES CS 14, 15 d’abril de 2016

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5dhaW-4UTb0[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=whijdfmtTD0[/youtube]

2N DIA DE COLÒNIES

Bona nit a tothom,

He de dir que ens és molt difícil penjar articles ja que ho hem de fer amb el mòbil perquè hi ha molt mal wifi a la casa.

Avui pel matí, cicle superior he fet una sortida caminant de tres hores brutal. Passant per uns camins amb molts desnivells i amb unes vistes increïbles, ha valgut molt la pena!

Hem dinat pasta i això ens ha anat genial per poder recuperar forces per les proves que hem fet per la tarda. Després de l’estona lliure i l’higiene personal, hem anat a sopar i a continuació el joc de nit que ens ha agradat moltíssim.

Bona nit, i demà més!

COLÒNIES CS