- DESCRIPCIÓ ACTIVITAT:
Classificació del contingut de la bossa d’escombraries en:
– matèria orgànica, vidre, paper, ferro, alumini, plàstic. Determinació del pes de cadascuna de les fraccions i valoració material. Conclusions.
- OBJECTIUS:
– Observar, analitzar i classificar materials que es llencen als diferents contenidors del carrer.
– Conèixer l’origen i el destí dels materials que es llencen a la brossa.
– Incentivar comportaments sostenibles a l’hora de realitzar les compres.
– Incentivar els comportaments que afavoreixen la reducció de residus.
– Utilitzar de forma correcta l’instrumental de mesura i expressar correctament les observacions i mesures preses.
– Conèixer el procés de participació ambiental municipal Agenda 21.
- CONTINGUTS:
Fets, conceptes i sistemes conceptuals
– Composició, en pes, de la bossa d’escombraries.
– Cicle dels diferents materials (vidre, paper, ferro, alumini,plàstic, matèria orgànica). Implicacions ambientals de la seva producció i del seu tractament com a residus.
– Valorització material i econòmica dels residus.
Procediments
– Manipulació i utilització d’instruments de mesura.
– Recollida i ordenació de dades i posterior tractament numèric.
– Extracció de conclusions a partir de les dades obtingudes en l’experiència i reflexió entorn a aquestes conclusions.
Actituds, valors i normes
– Presa de consciència i corresponsabilització vers la problemàtica dels residu.
– Promoció d’actituds a favor de la reducció de residus i llur separació selectiva
– Disposició de les deixalles en els llocs adequats.
Aportat pel centre educatiu
– Bossa escombraries (plena)
.