Projecte “l’Artista va a l’Escola”

Benvolgudes famílies,

Aquest curs hem tingut l’oportunitat de formar part del projecte “L’Artista va a l’Escola”, un projecte que va iniciar l’IMET (Institut Municipal d’Educació de Tarragona)l’any 2015.

Sota la directriu de l’Anna Sínia, experta artista del vímet, hem tingut l’oportunitat de construir una cabana de vímet, amb l’ajuda dels infants, les famílies i les educadores.

Gràcies a les famílies per compartir el seu temps i col·laborar amb nosaltres. Entre tots i totes hem fet una cabana molt maca que els infants podran aprofitar cada dia.

Cafè literari

Un dels pilars fonamentals de la llar d’Infants és l’estimulació del llenguatge oral en els infants. En aquest sentit, a la llar desenvolupem diferents intervencions i aquest curs amb la col·laboració de l’IMET i la cooperativa Cuentropia, les famílies han estat convidades a passar dos matins de tertúlia sobre la literatura infantil i la importància d’explicar contes per fomentar la parla.

Amb aquestes trobades hem descobert com la lectura compartida facilita el llenguatge oral i l’acompanyament emocional.

Finalment, tancarem aquest taller amb una sessió de contes per a infants i famílies.

Fem, fem ,fem…fem els panellets

Aquest curs vam celebrar la castanyada amb un conte de la mà de l’Agustí Farré i amb la visita de l’àvia Castanyera, que ens va portar castanyes ben calentes!! 

Gràcies a la nostra  AFA vam gaudir d’un taller de panellets i una proposta de la tardor.

Amb l’ajuda de les famílies, els petits i petites vam fer els panellets. Vam berenar tots junts i ho vam passar d’allò més bé entre castanyes,panellets i contes…

PROJECTE PICANTAROLS

El projecte Picantarols arriba al seu moment final!!

Durant el curs, els dimecres a la tarda amb l’ajuda de l’Alba,mestra de l’Escola de Música de Tarragona, hem pogut acompanyar als infants dels grups de dos anys, en la descoberta del llenguatge de la música i el moviment.

Amb el paracaigudes gegant van treballar conceptes com la pulsació i el ritme.

La combinació de joc cooperatiu, música i moviment els ajuda a desenvolupar diferents habilitats alhora que es diverteixen.

Carnaval 2025 a la llar!

Les darreres setmanes la llar s’ha omplert de colors, música i confeti perquè hem celebrat el carnaval a través de diferents propostes i activitats de manera respectuosa incorporant a les estances materials i complements de carnaval al seu abast, perquè ells mateixos i elles mateixes puguin decidir com gaudir d’aquesta celebració.

Com a cloenda d’aquests dies de disbauxa, dijous vam celebrar amb totes les famílies una gran festa al pati de la nostra llar. Com ja és habitual, hem aprofitat aquesta celebració per recollir diners per l’associació Xocolatada Solidària de l’Hospital Sant Joan de Déu, que dedica els fons al Laboratori de recerca del Càncer Infantil del mateix hospital.
Moltes gràcies a tothom per la vostra col·laboració.

Experimentem amb imants

A partir de l’octubre els nens i nenes  dels grups dels crancs i dofins(2-3 anys) van començar a experimentar amb materials que tenen una finalitat científica, com pot ser el pes, el magnetisme… I aquest trimestre , els infants de l’aula dels peixets (1-2 anys) també han experimentat amb la força magnètica. A partir del joc lliure poden manipular, interaccionar i elaborar hipòtesis relacionades amb aquest concepte científic.

 

Potenciem el gust per la lectura

Fomentem i potenciem el gust per la lectura amb diferents propostes, però l’activitat més esperada per tots els infants de dos anys, és la visita dels Padrins de lectura de l’Escola del Serrallo. Una activitat realitzada per parelles formades per alumnes de 5è de l’Escola del Serrallo i els nostres alumnes dels grups de 2-3 anys.

És responsabilitat dels padrins i padrines preparar-se la lectura, llegir de manera clara, expresiva i amb bona entonació. Un projecte dissenyat per promoure hàbits de lectura,potenciar la capacitat d’atenció i afavorir les relacions interpersonals. Els Padrins i padrines i els fillols i filloles, comparteixen aquest moment tan especial de manera quinzenal.