com treballem?

Voleu conèixer el nostre PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE?  clicant aqui

Línia pedagògica

L’equip educatiu d’aquest centre entenem l’educació dels infants des d’una vessant globalitzadora, entenent els infants com “un tot” i potenciant el desenvolupament dels diversos aspectes que hi intervenen: cognitiu, afectiu, social, psicomotriu i comunicatiu.

Com a escola activa que som, considerem l’infant protagonista del seu aprenentatge, i per tant facilitem i proposem totes aquelles situacions que fan possible que els nens i les nenes coneguin els objectes, les persones i el seu entorn mitjançant la manipulació, la descoberta, l’experimentació… és a dir, per la seva pròpia vivència.

Considerem prioritari atendre les necessitats bàsiques de l’infant (afecte, alimentació, higiene, descans) i per això les rutines quotidianes són l’eix vertebrador de les activitats que es realitzen al llarg del dia.

Respectem el moment evolutiu de cada infant i ens adaptem a les diferents necessitats d’aprenentatge de cada nen/a i també del grup.

Per altra banda, considerem molt important el paper de la família i la seva relació amb l’escola per garantir una bona adaptació de l’infant. Per aquesta raó oferim diferents canals de comunicació: entrevistes individuals amb les tutores, reunions grupals, xerrades,tallers en família, l’agenda de l’escola, la comunicació directa amb les educadores a les entrades i sortides del dia a dia, etc.

També veiem convenient aproximar l’infant al seu entorn social, cultural i natural, mitjançant petites sortides, excursions, visites, passejades i la participació en activitats culturals.

Metodologia

Malgrat les situacions d’ensenyament-aprenentatge que envolten l’infant s’organitzen en relació a la descoberta d’un mateix i dels altres, la descoberta de l’entorn i la comunicació i el llenguatge (verbal, musical, plàstic i corporal) la nostra metodologia és oberta, activa i flexible i es caracteritza per posar especial èmfasi en l’autoestima i les emocions.

La nostra metodologia cada vegada més,  va encaminada cap a una pedagogía útil i basada en la vida quotidiana on els nens i nenes puguin potenciar la seva imaginació i treballar totes els seves habiltiats i capacitats a través de materials no reglats i naturals que trobem al nostre entorn: capses, pots, pinyes, fulles, sorra, etc…

La nostra tasca com a educadores és d’acompanyament dels infants per ajudar-los a les seves conquestes personals.

TOTES les situacions d’aprenentatge que es creen a la llar sempre són a través de l’eina més poderosa que hi ha pels infants: EL JOC.

“El joc és vital pel desenvolupament harmònic dels més petits i és també una forma de conèixer el món, que es conegui a ell mateix i als altres”.

El joc és vital pel desenvolupament harmònic dels més petits i és també una forma de conèixer el món, que es conegui ell mateix i als altres.

Per aconseguir una atenció més indivualitzada, un joc més ric i una millor observació dels infants per part de les educadores, plantegem els DESDOBLAMENTS en activitats com la psicomotricitat i l’experimentació, dividint els grups en dos i reduïnt d’aquesta manera el nombre d’infants per educadora.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *