Manualitats de Sant Jordi

Bon dia famílies,
Us deixem un recull de propostes relacionades amb Sant Jordi.
Les hem fet amb molta il·lusió pensant en coses que podeu tenir per casa i passar una bona estona: un castell amb cartró, roses de diferents materials, dracs reconvertits i fins i tot una paradeta com les de la Rambla.
Salutacions de part de tot l’equip, esperem que en gaudiu! =)

Decorem finestres, balcons i portals per Sant Jordi

Bon dia famílies, com esteu?
Aquesta setmana voldríem donar protagonisme a Sant Jordi, és per això que entre totes estem fent diferents propostes per compartir amb vosaltres.
Avui us proposem fer un mural amb paper, cartró o un llençol i amb material divers que tingueu per casa, i així poder decorar casa nostra i el balcó per Sant Jordi! Volem que ens envieu el resultat
A més, us fem arribar una iniciativa molt xula per decorar el portal de casa que ens ha fet arribar la nostra AMPA!
#SantJordiConfinats
#SantJordiAlTeuPortal
Una abraçada forta!

conte Els tres porquets

Bon dia famílies !

Aquesta és una invitació per una “inauguració virtual”, ho farem per vídeo, com si estiguéssiu presents , ja que és la manera per fer-ho de moment!

Tot seguit us explicaré el conte, aquest és un dels més populars, un clàssic, tots el coneixem “ ELS TRES PORQUETS”, desitjo com sempre que us agradi molt a tots, una gran abraçada!!

Ànims i cuideu-vos molt !!

Esther

 

I també us deixem l’enllaç amb la cançó perquè l’escolteu a casa clica aquí

El lleó vergonyós

Hola pares, que tal? com esteu?  esperem ja falti menys per poder veure’ns!

Aquest dijous l’activitat serà diferent!!. Us convido a ballar la cançó del Lleó vergonyós, del grup El Pot Petit.

Una cançó molt animada que agrada als més petits i petites de la casa, tanmateix els pares, ja que haurem d’acompanyar-los sobretot el primer cop, per ajudar-los a memoritzar la cançó i els moviments dels animals: Tigre, cavall, hipopòtam i gall.

Després de la cançó, ús proposo una activitat per fer amb ells, per tal d’interioritzar millor els personatges abans esmentats.

Us deixem el vídeo i la lletra de la cançó!

Un petó gran!

 

Nathalie

 

 

Juguem amb la foscor

Bon dia chicos!

Avui us porto una activitat diferent en la qual papis i mamis heu de treballar una miqueta, però us ho passareu molt bé!

Necessitem diferents materials que tenim per casa aquests dies de confinament:

  • tubs cartró (paper wc, de cuina…)
  • Cinta adhesiva (si es gruixuda millor, però la de tota la vida també serveix)
  • Tisores
  • Retolador permanent negre
  • Llanterna
  • Retoladors de colors (opcional)

El que farem serà enganxar la cinta adhesiva a un dels extrems del tub de cartró, si es cinta gruixuda amb un tros serà suficient, sinó podem fer-ho en una o dues tires.

Desprès farem un dibuix a la cinta, recomano que sigui senzill ja que l’espai és petit! Si tenim retoladors de colors podem primer fer la silueta i desprès pintar-ho. Si tenim només negra, fem la silueta i l’omplim ben pintada!

Un cop acabat, hem de buscar un lloc a casa amb poca llum, encendre la llanterna i veure com podem projectar aquells dibuixos a la paret.

Podeu buscar dibuixos que us facin cantar una cançó (cargol, sol, peix…), que us facin explicar un conte (drac, porquet…). Imaginació al poder!

Desitjo que us agradi, petonets molt forts I súper abraçades per a tots!!!

Ague

Decorem torretes

Bon dia famílies!!!! Com esteu? Esperem que hagueu passat uns bons dies de Pasqua i tots estigueu molt bé de salut.

Avui, que sembla que surt el sol un altre cop us proposem una activitat per decorar, animar i donar vida a casa vostra.

Què us sembla si al sortir el proper dia a comprar, agafem alguna planta, aromàtica o fins i tot trasplantem els llegum i que els nens i nenes ajudin a decorar la torreta?

Jo tenia per casa torretes, pintura, gomets, rodets… i ho vaig aprofitar. Com les temperes relliscaven al plàstic el vaig pintar amb pintura que tenia per la casa però podeu forrar-les amb paper i cola, fer ús d’ampolles de plàstic o pots i decorar-los amb tot allò que tingueu i pugueu imaginar.

Aquí teniu algunes fotografies del meu procés i altres idees molt xules per posar en pràctica!

una Pasqua dolça

Famílies, us donem algunes idees per aprofitar aquests dies a fer una mona, uns pollets per decorar, unes figures de xocolata o confeccionar i pintar ous de pasqua, gallines i pollets. Podeu visualitzar les diferents imatges clicant aquí

Us animeu? tenim moltes ganes de veure-ho! 

Una història Màgica

Bon dia famílies!

Com esteu? Desitjo que bé i pensant que aviat ens podrem retrobar!

Aquí us deixo el vídeo del nou conte, el seu títol és :  “Una historia màgica”, espero que els agradi als vostres infants i com no, a vosaltres també!

Continuem treballant per oferir-vos estones de esbarjo , tot i que el cap el tenim amb altres coses i es molt normal, ja que són força dies els que portem amb aquesta situació, molts ànims!  La meva aportació ,el meu petit granet de sorra, per relaxar-vos i gaudir amb família !

Salutacions a tothom! Bon cap de setmana!

Esther

Capsa dels tresors

“Hola pares, un altre dijous aquí com un rellotge!

Avui us presento una activitat de la qual en sortiran dues més.

 

La capsa dels tresors

Amb una capsa que tingueu per casa, la podeu decorar amb el que disposeu, com paper de regal, pintar-la amb colors, retoladors, etc. Posar-li  gomets, tot el que passi pel vostre cap perquè quedi molt bonica.

Després sense que els infants ho sàpiguen, recolliu totes aquelles coses que teniu per casa i que es poden reciclar, pots buits, oueres, ampolles, recipients varis, i sobretot de diferents mides i materials.

Un cop tingueu tot preparat, ompliu la capsa amb els tresors i ja la teniu, ara quan ho presenteu als infants, ho feu de manera una mica teatral, els hi aboqueu tot a terra i mireu com gaudeixen, investigant totes les coses noves, s’ho passaran pipa!!!!

També podríem posar-hi tot d’objectes, joguines, etc. que sapigueu que al vostre fill o filla li agraden molt i treure-li a estonetes de “sorpresa”

 

Ara amb tot el material que tenim reciclat, doncs us proposo fer:

Un pot per a color, llapis i altres cosetes i unes bitlles.

Per a fer el pot per a colors, agafeu pots dels iogurts, si podeu de diferents mides, els hi poseu cartolina pel voltant, els acabeu de decorar com més us agradi i amb un cartó , podeu fer-li una bonica safata, tot això ho poden fer els nens sense cap problema.  Així gaudiran de la manualitat.

Per a les bitlles, agafeu unes ampolles d’aigua buides, els hi poseu al voltant de l’etiqueta unes cartolines amb uns números i ja teniu unes bitlles molt boniques, si no teniu pilota improviseu una amb uns fulls de diari rebregats i pressionat amb una mica de celo.

Ara espero que amb aquesta activitat passeu uns dies molts entretinguts i divertits mentre esperem al pròxim dijous!!! mil petonets family!!!!

 

Nathalie

Experimentem, transvasem, juguem!

Bon dia famílies,

 Com esteu? Com porteu aquests dies de confinament? Esperem i desitgem que estigueu tots bé, i que gaudiu fent activitats en família. Ànims que aviat tot això passarà i ens retrobarem a la llar tots plegats.

Avui m’agradaria tornar a compartir amb vosaltres una altra activitat d’experimentació: els transvasaments. Una genial oportunitat per explorar allò que els envolta, on els més petits es convertiran en investigadors i investigadores, i els permetrà sentir el plaer de la manipulació i començar a buscar les relacions de causa i efecte.

Aleshores, l’activitat consisteix a poder jugar amb diferents estris com pot ser embuts, coladors, culleres… i així facilitar l’acció de passar materials d’un lloc a un altre, jugar amb les textures, els aliments, etc. A casa hem fet un tastet perquè tingueu un exemple de materials i estris que podeu utilitzar. Com sempre, creiem que amb qualsevol coseta que tingueu a casa serà suficient.

L’activitat l’hem plantejat per utilitzar com a material aliments en format pols i líquid. Però podeu fer servir tot allò que vulgueu i que tingueu per casa.

  •  Com estris per facilitar els transvasaments i la manipulació dels aliments podeu fer servir: culleres, embuts, coladors, pinzells, canyetes, bosses de plàstic, paper de cuina, pots, pals de fusta, xeringues, tubs de rotllos de paper, regadores, etc.
  •  Com aliments en pols us proposem: sal, pa ratllat, curri, colacao, farina, pebre vermell, i sucre. Aquests són els que tenim a casa, però podeu fer servir cafè, avena, altres espècies, etc.
  •  Com aliments líquids us proposem: oli, aigua, llet, suc de taronja, soja, salsa de tomaca i suc de llimona, però podeu fer servir cocacola, altres sucs, refrescs, cafè, etc.

 

Busqueu una taula o espai on els infants puguin fer i desfer ells i elles mateixes. Podeu acompanyar-los i/o proposar-los accions com el propi transvasament, barreges, dissolucions, manipulacions, bufar els aliments, dibuixar amb ells, etc. Si els observeu segurament, moltes d’aquestes accions les descobreixen ells i elles soles.

Podeu crear tantes barreges, transvasaments i jocs com imagineu!!!!

Us deixo un recull de fotografies del tast de l’activitat que hem realitzat a casa. Està en petita escala, perquè poguessin veure diverses opcions.

Sara

 

Bon dia_Picantarols

Bon dia famílies,

Avui la Montse, la nostra mestra de música que ve tots els dimecres a P2, ha volgut compartir amb nosaltres un seguit d’enllaços de cançons que ja han treballat a la llar o que treballaran i un video del Bon dia que fan a la llar.


Cançons de primavera:

Per ballar:

De bon rotllo:

També té un missatge per a vosaltres:

“Ballar i cantar amb els petits calma l’esperit i alegra l’ànima! aprofitem el temps per fer- ho, ara encara es deixen agafar per ballar i d’ aquí a relativament poc ja no es deixaran. Aprofiteu per axuxar! Que la música en acompanyi!”

 

Montse

 

“Psico” a casa

Bon dia, famílies! Soc la Laura.

Quant dies sense abraçar-nos ni fer-nos petons. I es que no és el mateix fer-ho de manera virtual.

Desitgem que estigueu bé, dintre de les circumstàncies. Estem segures que de tot això traurem coses positives, aprenentatge, i per què no? Una oportunitat per fer coses que no fas normalment amb la família per temps.

Esperem que així ho rebreu de part nostre.

  •  Considerem que la pràctica psicomotriu té com a objectiu concret afavorir l’aparició de l’expressivitat psicomotriu de l’infant (entenent-la com la manera de ser i d’estar que té l’infant en el món) en un espai i un temps concrets i amb un material específic.
  • La finalitat de la pràctica psicomotriu és contribuir al desenvolupament harmònic i integral de l’infant tenint en compte totes les seves capacitats motrius, intel·lectuals, afectives i socials.
  • Per mitjà del moviment i de l’ activitat psicomotriu va adquirint les nocions d’espai i temps, de lateralitat, les relatives al seu cos, als objectes, a situacions que li faciliten l’ adquisició de nous aprenentatges i la seva organització/comprensió mental.

Per això a continuació us deixem un vídeo i algunes fotos amb diferents propostes amb material que podem tenir per casa. Però necessitarem imaginació per fer coves, túnels, convertir-nos en animals, escalar muntanyes, etc. Ah! I que no us importi tindre el pis o la casa desordenada. Recollir també és part de la proposta.

Proposta d’un CIRCUIT DE PSICOMOTRICITAT: amb dos ajudants especials: Leo de 7 anys i Masha de 3 anys. Son els meus fills.

Podeu fer tan llarg el circuit com vulgueu o fer només un exercici, com també fer variacions per dificultat o espai.

CURSES D’ANIMALS: podeu dibuixar o imprimir animals i que els infants els poden pintar. Després els poseu en un bol o caixa, els barregeu. Es tracta de fer curses al passadís amb l’ animal que hagi tocat.

Una variant seria amb animals de joguines.

 

SESSIÓ RELAXACIÓ: després d’una activitat motriu és interessant que el to muscular baixi. Us proposem que amb una música instrumental o amb sons de la natura. Ens estirem al terra, abaixem les llums i amb un mocador els acariciem la cara, els braços, les cames,… Afavorint la introspecció o pensar en un mateix.

Una altre alternativa seria fer un massatge amb la crema que normalment utilitzeu.

 

Esperem que us agradi. I ens feu arribar totes les idees, variants i noves propostes que els vostres petits exploradors segur que faran.

Una abraçada forta!

Laura

Plantem llegums

Bon dia a tots!

Com porteu aquests dies a casa? Desitgem que molt bé, és per això que us deixem una altra idea per fer amb els infants.

És una de les activitats que tenim programades a la llar per aquest mes. Us recordeu que us vam demanar un pot de vidre?

Comencem!

Material:

  • Pot de vidre: podem fer servir qualsevol pot transparent
  • Llegums: llenties, fesols, cigrons, etc…
  • Cotó fluix: jo no en tenia i he fet servir discs desmaquillant
  • aigua
  • Primer pas: hem d’anar posant el cotó fluix a capes i ficant les llegums entre mig. Si podeu, poseu alguna llegum a les vores del vidre, així podreu veure el procés de creixement fins omplir tot el pot.
  • Segon pas: ficar-hi aigua fins que veiem que tot estigui ben mullat.
  • Tercer pas: posar el pot a prop d’una finestra perquè li doni la llum del sol.
  • Quart pas: regar cada dos dies (aprox.) controlant que el cotó estigui sempre humit.

Esperem que poc a poc tingueu unes plantes molt boniques a casa! Abraçades!

Ague

 

Fem un coc?

Bon dia famílies!

Soc la Nathalie i ja torno a ser aquí, aquest cop us convido a fer un pastís de iogurt

Primer per tal que els nens/es puguin fer-ho còmodament, prepararem tots els ingredients, i els estris.

Com a mesurador per aquest pastís, farem servir la mida del iogurt (d’aquí ve el nom)

Els ingredients seran:

  • 3 mesures de iogurt de farina
  • 2 mesures de iogurt de sucre
  • 1 mesura de iogurt d’oli
  • 3 ous (que hem de batre)
  • 1 sobre de llevat Royal (o una altra marca)

Ho posarem tot en un bol i ho remenarem fins a tenir una massa homogènia i fina.

Un cop tinguem la massa, posarem mantega al motlle per tal que no s’enganxi i abocarem la massa dintre.

Ara ho ficarem al forn (que tindrem escalfat a 180 graus) durant uns 35 minuts i ja està.

Doncs ha gaudir del pastís que segur que ha sortit molt bo.

Ens veiem en el pròxim vídeo, perquè com diuen no hi ha dos sense tres.

Salutacions a tothom

Nathalie

 

VEURE VÍDEO