UNA PRÀCTICA PEDAGÒGICA: L’AJUDA ENTRE IGUALS

Anàlisi d’una modalitat de pràctiques d’aprenentatge servei

ajuLa tesi de Maribel de la Cerda (Universitat de Barcelona) pren com a objecte d’estudi l’ajuda entre iguals, una modalitat educativa de pràctiques d’aprenentatge servei i d’educació en valors. Es tracta d’una investigació centrada en aquelles activitats en què els educadors aprofiten una diferència entre alumnes per institucionalitzar una relació d’ajuda. da. Pràctiques que a banda d’incidir sobre qüestions acadèmiques originen alguns dinamismes pedagògics que considerem bàsics per al creixement i per a la construcció personal de l’alumnat. La recerca neix amb dues pretensions fonamentals. En primer lloc, es planteja conèixer, observar, descriure i analitzar les pràctiques que s’utilitzen als centres educatius per afavorir les relacions interpersonals i els vincles afectius entre iguals. En segona instància, es proposa retornar a la comunitat educativa una fotografia d’allò observat per contribuir a millorar la pràctica pedagògica.

This entry was posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA. Bookmark the permalink.