DIETES DE L’ACTUALITAT

Actualment podem trobar noves dietes en l’alimentació de la societat. En aquests últims anys hi ha hagut una expansió important del sector de l’alimentació saludable: la gent es preocupa més per la seva salut.

Tot va començar amb la moda de la dieta vegetariana i vegana. Aquesta tendència alimentaria ja feia temps que existia, però en un segon pla per la societat. No va ser fins que la gent va començar a ser conscient de l’explotació dels animals i tots els productes artificials que contenen la majoria dels productes. Com per exemple en el sector de l’agricultura, la ramaderia i la pesca, on es duen a terme processos d’hormonament per alterar el cicle natural dels animals i així extreure el màxim benefici.

Avui en dia, les persones que segueixen alguna d’aquestes dietes les han adaptat a les seves necessitats, gustos, estils de vida, etc. D’aquesta manera, han anat sorgint noves branques de les dietes anomenades anteriorment.

A continuació, una petita definició de les dietes comentades perquè us feu una idea:

-Vegetarians: dietes que s’abstenen de menjar qualsevol tipus de carn. Pot incloure aliments d’origen animal com ous, làctics i altres aliments d’origen animal com la mel.

-Vegans: són vegetarians que no mengen cap tipus d’aliment o producte d’origen animal, incloent la llet, ous o mel.

Ovo-vegetarians: són aquells vegetarians que consumeixen ous, però no consumeixen làctics.

-Lacto-vegetarians: vegetarians que influeixen en la seva alimentació la llet, però no els ous.

Ovo-Lacto-vegetarians: és la variant del vegetarianisme que inclou en la seva dieta ous i productes làctics.

Crudivegans: són aquells vegans que consumeixen la totalitat o major part de la seva alimentació aliments crus.

Flexitarians: és un estil d’alimentació basada en una dieta vegetariana, però de manera puntual, per diverses raons, consumeixen altres aliments d’origen animal. Sobretot, destaca per l’ausència de carn d’animals terrestres i un èmfasis en ous i peixos saludables.
La seva base d’alimentació es basa en les hortalisses i verdures, combinades amb cereals, llegums, fruits secs, llavors i tubercles. La proteïna animal se solen consumir en peix, ous i làctics. Si alguna vegada consumeix carn, haurà de ser d’animals saludables que han pasturat i amb tracte digne.

Aquesta darrera es diferencia del vegetarianisme perquè quan un consumeix carn no se sent culpable, ja que ho fa per salut i per altres motius.

Per concloure, hem observat que hi ha diferents tipus de dietes actualment amb les mateixes característiques de cada una. No n’hi ha cap de millor o de pitjor, tot depèn de les ideologies i
dels gustos de la persona. També cal ressaltar que la societat s’està conscienciant cada cop més respecte el maltractament animal i la qualitat dels productes.

Laia Bolet i Maria Bertran

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *