LA SINIA A CASA (27-29 ABRIL)

Benvolgudes famílies de 5è,

Comencem una nova setmana a casa, ja en són moltes. Aquesta setmana és de tres dies, dijous i divendres són dies de festa escolar i no hi haurà vídeo trobades. Aprofiteu per gaudir de les estones de sortir al carrer.

A continuació us adjuntem el full de tasques per a la setmana del 27 al 29 d’abril:

Projecte Forn Solar

L’Engràcia, del CDA Can Santoi, ens ha proposat el repte de construir forns solars i cuinar amb ells, per investigar sobre quins són els recipients més eficients per cuinar amb forn solar.

Hem fet els forns, ens hem documentat, hem cuinat pomes, tomàquets i ous. Hem registrat les nostres observacions fent servir diferents instruments de mesura. Hem fet una xarxa de relacions recollint el nostre procés d’aprenentatge i hem tret les nostres conclusions. Aquí teniu les fotos del Projecte del Forn Solar de 5è Matagalls.

Cliqueu sobre la imatge i podreu accedir a la resta de fotos.

L’ESTACIÓ METEOROLÒGICA DE L’ESCOLA LA SÍNIA (IMOLIN6)

Aquesta setmana els nens i nenes de 5è hem instal·lat una estació meteorològica a l’escola. Des de l’inici de trimestre hem estat avançant en el projecte Meteorologia i ara ja podrem començar a comparar dades amb l’escola de Campredó.

Podeu consultar les dades online seguint aquest hipervincle:

Es fa saber!!!

Hola. Som els nens i nenes de comunicació de 5è -Turó de l’home de l’Escola La Sínia. Nosaltres tenim la feina de comunicar-vos tot el que passa a l’escola o altres coses que estan relacionades.

METEOROLOGIA:

Us recordeu de la borrasca Gloria? Ara hi ha hagut un canvi i ha vingut el anticicló que ha provocat pujades de temperatura i sol radiant per les zones de Catalunya.

SIMULACRE DE INCENDIS:

Fa uns dies va haver-hi un simulacre d’incendis. Tots estàvem a les nostres aules fent la nostra feina i de cop va sonar la alarma. Tots vam sortir de la nostre aula i la Montse V va dir pel megàfon que era una emergència i que evacuéssim l’edifici. Vam sortir al pati i vam fer les files d’emergència i al cap d’una estona ens van dir que era un simulacre i vam tornar a las aules

CARNAVAL:

Les consignes de Carnaval les faran 3r i 4t. Us hem d’informar que els grups de Carnaval els sabem des de fa poc. També us informem que les consignes de l’any passat no es poden repetir. Hauran de ser unes de noves i diferents. Encara no sabem quin dia, el rei Carnestoltes dirà les consignes..

DINERS 6è:

Els nens i nenes de 6è estan recaptant diners per anar-se’n de viatge de final de curs. A la fira de la Candelera van muntar una paradeta per guanyar diners. A l’hora de sortir del cole, cada divendres, segueixen muntant una taula de venda de berenars.

COM HA ANAT LA SETMANA ?

Dilluns: El curs de 4rt va donar per fets els seus cartells i els van exposar a l’entrada de l’escola. Després el cursos de 5è i 6è van votar el cartell que més els va agradar.

Dimarts: Van sortir els resultats i el cartell guanyador va ser el 18 el segon va ser el 4 i el tercer va ser el 23.

Dimecres: Tots els 5è de Molins de Rei van participar a un torneig de volei.  I ens ho vam passar molt bé.

Divendres: Uns grups de 5è vam fer un tipus de conferència amb els avis i les avies d’alguns infants i a la tarda, el mateix.

Grup Comunicació Turó de L’Home

Sortida a la Colònia Güell

El dia 25/10/19, les dues classes de 5è de l’Escola la Sínia, vam anar d’excursió a la Colònia Güell. Vam anar-hi amb autocar.

Allà ens esperaven els mestres del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi. Només arribar ens vam separar per grups de treball del projecte de Festa Major.

Del grup 1 al grup 4, van anar amb el Miquel, i del grup 5 al 9, van anar amb l’Engràcia.

GRUPS:

1- NIL, ALANA, ERIC,

NORI, POL I MAR M.

2- BIEL C., BERNAT, ESTHER, LUCA, JÚLIA LL. I ARAN

3- BERTA, BIEL P., JAN A., GABRIELA, MARKEL I PAULA

4- ALEIX, CLAUDIA, DANIEL, NIDAL, ASHA I VALENTINA

5- BRUNA, MARTINA L., IBU, LUCÍA, JOSUÉ I FLAVIO

6- QUIM, ÀLEC, ARIADNA, ONA, JÚLIA M. I JAN M.

7- GISELA, ANA,TONI, UNAI, JIAJIE I RÈDIET

8- MARC, ISAAC, ADRIANA, ODÍN I MARTINA N.

9- DAFNE, MAR, BLAI, SOFIA I HECTOR

Ens van explicar el que faríem durant l’excursió:

*GIMCANA PER LA COLÒNIA GÜELL

*MUSEU

*VISITAR LA CRIPTA

*Durant la gimcana vam fer diferents parades, on hi havia activitats a fer en el quadern de treball. Abans de començar ens van donar un full ple d’imatges. Les imatges eren adhesius amb la fotografia del lloc que estàvem observant.

*Quan vam arribar al Museu, uns vam pujar a una exposició, i els altres vam veure un vídeo de com funcionava la Colònia Güell antigament, vam descobrir la vida d’una nena que tenia 10 anys. En acabar els dos grups ens vam intercanviar.

*A la cripta d’Antoni Gaudí, vam observar i omplir algunes activitats del quadern, després vam entrar i ens vam asseure amb parelles als bancs. Ens van explicar un munt de coses interessants. Alguns van pujar a cantar darrere l’altar. L’últim que vam fer va ser pujar a dalt de la cripta i allà ens vam fer fotos.

Vam dinar en un parc i després de jugar una estona, vam tornar cap a l’escola amb autocar.

5è Matagalls