Expliquem a la ràdio el nostre projecte!!

Projecte Festa Major

Tot va començar un dia que treballaven el projecte de la Festa Major. Estàvem mirant alguns dels programes de la festa major que hi ha hagut al llargs dels últims 100 anys quan vam veure uns quants programes en castellà i ens vam preguntar perquè hi havia tants i aleshores va sortir el tema de la guerra. Vam dir que sabíem que la guerra la va guanyar Franco i vam seguir investigant més coses.

Després vam voler saber què va passar abans i després d’aquesta guerra i vam buscar la informació als llibres. Aleshores vam col.locar les etapes del segle XX a una línia del temps.

Un dia vam anar a la Federació Obrera a escoltar l’àvia d’una companya de la classe ( la Gemma Tribó) que ens va fer una conferència per explicar-nos més coses sobre la Guerra Civil Espanyola i de com es va viure a Molins.

També vam convidar a venir a l’escola un dia als nostres avis i besavis perquè ens expliquessin com havien viscut alguna d’aquestes èpoques. Va ser una gran experiència i vam aprendre molt d’ell i elles.

Després vam fer 5 grups i cada grup va decidir continuar investigant sobre una de les èpoques:Regnat d’Alfons XIII, Dictadura de Primo de Rivera, La segona republicà, Guerra civil espanyola, Franquisme, Transició i Democràcia.

Al final del treball, cada grup va escollir una persona com a representant del grup i perquè anés a la ràdio a explicar el què hem aprés en aquest treball. Va ser tota una experiència fer el programa!

Esperem que us agradi el recull de fotos que hem triat.

Ingrid Polo i Ariadna Jordan

COLÒNIES A L’ESCALA

Del dia 16 al 19 d’octubre vam marxar de colònies a l’alberg Sant Jordi d’Empúries.

El primer dia vam baixar de l’autocar i vam anar als Aiguamolls de l’Empordà. Allà hi havien tres noies esperant-nos, eren les mestres del Camp d’Aprenentatge i vam fer una volta per allà ,tot era super bonic. Després vam anar a l’alberg. Quan vam acabar de sopar vam fer un joc de nit ,vam anar a la platja a jugar al joc de la bandera i ens en vam anar a dormir.

El dia següent ens vam distribuir en dos grups:un va anar a fer vela al Club Nàutic de l’Escala i l’altre grup va anar a jugar a la platja. Després vam canviar, els que estaven fent vela van anar a jugar a la platja i el de la platja va anar a fer vela. Aquell dia ens va ploure i va fer una mica de fred. Després a la nit vam tornar a anar a la platja i ens vam trobar un mapa. Vam haver d’investigar i seguir les pistes fins que vam trobar un cofre amb coses que eren nostres com ninos, sabons…

Ja era el tercer dia de colònies i vam anar a visitar les Ruïnes d’Empúries que eren molt grans i boniques i vam veure un vídeo que anava sobre la història d’Empúries. Vam tornar a l’alberg a dinar i després vam fer una activitat de mosaics. Quan vam arribar a l’alberg ens vam preparar uns grups per fer actuacions a la disco. Aquella nit va ser molt divertida i vam riure molt, va ser un dia brutal. Ara ja ens quedava només el quart dia, vam fer una gimcana per la platja, vam dinar i després vam tornar cap a casa.

Les colònies de cinquè van ser super divertides.

Martina Badia i Aina Legran

Matagalls

TERTÚLIES

Aquest curs hem iniciat les tertúlies, activitat emmarcada dins del gust per la lectura. Ha estat de molta ajuda la col·laboració de les famílies, sense elles no hauria estat possible la seva realització. En l’àlbum que compartim amb vosaltres podreu gaudir d’algunes imatges. Amb aquestes fotos acomiadem el curs. Moltes gràcies. Us esperem el setembre per iniciar el vostre últim curs a La Sínia.

CANTÀNIA

El concert de Cantània del mes de maig a l’Auditori de Barcelona juntament amb altres escoles va ser la posta en escena de tot el treball fet a música a partir de Nadal amb l’Eloi. Aquí podeu veure el feliços i satisfets que estàvem després de la nostra actuació.

PROJECTE L’UNIVERS

A partir de les preguntes que ens vam plantejar després de l’exposició sobre el telescopi Assumpció Català, vam desenvolupar tot el projecte de l’univers. A partir de tres eixos d’investigació: el moviment de rotació, el moviment de translació i les ones gravitatòries. En aquest àlbum de fotos compartim amb vosaltres alguns dels experiments fets i la confecció de les maquetes.

EMPÚRIES 2018

Ja fa uns quants dies que vàrem anar de colònies, volem compartir amb vosaltres les imatges dels dies fantàstics que vàrem passar a l’Empordà: la visita als Aiguamolls, el caiac, la visita a les ruïnes d’Empúries, la vela i especialment, les estones de platja.

Visita exposició d’Astronomia

El passat dijous 22 de març vam visitar una exposició a l’Agrupa sobre Astronomia. Vam comptar amb la professora Cesca Figueras de la U. de Barcelona per explicar-nos-la i ens va entusiasmar amb un munt de coneixements sobre els astres, la investigació de l’univers i el presència de les dones en el món universitari i en la investigació.