21-22 SETMANA TEMÀTICA PUIG MADRONA I PUIG OLORDA

DURANT EL FINAL DE 1R TRIMESTRE VAM PODER GAUDIR DEL PROJECTE DE LA SETMANA TEMÀTICA. AQUEST CURS EL TEMA A GIRAT AL VOLTANT DEL CIRC.

EN PEP HAVIA PERDUT EL SEU NAS DE PALLASSO I NECESSITAVA NOUS COMPANYS I COMPANYES PER PODER ENGEGAR UN NOU CIRC I TROBAR LA MÀGIA DE L’ESPECTACLE I LA SEVA ESSÈNCIA.

ENTRE TOTS I TOTES VAM AJUDAR-LO MOLT, AIXÍ QUE ENS VAM POSAR A FER FEINA I VAM HAVER D’ASSAJAR I CREAR UN ESPECTACLE, GRIMPAR, PASSAR PER LA CORDA FLUIXA, FER TOMBARELLES I MALABARS.

MIREU, MIREU QUIN GOIG I COM HO HEM GAUDIT!!!

21-22 PUIG OLORDA I PUIG MADRONA ANIVERSARIS 1r TRIMESTRE

DE MICA EN MICA ENS FEM GRANS, I PER AQUÍ TENIM INFANTS QUE HAN AFEGIT UN NÚMERO MÉS A LES SEVES MANS, NI MÉS NI MENYS QUE… TOTS EN TENIM 6!!!!

US DEIXEM LES FOTOS AMB ELS PASTISSOS QUE HEM FET PER CADA  AULA I QUINS COMPANYS I COMPANYES HAN CRESCUT DURANT AQUEST 1r TRIMESTRE (SETEMBRE, OCTUBRE, NOVEMBRE I DESEMBRE).

A LA D’UNA, A LA DE DOS I A LA DE… FIUUUUUU!!!!

21-22 PUIG MADRONA I PUIG D’OLORDA PROJECTE PASTÍS

A LA TORNADA A L’ESCOLA HI HA UN FET MOLT IMPORTANT QUE A TOTS ELS INFANTS ENS IL·LUSIONA I ENS FA DE MICA EN MICA MÉS GRANS. ELS ANIVERSARIS!!!!

QUAN VAM COMENÇAR A CELEBRAR, ENS VAM ADONAR D’UN PETIT PROBLEMA QUE FEIA QUE LA CELEBRACIÓ I LA FESTA NO FOS IGUAL… ENS FALTAVA EL PASTÍS D’ANIVERSARI!!!

COM QUE NO PODÍEM PORTAR ESMORZAR PER COMPARTIR, ENTRE TOTS I TOTES VAM PENSAR QUE PODÍEM CREAR EL NOSTRE PASTÍS D’AULA. AIXÍ VA SORGIR LA IDEA D’AQUEST PETIT PROJECTE.

VAM ORGANITZAR-NOS PER GRUPS PER CREAR PROTOTIPS, CERCAR MIDES, COMPLEMENTS, GUSTOS, ORNAMENTS I MATERIALS. IMAGINAR QUE VOLEM I POSAR-HO EN PRÀCTICA I EN PAPER NO ÉS COSA FÀCIL. VAM HAVER DE FORMULAR I REFORMULAR, MANIPULAR I CREAR DES DE ZERO UN PASTÍS NO COMESTIBLE PERÒ SI IRRESISTIBLE!!!

I NI EL PASTISSER ESCRIBA ES PODRIA IMAGINAR LA DELÍCIA QUE VAM CREAR. BON PROFIT I FELIÇ ANIVERSARI!!!

COMPARSA 15. LA SELVA DE PUIG D’OLORDA

AQUESTA SETMANA HEM TREBALLAT DE VALENT FAMÍLIES!!!

PRIMERAMENT, LA PLUJA D’IDEES, SEGUIT DE LA VOTACIÓ DE LA COMPARSA, PER ACABAR DE POSAR LES IDEES EN MARXA.

A CONTINUACIÓ, DILLUNS SABÍEM QUE TENÍEM FEINA AL DAVANT I UNA SETMANA INTENSA D’ELABORAR LA NOSTRA DISFRESSA.

SENSE TREBALLAR EN ITINERARIS, HEM FET CÀLCUL, ATZAR, PROBABILITAT I MOLT LLENGUATGE ORAL, PER ENTENDRE I COMUNICAR TOTES LES IDEES, EL PROCÉS D’ELABORACIÓ I LA REALITZACIÓ.

PINTAR, RETALLAR, ENGANXAR, TREURE, AFEGIR, REFER… FINALMENT, AQUÍ US DEIXEM LES FOTOS DEL NOSTRE TREBALL FINS A ARRIBAR A FER LA DISFRESSA I CARROSSA PEL DIVENDRES.

MIREU, MIREU!!!

 

ELS ITINERARIS A PRIMER!

Famílies us volem ensenyar una mostra dels itineraris que hem estat fent durant aquests primers mesos del curs. Poc a poc hem anat treballant amb les propostes que hi ha a primer i hem anat gaudint dels reptes que ens han proposat en aquestes sessions.

La veritat és que ens agrada molt fer itineraris i us volem dir que seguirem avançant durant els propers trimestres.

 

Fem espais!

Tots els divendres a la tarda fem espais. Ens ho passem super bé i ens agrada molt fer les activitats que ens proposen.

Aquest trimestre hem fet els següents espais:

Fem art ” El dibuix màgic”, “Mandales”

Experimentació “Fem slime”, “Descoberta de colors amb bicarbonat” , “Descobrim els núvols” ( Per què plou ??)

Tecnologia ” Jocs de contrucció ”

Us deixem una mostra de fotografies perquè pugueu veure les sessions dels espais que fem a primer.

 

PROJECTE FESTA MAJOR: ELS JOCS TRADICIONALS

Us deixem aquí el treball del primer projecte que hem fet a l’inici del curs: Els jocs Tradicionals.

Puig Madrona i Puig d’Olorda van rebre un repte des de l’equip de gestió de l’escola, organitzar una mostra per tots els infants del centre, basada en els jocs tradicionals que podem descobrir quan és festa major.

Així que com ens agraden els reptes i res en fa enrere, ens vam llençar de cap a cercar primer: què era la paraula tradicional? I després, Quins són els jocs tradicionals?

Quan vam tenir tot clar, i quines eren les normes per valorar si era o no un joc tradicional, vam fer la recerca dels jocs que complien les pautes: serveix per jugar en grup, és antic, d’espai exterior i amb unes normes.

Seguidament entre tots i totes vam votar els 5 jocs tradicionals que més ens van agradar i vam treballar en la seva preparació: cercar les normes, el material, l’espai a l’escola i preparar la presentació el dia de la mostra.

Ha estat un projecte molt divertit, enriquidor i motivant, que hem pogut compartir amb tots els infants de l’escola, i sabeu què? Després d’acabar les partides aquell dia, ens han demanat si uns quants d’aquests jocs, es poden quedar durant tot el curs, per jugar al moment de pati de l’escola.

Mireu, Mireu!!!

PUIG D’OLORDA i PUIG MADRONA FAN EL CIM DE LA SEVA MUNTANYA!!!

Ho vam aconseguir!!!

El divendres passat vam fer la nostra primera sortida. Va estar molt emocionant, ja que sortíem per primera vegada com a grup, i teníem un gran repte al davant, arribar al Cim que dona nom a la nostra aula, el Puig Madrona i el Puig d’Olorda.

Dos cims a prop de Molins de Rei, de dificultat mitjana-baixa i que ens serviran per donar sortida als projectes d’aula.

Va estar una aventura arribar, no vam tenir cap entrebanc, però teníem una missió, a més a més, de fer el cim. Per grups d’experts havíem de trobar i observar evidències de què a la muntanya hi ha vida, hi viuen d’altres espècies i donar explicació a hipòtesis que fa alguns dies que estem treballant a la classe.

Us deixem aquí les fotos perquè pugueu veure com ho vam passar i tot allò que vam observar: petjades, plantes i fruits de la tardor, animals i sorolls del bosc, les roques i minerals que formen la muntanya.

Mireu, mireu!!!!