El Nadal ha arribat a l’escola i a l’àrea de música ho celebrem com millor ho sabem fer: cantant i ballant.
Des de P3 fins a 6è, tots els nens i nenes estan assajant les cançons per preparar el Concert de Nadal. Al següent vídeo podeu veure com gaudeixen els nens de P3B amb la seva cançó de L’hivern.
El dijous vam fer un taller que ens va agradar molt.
Ens van venir a explicar com hem de tractar els animals de companyia i a conscienciar-nos que ara que vénen aquestes dates de regals no pensem en un gos com un regal si no tenim ben clar el que significa tenir un gos a casa cada dia i durant tot el dia durant molts anys. Ens van ensenyar moltes coses i ens ho vam passar molt bé.
Cliqueu al dibuix per a veure’n les imatges.
Quan va arribar la tardor, els nens i nenes de P3A de la classe dels pops vam experimentar amb les fulles.Que bé ens ho vam passar!!
Mireu el vídeo i ho comprovareu.
Avui és un dia ple de felicitat entre els infants de la nostra escola. Ha arribat el Tió i això es nota a les cares de tot l’alumnat.
Després del pati ens han vingut a avisar de què el Tió estava esperant-nos a l’entrada de l’escola i hem sortit tots els alumnes a rebre’l com es mereix. Tots i totes l’hem pogut veure de prop i en Carlos, el nostre conserge i la senyoreta Núria l’han portat a dins de l’escola on durant tota la setmana cal que li portem aliment per a què ens cagui regals per a la nostra escola.
Si cliqueu a la fotografia podreu veure les imatges de l’arribada.
L’alumnat de cinquè de l’aula d’acollida ha estat treballant el conte de Nadal i com activitat final l’ha gravat per a què el pogueu escoltar vosaltres narrat per ells. Esperem que us agradi.
Tan proper i tan desconegut… fins ara, perquè els nens i nenes del menjador ja el coneixem una mica més.
Després de les activitats que hem realitzat el mes de novembre i gràcies a les explicacions de la Nadia, la mare de l’Adam de 2n, ja en sabem una mica més. Les seves costums, les seves festes, l’alfabet tan diferent al nostre, la seva parla, les monedes que utilitzen,… i tan engrescats com estàvem, hem decidit anar -hi.
El viatge l’hem realitzat amb avió, que ha enlairat des de les pistes de la Bòbila amb un retard de deu minuts ja que calia comprovar el passaport de tots els viatgers.
Arribats al Marroc hem visitat el mercat, on ens ha calgut regatejar a l’hora de fer algunes compres i més tard, un grup de noies del país ens han ofert una representació de la dança tradicional.
Una setmana després d’haver plantat les llenties i els fesols, les llavors ja han germinat i n’han sortit les arrels i la tija.
Fins ara teníem el pot tapat amb paper d’alumini per a que les llavors no rebessin la llum del sol, sinó no haurien germinat, però ara ja l’hem destapat.
Continuarem observant els canvis.
Aquest any, l’Escola la Bòbila torna a ser solidària amb la Marató de TV3; sota el lema “una foto solidària” s’ha organitzat una activitat que consisteix en la realització de fotografies dels alumnes per grups de classe decorades amb motius nadalencs.
Les famílies de l’alumnat podran comprar aquestes fotos i així quedar-se amb un bon record, i alhora, ajudar a recaptar beneficis per a La Marató de TV3.
Diumenge 19 de desembre a les 10 del matí, La Marató de TV3 tornarà a encendre els llums del plató per oferir un programa en directe de 15 hores. Aquest any el tema que centrarà l’edició seran les lesions medul·lars i cerebrals adquirides.
El sistema nerviós central és el gran centre processador del cos. Està format pel cervell, el cerebel, el bulb raquidi i la medul·la espinal. Una lesió al cervell o a la medul·la pot alterar-ne el funcionament i condicionar de manera notable la vida d’una persona. Molts afectats queden greument discapacitats i necessiten l’ajuda constant de la família.
Aquestes lesions apareixen de manera sobtada, i gairebé el 80 per cent tenen un origen traumàtic. Les causes més habituals són els accidents de trànsit, esportius i laborals. Algunes malalties, com els accidents vasculars cerebrals o certs tumors
també poden causar aquests tipus de lesions.
Així doncs, La Marató 2010 fomentarà la recerca biomèdica i els fons recaptats permetran avançar en la recerca sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. [kml_flashembed movie="http://blocs.xtec.cat/labobila/files/2010/12/marato.swf" width="400" height="250" wmode="transparent" /]
L’alumnat de primer hem treballat a la classe de plàstica al gran artista Vasily Kandinsky. Als alumnes i les alumnes els va agradar molt la seva obra “quadres amb cercles concèntrics” de l’any 1913 i d’aquesta obra ens n’ha sortit “El bosc de Kandisnky”. Esperem que us agradi !!
Cliqueu a la imatge per veure el vídeo.
L’alumnat de primer A i B hem treballat què fem a l’escola i aquí us adjuntem un petit vídeo on els protagonistes ens expliquen què els agrada més de l’escola.
El setge de Cambrils del 12 de desembre de 1640, emmarcat històricament en la Guerra dels Segadors, és, sens dubte, la pàgina més brillant i gloriosa de la història local; però també la més tràgica i dolorosa.
A l’aula vam treballar una mica tota la història del setge i el dijous va venir a l’escola la companyia “Forani Teatre” a fer-nos una representació dels fets amb titelles.
L’Arnau Colom i l’Enric Rovira són els dos actors de l’obra i amb molt d’humor ens van fer saber que va passar exactament ara fa 370 anys.
Cliqueu a la foto i veureu unes quantes imatges de l’obra.
A l’àrea de coneixement del medi estem treballant la reproducció dels vegetals, per això hem decidit plantar fesols i llenties. Podrem veure com es trenca la llavor i com van creixent les arrels i la planta. De tant en tant en farem una fotografia i la penjarem aquí per a què podeu seguir el procés igual que nosaltres.
A la vegada farem un petit diari on anotarem els canvis que hi anirem observant.
Dins la Campanya de recollida selectiva d’oli domèstic usat “El teu oli ens mou!”, l’alumnat de sisè ha participat en la jornada escolar dirigida a tots els grups de 6è dels centres educatius de Cambrils al parc del Pinaret.
Durant la jornada, emmarcada dins la setmana Europea de la reducció de residus, hem treballat les següents qüestions:
Com el podem convertir fàcilment en un bé útil?
Què passa si l’aboquem a l’aigüera?
Al llarg del matí hem realitzat tres activitats d’unes dues hores de durada en conjunt.
Les activitats han consistit en una simulació dels processos de depuració de les aigües residuals i en l’elaboració de sabó a partir de l’oli usat.
Cliqueu a la imatge de sota i en veureu les fotografies.
L’alumnat de quart ha fet una visita a la biblioteca amb l’objectiu de conèixer l’equipament i els seus serveis i aprendre quins són els instruments de cerca i com usar-los.
Han treballat el circuit documental, o sigui, han après com arriben els llibres a la biblioteca i quin procés s’ha hagut de seguir.
A continuació han treballat l’accés a la informació, repassant conceptes bàsics de cerca, introduint el concepte de paraula-clau i el funcionament del catàleg en línea.
Finalment també han fet una introducció al funcionament de la sala d’adults, i dels serveis informàtics.
A l’hort del nostre centre hi participa tota l’escola, fins i tot els més petits, que de tant en tant fan una importantíssima aportació: reguen els enciams. Sense l’aigua no podrien créixer!!!
Si cliqueu a l’arbre en podreu veure algunes fotografies amb els alumnes de P4.
Els alumnes de primer van fer una sessió d’educació física a la platja. Canviar de lloc la classe va servir per fer activitats impossibles de realitzar a l’escola, ja que es va utilitzar la sorra. Durant la sessió es va treballar l’agilitat, la flexibilitat, es van fer curses de relleus… Aquí en teniu una petita mostra.
Com és habitual a la nostra escola, els passadissos els decorem tot sovint, sempre tenint en compte una temàtica comuna. El tema que representa la decoració actual és la tardor, per això cada dia, tant l’alumnat com el professorat de l’escola podem veure aquesta decoració tant maca. Cal dir que no durarà gaires dies, perquè ara aviat começarem a treballar el Nadal. Esperem que us agradi.
Per començar a preparar la història del Setge de Cambrils de 1640, els alumnes de sisè hem vist aquest vídeo de la història de Catalunya que ens endinsa en el context de Catalunya a la primera meitat del segle XVII. Després del vídeo hem treballat una mica més la història de la nostra vila.