Aquesta setmana s’ha inaugurat a l’escola un petit espai d’aprenentatge que es realitzarà de manera voluntària pels alumnes a l’hora del pati. Aquest espai és el CLUB de CIÈNCIA; on els nostres alumnes assistiran per desenvolupar la creativitat i el sentit científic a través d’activitats que els proposarem. A la nostra primera sessió hi van assistir tres alumnes de cinquè i tres alumnes de sisè per aprofundir el concepte de mescla treballat a l’aula. Les alumnes Eleysha , Paula i Raquel ens han fet un escrit que explica la seva experiència. Llegiu, llegiu!
“El dimecres 4 de desembre ens vam ajuntar tres nenes i tres nens de cinquè i sisè a l’hora del pati a la classe de Ciències per fer dos experiments del llibre de Medi de cinquè.
La mestra ens va proposar fer unes barreges; que van resultar mescles heterogènies perquè els seus components no quedaven dissolts.
La primera barreja que vam fer va ser aigua destil·lada i farina. La farina es va barrejar amb l’aigua i es va fer espessa. Vam observar que no es podia separar amb un embut; per això vam utilitzar un filtre de cafè i es va acabar separant. L’aigua es va filtrar i va quedar totalment neta. Això és una mescla i per separar-ho vam fer servir el mètode de filtració.
La segona barreja va ser llimadures d’acer amb sal. Vam agafar un imant per separar-ho però no es va poder perquè l’acer no és atret pels imants. Ho vam separar amb la mà i vam mesclar llimadures de ferro amb la sal. Vam tornar a apropar l’imant i aquest cop si que es van separar. Aquest mètode és diu separació per imantació” RAQUEL, PAULA I ELEYSHA.
![]() |
| Personalize your own free digital slideshow |
