Una breu lliçó…

Aquesta terra és meva (original: This Land is Mine) és una pel·lícula estatunidenca dirigida per Jean Renoir, estrenada el 1943

El final de la pel·lícula “Aquesta terra és meva” (dirigida per Jean Renoir en 1.943). Charles Laughton, un professor tímid, valent, acomodat, ridiculitzat pels seus alumnes a la França ocupada per l’exèrcit alemany està enamorat d’una companya de treball (Maureen O’Hara). En un emotiu final, sabent que aquest acte li va a costar la vida, es dirigeix ​​als seus alumnes llegint-los la declaració dels Drets de l’home (redactades en el període revolucionari francès). Un “suïcidi” a canvi de ser admirat per primera i última vegada pels seus alumnes i per la bella mestra.

This-Land-Is-Mine-1943-small.jpg