Paix
Curs 2015-16
El Dia de la Diversitat s’ha adreçat a joves estudiants de 3r d’ESO i és un esdeveniment de foment, sensibilització i educació dels Drets Humans. A través de jocs, dinàmiques, tallers i diferents propostes d’activitats s’han donat a conèixer aquests drets i s’han posat a l’abast dels participants.
El Dia de la Diversitat és un programa que consta de tres activitats:
Activitat 1: “Quins són els drets fonamentals”
Activitat en què l’alumnat descobrirà quins són els drets fonamentals. S’ha dut a terme en el propi centre prèviament al Dia de la Diversitat i s’ha dinamitzat per un educador/a.
Activitat 2: el dia del “Dia de la Diversitat”
Activitat que s’ha dut a terme a l’Espai Jove la Fontana el dia 9 de novembre. Hi han hagut activitats dinamitzades per diferents entitats i associacions de Barcelona que treballen en matèria de Drets Humans.
Activitat 3: “I jo, què hi puc fer”
Sessió de tancament a l’Institut, posterior al Dia de la Diversitat on l’alumnat ha treballat per l’assumpció d’un compromís personal i grupal per millorar la seva aportació al manteniment dels Drets Humans i la millora del seu entorn social. Dinamitzat per un educador/a.
Els alumnes de 3r participant el novembre de 2014
TALLER ESPAI HORA
Túnel del Terror Aula 1.8 12:40, cada 15 minuts
Taller de manualitats Aula 1.1 12:40 a 14:15
Taller de maquillatge Aula 1.2 12:40 a 14:15
Videojoc FIFA Aula 3.4 12:40 a 14:15
Zumba Aula 3.6 12:40 Torna de 15′ Darrer passi a les 13:25
Karaoke Sala d’Actes 12:40 a 14:15
Esports 1/2 pati 12:40 A 14:15
Salsa – Jazz Aula 2.4 12:40 a 13:40
Pel.lícula : Aula 1.3 12:40 a 14:15
ALÍCIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES
Túnel del Terror :
Laur Popovici (3r A)
Marc Medina (3r A)
Maria Navarro (3r B)
Ainara Agúndez (3rB)
Lídia Puyoles (3rB)
Paula Peña (3rB)
Judith Quintana (3rC)
Taller de manualitats
Montse Ortega (2nC)
Jessica Grigoryan (2n A)
Judit Ruiz (2nC)
Laia Caballero (2n C)
Taller de maquillatge
M Carmen Reyes (2n A)
Sonia Torrubia (2n B)
Daniel Ramírez (4t A)
Victoria Etaguase (2n D)
Janna Gharibyan (4t A)
Josselin (2n D)
Eli Rodríguez (2A)
Videojoc FIFA
Roberto Estrada (4t C)
Sergi Espinosa (4t A)
Arnau Grau (4t B)
Zumba
Nerea González (3r C)
Cristina Cibeira (3r C)
Karaoke
Aitana Castro (1r Bat S)
Marina Arijón (1r Bat S)
Leticia Assis (1r Bat S)
Esports
Iñaki Pomares (1r Bat S)
Raúl García (1r Bat S)
Marc Hernández (1r Bat S)
Òscar Aparicio (1r Bat )
Salsa – Jazz
Milena Rivera (1r B)
Carol Galarraga (1r B)
Tornen les parelles lingüístiques al Sant Andreu!
Un espai per gaudir dels amics i practicar el català com l’idioma parlat i comú siguis d’on siguis!
Passa una bona estona, diverteix-te i fes escola…
RECORDEU, DIMECRES AL SEGON PATI!
En el marc de l’esdeveniment Code Week 2015 arreu d’Europa s’organitzen diverses activitats d’aprenentatge en programació de dispositius (ordinadors, smartphones …).
56 alumnes de 4t d’ESO del nostre centre hi participen aprenent a programar Apps per a telèfons mòbils i tablets Android. Els alumnes de 4t C han programat, a més, una orla feta amb Processing, fent servir avatars en comptes de fotografies.
Podeu veure els detalls sobre aquest event a
https://sites.google.com/a/isantandreu.net/codeweek/
Podeu fer un cop d’ull als diferents events geolocalitzats en un mapa :
http://events.codeweek.eu/#!ES
LA BIBLIOTECA TORNA A ESTAR OBERTA PER LES TARDES I PATIS
TORNEM A POSAR-NOS LES PILES!! OBRIM DE 16.00 A 19.00 DE DILLUNS A DIJOUS
I TOTS ELS DIES A LES HORES DE PATI
QUÈ HI PODRÀS FER:
ESTUDIAR
FER TREBALLS EN GRUP RESPECTANT EL SILENCI
POTS FER PRÉSTEC DE LLIBRES
BUSCAR A L’ORDINADOR INFORMACIÓ
SI NECESSITEU UN ESPAI PER TREBALLAR EN GRUP, DEMANEU-LO!!
El servei de Biblioteca per les tardes amb bibliotecària és possible gràcies a les aportació econòmica de l’AMPA.
OBJECTIUS
Els objectius principals de l’Associació Esportiva Institut Sant Andreu són els següents:
Promoure l’activitat física, concretament el futbol sala, com a hàbit saludable.
Fomentar el treball en equip i la disciplina.
Proporcionar un espai lúdic, esportiu i educatiu en horari extraescolar a l’alumnat del centre, que el faci créixer.
HORARI D’ENTRENAMENTS
• Preinfantil: dilluns de 16’15 a 17’15 h.
• Infantil femení: dimarts i dijous de 18’15 a 19’15 h.
• Infantil masculí: dilluns i dimecres de 18’15 a 19’15 h.
• Cadet masculí: dimarts i dijous de 19’15 a 20’15 h.
• Femení Junior: dimarts i dijous de 20 a 21’30 h
INSCRIPCIONS I MATRÍCULA
Formarem els grups en funció del nombre d’inscrits i de les edats.
El preu anual de l’activitat en les categories preinfantil, infantil i cadet és de 140 euros i en la categoria junior femení és de 150 euros. El pagament es farà en tres quotes: setembre, desembre i abril.
Haureu de posar-vos en contacte amb Miguel Ángel Rueda (President de l’Associació) o Esther Vela (Departament d’Educació Física) per tal de fer la inscripció.
Us recordem que anualment hi ha una convocatòria de subvencions de l’Institut Barcelona Esports per sufragar a nivell particular activitats extraescolars. Us mantindrem informats al respecte per qui la vulgui tramitar.
QUI SOM?
L’Associació Esportiva Institut Sant Andreu es va fundar l’any 2005 amb motiu del naixement del Pla Català de l’Esport Escolar de Catalunya.
La seva missió és oferir a l’alumnat del centre, en horari extraescolar, un espai on realitzar pràctica esportiva saludable, així com l’adquisició de valors que els facin créixer com a persones (autonomia, responsabilitat, disciplina, respecte i treball en equip).
L’associació està formada per professionals de l’àmbit esportiu:
– Miguel Ángel Rueda
Graduat en Educació primària menció d’Educació física. Segon nivell de Dinamitzador esportiu. Tècnic de Futbol sala.
– Esther Vela
Llicenciada en Ciències de l’activitat física i l’esport.
– Adrià Milà
Tècnic de Nivell II de futbol i estudiant del Grau Superior d’Animació d’Activitats físiques i esportives.
– Juan Escalante
Entrenador de futbol femení.
– Carles Amorós
Titulació de Coordinador esportiu pel Consell Esportiu Escolar de Barcelona (CEEB).
– Xènia Borrego
Estudiant d’Educació infantil.
Us informem d’aspectes importants respecte a la preparació i començament del proper curs 2015-2016
REUNIONS DE PARES D’INFORMACIÓ PER CURSOS
1r d’ESO: Dia 9 de setembre, dimecres a les 18:30 hores (al Saló d’Actes)
1r i 2n de Batxillerat: Dia 16 de setembre, dimecres a les 18:30 hores (a la Biblioteca)
2n d’ESO: Dia 16 de setembre, dimecres a les 18:30 hores (al Saló d’Actes)
3r d’ESO: Dia 30 de setembre, dimecres a les 18:30 hores (al Saló d’Actes)
4t d’ESO: Dia 7 d’octubre, dimecres a les 18:30 hores (al Saló d’Actes)
La primera part de la reunió es fa a la sala d’actes, a continuació cada tutor/a amb els pares i mares dels alumnes del seu grup anirà a l’aula corresponent.
COMENÇAMENT DE CURS
Dilluns, 14 de setembre: Enguany, la presentació i l’inici del curs 2015-2016 és el 14 de setembre, a la sala d’actes seguint l’horari indicat:
a les 10 hores: 1r d’ESO
a les 11:00 hores: 2n d’ESO
a les 11:30 hores: 3r d’ESO
a les 12:00 hores: 4t d’ESO
a les 12:30 hores : 1r i 2n de Batxillerat
MATERIAL ESCOLAR
Llibres de text
· Podeu consultar el llistat de llibres de text per al curs 2015-16 accedint a la pàgina de la nostra web
http://blocs.xtec.cat/isantandreu/2015/06/4822/
. Els alumnes que estan pendents de setembre millor que comprin els llibres en setembre.
· No compreu el llibre de Francès (matèria optativa de 1r) fins haver fet la tria de matèries optatives un cop ha començat el curs.
· Tingueu present les diferències que es poden tenir si es cursa el 3r A (diversificació curricular) o 4t C (itinerari per a cicles formatius) respecte els altres cursos.
· GRUPS D’OPTATIVES DE 4t i Batxillerat: Abans de comprar els llibres de 4t d’ESO i Batxillerat, assegureu-vos de les matèries optatives de 4t i les matèries de modalitat de cada Batxillerat que cursaran els alumnes.
Informació sobre el sistema dels llibres Ecobook Iddink: Tf 902 565 411. Adreceu-vos a la pàgina de la nostra web http://blocs.xtec.cat/isantandreu/2015/07/reutilitzacio-de-llibres-de-text/
Llibres digitals. En cas que no compreu els llibres a l’empresa Iddink, heu de fer l’ingrés corresponent als llibres digitals i a altres materials al compte de l’institut.
Ordinadors. Els alumnes faran servir un ordinador portàtil. Tingueu en compte :
– La mida mínima de la pantalla ha de ser de 10 polzades
– El sistema operatiu ha de ser Windows o Linux (no pot ser Android)
– Recomanem l’ordinador ACER Travelmate B115M 2Gb, Windows/Ubuntu. Com adquirir-lo?
CALENDARI ESCOLAR
14 de setembre, inici del curs.
Del 23 de desembre de 2015 a 7 de gener de 2016, ambdós inclosos: Vacances de Nadal.
Del 19 de març al 28 de març de 2016 ambdós inclosos: Vacances de Setmana Santa.
21 de juny, fi de curs.
Són festius els següents dies:
11 de setembre (La Diada de Catalunya)
24 de setembre (La Mercè)
8 de desembre (La Puríssima)
12 de febrer (Santa Eulàlia)
16 de maig (Pasqua Granada)
Els 4 dies festius de lliure disposició pel centre recomanats per la Comissió Permanent del Consell Escolar Municipal i aprovats en el Consell Escolar són:
7 de desembre de 2015 ( Pont de la Constitució)
8 de gener de 2016 ( Reis)
15 de febrer de 2016 ( Carnestoltes)
13 de maig de 2016 (Pasqua Granada)
HORARI
Durant el curs 2015-16 serà vigent l’horari compactat.
ESO i Batxillerat : De dilluns a divendres de 8:00 a 14:40, amb dos esbarjos de 20 minuts a les 10:00 i 12:20.
EXÀMENS DE RECUPERACIÓ
1-2 de setembre
S’han de presentar tots els alumnes amb matèries pendents (1 o més matèries). Aquests alumnes han de presentar les feines d’estiu el dia de l’examen de recuperació.
PRESENTACIÓ D’ACTIVITATS D’ESTIU
Alumnes amb alguna matèria pendent per recuperar: El dia de l’examen de recuperació (1-2 de setembre)
Alumnes amb tot aprovat (voluntari): Durant la primera setmana de classes, al nou professor de la matèria.
Aquests treballs seran avaluats i comptaran com a primera nota en la primera avaluació. Recordeu que són obligatoris en la recuperació de les matèries pendents de l’alumne/a.
MATRÍCULA DELS ALUMNES AMB MATÈRIES PENDENTS
Després de l’avaluació extraordinària de setembre, es faran efectives les matrícules del 2015-16 als cursos que corresponguin. El dia 4 de setembre a partir de les 16:30 hores se sabrà l’assignació de tots els alumnes als grups-classe del curs 2015-16. Es farà públic al tauler d’anuncis.
ESPAI “ESCOLA – PARES”
Al llarg del curs s’oferiran activitats de formació i suport a les famílies, com les reunions de tutoria de 1r d’ESO per treballar les tasques i responsabilitats compartides escola–família en l’educació, xerrades organitzades per l’AMPA sobre temes relacionats amb l’adolescència i les formes d’abordar els problemes que es plantegen en aquesta etapa, etc.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS ORGANITZADES PER L’INSTITUT
L’AMPA de l’Institut Sant Andreu organitza activitats complementàries entre les quals destaquem les següents: Ball Modern, Teatre, Zumba, … Oferta en preparació,
ASSOCIACIÓ ESPORTIVA SANT ANDREU
Activitats esportives
Futbol sala Masculí i Femení
Les activitats esportives s’organitzen des del Departament d’Educació Física i els alumnes seran informats pels propis professors d’aquest departament a l’inici de curs.
Associació esportiva escolar IES Sant Andreu té com a objecte bàsic el foment, l’organització, la coordinació i la pràctica de l’activitat física i esportiva en el nostre centre docent , dins i fora de l’horari lectiu, amb activitats internes i externes, tot potenciant la dimensió educativa de l’esport i sempre tenint en compte el nostre projecte educatiu de centre.
Durant les tardes excepte divendres, la Biblioteca del centre està oberta per a la consulta i préstec de llibres, ús d’ordinadors i estudi, en horari de 16:00 a 19:00 hores.
Aprofitem l’avinentesa per desitjar-vos un bon estiu i us esperem el dia de les reunions convocades per cursos.
Molt cordialment,
Ramon Margalef, Director
El passat 12 de Juny es va celebrar la VI jornada de robòtica a l’aula de Tecnologia. Aquesta jornada va incorporar la marató de programació per a alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO i el repte de programació d’Apps per a alumnes de 4t d’ESO.
Amb el fi del curs 2014-15 us presentem a continuació records dels grups amb els seus tutors que us podeu descarregar al llarg del mes de juliol.
En breu rebreu les indicacions i informacions per el proper curs 2015-16, però ja us avancem que reprendrem el curs el dia 14 de setembre, amb nou reptes i amb les forces renovades.
Fins aviat!!
1r A. Curs 2014-15
1rB. Curs 2014-15
1rC. Curs 2014-15
1rD. Curs 2014-15
2nA. Curs 2014-15
2n B. Curs 2014-15
2nC. Curs 2014-15
2nD. Curs 2014-15
3rA. Curs 2014-15
3rB. Curs 2014-15
3rC. Curs 2014-15
3rD. Curs 2014-15
4tA. Curs 2014-15
4tB. Curs 2014-15
4tC. Curs 2014-15
1rBatxillerat R. Curs 2014-15
1r Batxillerat S. Curs 2014-15