23
02
2017
La incorporació de les TIC com eines per treballar els continguts de les diferents àrees de l’ESO fa necessari que l’alumnat tingui una destresa en l’ús dels principals programes d’ofimàtica, en el disseny, en la navegació per les xarxes, etc…
Les aplicacions que us mostrem formen part d’un extens nombre de programes que s’usen en educació i que el professorat va introduint en les classes. Cadascuna respon a un objectiu que es mostra en la descripció. Aquesta selecció l’ha fet el departament de Ciències Socials, actualment un dels més actius en l’aplicació de les TIC, juntament amb els de Tecnologia.
APLICACIÓ
|
ÀMBIT D’UTILITZACIÓ
|
DESCRIPCIÓ
|
CLASS DOJO
|
MOTIVACIÓ I CONTROL
|
Control actitud i normes , element motivador pels alumnes.
APLICACIÓ: 1r ESO
|
 |
SELECCIÓ I TRACTAMENT D’INFORMACIÓ
|
Recull d’adreces d’interès o selecció de material web fet pel professorat (evitar la dispersió i la informació errònia)
|

|
SELECCIÓ I TRACTAMENT D’INFORMACIÓ
|
Permet elaborar esquemes i mapes conceptuals enriquits amb imatges i vídeos, així com la interactivitat entre les parts de l’esquema. També utilitzat per la pressa d’apunts a l’aula.
|
 |
PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ
|
Aplicació per fer presentacions amb elements interactius.
Molt útil per assenyalar parts d’un paisatge, d’un mapa, etc.
|
 |
PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ
|
Permet presentacions de continguts molt vistoses. Ideal per exposicions orals.
|
 |
PRESENTACIÓ I COMUNICACIÓ D’INFORMACIÓ
|
Conjunt d’eines de l’entorn google que permet compartir documents, fer treballs col·laboratius, ….
I crear llocs web de forma senzilla.
|

|
COMPARTIR INFORMACIÓ
|
Permet gestionar exercicis i tasques, sense necessitat de paper. Funciona com un aula virtual on professorat i alumnat poden interactuar i intercanviar treballs.
|
 |
COMPARTIR INFORMACIÓ
|
Permet gestionar exercicis i tasques, sense necessitat de paper. Funciona com un aula virtual on professorat i alumnat poden interactuar i intercanviar treballs.
Pot fer-se servir com a magatzem de recursos compartits
|
 |
ANÀLISI D’INFORMACIÓ
|
Aplicació que permet dirigir activitats audiovisuals (pel·licules, vídeos, reportatges, música,etc..) mitjançant
la introducció de preguntes i/o indicacions durant el visionat,
|
 |
ANÀLISI D’INFORMACIÓ
|
Permet analitzar un tema concret mitjançant una recerca dirigida pel professor/a; on s’aporten recursos i activitats
que ajuden a l’alumne a trobar respostes.
|

|
ANÀLISI D’INFORMACIÓ
|
Qüestionari que permet estandarditzar l’execució de procediments concrets propis de les ciències socials : comentari de gràfics, mapes, obres d’art..
|
 |
AVALUACIÓ
|
Bateria on-line de preguntes i exercicis a diferents nivells
|
 |
AVALUACIÓ
|
Interessant aplicació per l’aprenentatge i avaluació de continguts relacionats amb la geografia descriptiva (relleu, rius, estats, capitals,etc..)
|
 |
AVALUACIÓ
|
Permet elaborar qüestionaris que es presenten en forma de joc de competició. Molt motivant. També pot utilitzar-se des de el telèfon mòbil.
|

|
AVALUACIÓ
|
Qüestionari d’avaluació autocorrectiu que proporciona els resultats d’immediat i facilita a l’alumnat els errors comesos i les respostes correctes.
|
Accions
Informacions
Deixa un comentari
Heu d'identificar-vos per publicar un comentari.