Continuem treballant per racons dos dies a la setmana, amb dues mestres a l’aula, ens agrada aquesta metodologia perque ens permet treballar en petit grup, de forma experimental i fer moltes activitats diferents en una mateixa sessió. En una sessió fem racons matemàtics (numeració, lògica, geometria…) i a l’altra racons de llengua (lectoescriptura, grafomotricitat, discriminació sensorial…):
P4, PLÀSTICA I EXPERIMENTACIÓ
P3, ACTIVITATS VÀRIES: RACONS, DESCOBERTA…
P5, RODA DE CONTES I PROTAGONISTA DE LA SETMANA OCTUBRE, 21
Les dues activitats estrella de P5 podríem dir que són la “Roda de contes” i “El Protagonista”. Els infants les gaudeixen molt, aquests dies se senten més importants, més valorats, més reconeguts que mai…
Aquest curs hem pogut tornar a dur a terme l’activitat del conte a la biblioteca de l’escola amb el grup bombolla, i per tal que en poguessin gaudir també els altres companys de nivell, n’hem fet una altra representació a l’aire lliure tenint en compte les mesures de seguretat:
P3, P4 i P5, ACTIVITATS DE TARDOR I CASTANYADA
Ja fa dies que a l’escola anem fent activitats plàstiques, sensorials, de descoberta… relacionades amb la tardor i la Castanyada. Finalment totes aquestes activitats han culminat en una gran festa conjunta al pati, on hem cantat cançons, hem ballat danses i hem menjat castanyes. Els protagonistes de la festa han estat els nostres companys més grans de l’escola, els alumnes de 6è, que s´han vestit de castanyers i castanyeres i ens han portat un cistell ple de castanyes. Moltes gràcies!:
Fotos P3: Hem pintat castanyes amb cafè, hem fet paperines, ens ha vingut a veure la castanyera…
Fotos P4:
Fotos P5:
P5 i 1r, ACTIVITAT CONJUNTA DE TARDOR
A poc a poc, les Gralles i els Tabals hem anat muntant una petita paradeta de tardor al passadís, hi tenim: magranes, carbasses, olives, aglans, castanyes, fulles seques, romaní… Els companys de 1r, cada dia en passar-hi pel davant se la miraven i els cridava tant l’atenció que van decidir col·laborar-hi fent uns rètols amb lletra de pal i amb lletra lligada perquè tots poguéssim llegir els noms de les plantes! Quina gran idea!. Hem dut a terme aquesta activitat garantint les mesures de seguretat: els alumnes de primer amb mascareta i els grups bombolla separats:
P5, MODEL LECTOR
Aquest curs hem pogut tornar a engegar una activitat de lectura molt bonica i que el curs passat no vam poder realitzar per la pandèmia. Es tracta del “model lector”: un cop a la setmana, la senyoreta Judit ens ve a llegir un àlbum il·lustrat, no es tracta tant d’explicar un conte sinó de llegir-lo amb una entonació adequada per a despertar en els infants l’interés i el gust per la lectura.
Realitzem l’activitat a l’aire lliure i mantenint la distància de seguretat entre els dos grups bombolla.











