El viatge a París d’els alumnes d’Història de l’Art de segon de Batxillerat
Just abans de les vacances de Setmana Santa, els alumnes d’Història de l’Art de segon de Batxillerat vam agafar les maletes per dur a terme un viatge en grup a París, amb l’objectiu de conèixer de prop la meravellosa ciutat i de familiaritzar-se cara a cara amb les obres d’art que havíem estat estudiant durant el curs, moltes de les quals ens havien d’entrar per la prova de Selectivitat. Així, vam començar el nostre viatge amb il·lusió i un cop vam arribar al nostre destí, després del viatge en tren, vam poder gaudir de les primeres impressions que la ciutat parisina ens oferia. Tots quedàvem fascinats amb la bellesa de la ciutat i dels seus nombrosos monuments, que no es podríen descriure adequadament ja que és la mateixa presència l’única manera de captar tota la riquesa que ofereix París. El nostre grup va començar el seu emocionant itinerari passant pel Museu Pompadou, on les pintures de Picasso, Matisse, Kandinsky, o l’art Dada, desfilaven davant nostre. A més, vam veure edificis com l’Ajuntament o la famosa catedral de la Nôtre-Dame, tot envoltat de l’ambient parisenc i gaudint de la ciutat i de les vistes del riu Sena. Durant els nostres tres dies d’estada, vam visitar també altres museus com el Museu Marmottan, on hi ha la col·lecció més important a nivell mundial de les pintures de l’impressionista Claude Monet, el Museu Rodin, casa de l’escultor que li dóna nom a al museu i localització de la majoria de les obres d’aquest (entre elles, obres com El Pensador o Els Burgesos), el Museu d’Orsay, de gran importància, que incloïa obres d’artistes com Manet o Millet, i com no, l’immens Louvre, on vam poder ser espectadors de grans obres d’estils Barroc, Rococó, Neoclàssic i del Romanticisme, entre d’altres, ja que, com vam poder observar, la grandiositat d’aquest museu engloba obres emblemàtiques de totes les etapes de la història. A part, també vam admirar grans obres arquitectòniques com l’Església dels Invàlids, l’Arc de Triomf, o el Panteó, sense oblidar la visita al barri Montmartre, on es troba el famós Moulin-Rouge, per exemple. També ens impactaren les visites nocturnes a l’Òpera de París i a la Madeleine, que van semblar-nos impressionants. La Torre Eiffel també va resultar preciosa, i tots pensem que no es pot comparar ni de lluny amb el que es veu en fotografies: ens sentíem tots empetitits davant la seva mida i bellesa. En definitiva, podem dir que vam aprendre una gran quantitat de coses i que ens vam sentir privilegiats per poder formar d’aquest viatge que a més va fomentar molt la unió de tots els alumnes que hi vam anar. Vam tornar molt cansats sí, però amb un sabor de boca immillorable.
Curs 2009/2010
INFORMACIÓ PORTES OBERTES BATXILLERAT
Sortida a Manlleu i a Roda de Ter 4t ESO
Els Departaments de Llengua Catalana i de Ciències socials van organitzar conjuntament una sortida adreçada als alumnes de 4t ESO i que va realitzar-se el passat dijous 11 de març.
Una de les alumnes que hi va participar, la Loubna, de 4t B, ens en fa cinc cèntims:
El dia 11 de març de març de 2010 vam fer una sortida a Roda de Ter i a Manlleu. Teníem previst anar primer al Museu industrial del Ter (Manlleu) i després anar a fer la ruta literària de Miquel Martí i Pol. Ho vam fer així, i a continuació us explicarem tots els detalls:
Quan ja érem tots a la porta de l’institut, esperant, va arribar l’autocar i els professors. Ens van dir que que deixéssim les motxilles a baix i que pugéssim a l’autocar amb tranquil·litat. Després de pujar, els professors van passar la llista i vam marxar cap a l’autopista.
Quan estàvem per l’autopista, ens vam trobar un paisatge molt bonic. Tots els boscos i les muntanyes estaven plenes de neu. Era un sentiment molt bo, perquè quan mirava per la finestra, em venien ganes de baixar i de tocar-la, la neu era molt blanca i neta. Dins de l’autocar els professors ens anaven explicant més o menys el que faríem; havien de parlar pel micròfon perquè, si no ho feien així, els que estaven en els darrers seients no els sentirien bé.
Quan vam arribar, vam baixar de l’autocar i vam agafar les nostres motxilles. Primer de tot vam anar a un parc per esmorzar; després vam entrar al museu. Ens van repartir en dos grups, perquè érem els tres 4ts i també ens van repartir un petit dossier per fer. Des d’allà el monitor (Jordi), va anar explicant-nos-ho tot i nosaltres vam anar omplint el dossier.
Em va agradar molt la seva explicació, perquè ho explicava molt bé i amb moltes ganes. Ens va explicar com era la fàbrica anys enrere (una fàbrica, per cert, que produïa matèries tèxtils ).Després d’acabar vam sortir del museu i vam tornar al parc on havíem estat abans; vam dinar i vam descansar una mica. Els professors van recollir els dossiers i vam pujar una altra vegada a l’autocar per anar a fer la ruta literària de Miquel Martí i Pol. Quan el conductor ens va portar fins allà, vam baixar una altra vegada de l’autocar. Els professors ens van repartir un altre dossier per omplir, i així vam anar caminant fins on havien quedat els professors amb els dos guies, que eren el Manel , el germà del poeta, i la Carme. Ens van explicar tota la biografia del poeta, fins i tot vam anar a la casa on havia viscut i moltes coses més. Després d’acabar vam tornar cap a casa amb l’autocar. Estàvem molt cansats però ens ho vam passar de meravella. Em va agradar molt.




