Avui dia 30 de gener,
els nens i nenes de la classe de 5è hem plantat a l’hort de l’escola . Hem plantat alls i cebes.
El senyor Antoni ens ha explicat moltes coses:
– Que les cebes sempre volen veure l’hortolà quan marxa
– Els alls sempre han d’estar de punxa amunt quan es planten
– A la ceba, quan es planta, només se li han de tapar una mica les arrels
– Els alls i les cebes, al cap de 15 dies començaran a germinar
– Després de germinar, sortirà una mica la punta de la planta de terra
– I quan nosaltres estiguem de vacances ja es podran collir
– Mentrestant, s’hauran d’anar regant amb el sistema gota a gota
– Amb el gota a gota, només es pot obrir una mica l’aixeta i amb molt de compte, perquè a l’escola ve l’aigua amb molta pressió
-Quan es reguen, només d’hi ha d’estar 10 minuts
– Els alls i leas cebes són de la família de les liliàcies
– La terra, abans de plantar-los era bastant tova perquè els dies anterior ha pogut
Roger Ferrer Díaz
He plantat alls i cebes
Divendres passat vaig anar amb la meva classe a plantar a l’hort de l’escola. El Sr. Antoni ens ajudava a plantar i ens va explicar moltes coses interessants. Ens va dir una dita dels hortolans que deia: Les cebes volen veure l’hortolà quan marxa.
Ens va dir que l’all i la ceba són de la família de les liliàcies.
Ens va donar la ceba per plantar-la. La vaig posar tombada i només tapant l’arrel. Després l’all que l’haviem de posar amb la punta cap a dalt. Els podrem recollir a l’agost, no hi serem però els colliràn la gent que s’encarrega de l’hort.
La terra estava una mica humida però es podia plantar bastant bé. Després vam posar una mica el gota a gota.
Ana Toledano