Aquí teniu el poema que ens han facilitat els alumnes de 5è. Us convidem a llegir-lo!
Per veure’l millor, cliqueu-hi a sobre i se us obrirà el document en una nova pàgina.
Aquí teniu el poema que ens han facilitat els alumnes de 5è. Us convidem a llegir-lo!
Per veure’l millor, cliqueu-hi a sobre i se us obrirà el document en una nova pàgina.
Benvolguts i Benvolgudes,
Us convidem a enviar-nos receptes vostres, ben bones i casolanes, en les que les verdures que tenim a l’hort en siguin les protagonistes. Us animeu?? Les receptes formaran part d’una secció del bloc que encara no s’ha posat en marxa, però que ja trobeu a la barra lateral de la pàgina.
Creiem que la vostra participació des de casa també és important, així que endavant! Volem receptes, si teniu imatges encara millor!!
Envieu-les a l’adreça de correu: aorellan@xtec.cat
Gràcies!
La classe de 5è, el mes de desembre, haviem de plantar alls i cebes a l’hort, però el Senyor Antoni ens ha explicat que ara no podiem plantar-ho perquè la terra està molt humida. Ha plogut molt, la terra sembla fang, i les llavors moririen perquè no podrien arrelar. Hem quedat que tornant de vacances, plantarem. Esperem que aleshores la terra estigui en condicions.
La classe de 5è
Els reporters de l’hort hem tingut l’oportunitat d’entrevistar a la comissió de pares que s’encarreguen del manteiment i del bon funcionament de l’hort. No hem volgut deixar d’aprofitar aquest bloc per mostrar a totes les famílies el seu esforç per tirar endavant un projecte del centre que ens beneficia a tots i a totes.
– Us ha agradat participar en l’organització de l’hort de l’escola?
– Sí, molt. Tant participar com que participeu.
– Heu viscut tots amb hort a casa?
– Excepte un de nosaltres, sí.
– Algunes de les vostres tasques ha estat comprar el material necessari per l’hort?
– Sí, tots els materials: terra, rètols, etc.
– Compreu molt sovint verdures?
– Sí, és clar, les que no tenim a l’hort.
– Us agrada menjar les hortalisses o verdures que plantem a l’hort?
– Sí, són boníssimes (més que si les compres a la botiga), a més són biològiques.
– Us agrada com està a l’hort ara?
– Sí, ens agrada molt.
– Com es va decidir que l’hort seria com és?
– Es va decidir de seguida perquè hi havia moltes hores de sol.
– Ha estat una bona idea fer l’hort de l’escola?
– Molt bona, tan pels alumnes com pels pares.
– D’on va sorgir la idea de fer un hort?
– En Joan, el director, va fer una proposta a les famílies.
– Creieu que als alumnes els agrada l’hort?
– Sí, creiem que els agrada molt.
– Creieu que els alumnes estan aprenent coses noves gràcies a l’hort?
– L’idea és que sí que ho estiguin fent.
– Per què es va posar el gota a gota?
– Per a estalviar aigua, i per què és més pràctic.
– Per què vau dir que sí a l’hort?
– Per què era un projecre nou i ens feia il·lusió. Gràcies per fer-nos l’entrevista i esperem que aprengueu molt amb l’hort. Nosaltres ens hem esforçat pensant en vosaltres, els i les alumnes de l’escola.
Els reporters de l’hort hem anat a veure com plantàven faves els nens i nenes de segon.
Abans de començar, l’avi Antoni ha fet uns cinquanta foradets a la terra i els ha regat. Quan han arribat els nens dels dos segons, acompanyats per les mestres, els ha explicat que les verdures naixerien d’aquí a dues setmanes. Es veu que pel dematí les faves s’han posat en remull, amb aigua tèbia, i així ja han començat a absorbir.
Després de tota l’explicació, els nens dels dos segons han anat plantant una fava cadascú. Després han cobert una miqueta el forat amb la llavor dins i han engegat el sistema del gota a gota.
Benvolgudes i benvolguts,
De ben segur que ja heu llegit el primer número del diari de l’hort. Esperem que us hagi agradat i que us hagi convidat a visitar aquest bloc.
Des de la publicació en paper us hem convidat a pensar en el nom del diari, que de moment és provisional. Aprofiteu l’espai dels comentaris d’aquest article per donar les vostres idees! Animeu-vos!
A més a més, recordar-vos que podeu fer comentaris i suggerències a qualsevol dels articles dels blocs de l’escola. Això sí, no es publicaràn inmediatament! Tingueu paciència i podreu veure les vostres aportacions al bloc.
Gràcies!
Per cert! Ja hem rebut moltes idees, però segur que encara no hi són totes! Continueu amb aquesta pluja d’idees!
L’avi Antoni, els explica com són els enciams i les escaroles abans de créixer.
Resultarà una mica difícil poder-ne plantar tots els nens i nenes… S’ho miren bocabadats! Semblen saber moltes coses de l’hort. Han començat a plantar i són uns professionals. Al final, tots ells han pogut plantar-ne tot i que alguns en sabien més que d’altres. Fins i tot resulta que alguns tenen avis que tenen horts i que els ho han ensenyat.
A l’hort, hi ha plantats dos tipus d’albergínies, menta, cols i bledes.
El senyor Antoni els explica com regaràn el que planten i alguns, fins i tot, saben com es diu el tipus de regadiu: el gota a gota.
També els explica que a Anglaterra totes les escoles tenen hort, però no hi tenen tantes coses plantades com al de la nostra escola. A més a més, també hi tenen hivernacles perquè no es congelin les verdures.
De la verdura que van plantar l’any passat, els raves se’ls van menjar els nens i d’altres verdures les portaven a la cuina; els pares que a l’estiu anaven a regar l’hort també se n’emportaven.
La setmana passada li vam fer una entrevista al senyor Antoni, que ha col·laborat molt a engegar i mantenir l’hort, i ens ho va saber contestar tot:
CURIOSITATS QUE ENS VA DESCOBRIR:
ELS ALUMNES DE 4RT
La primera setmana d’octubre, els alumnes de 4rt, vam anar a veure l’hort per a recollir llavors de mongeta tendra. En arribar a classe la vàrem desgranar, i ara, la tenim guardada per a plantar-la el proper mes d’abril.
També vàrem escoltar les explicacions del Sr. Antoni, que ens ajuda molt i ens dóna tot tipus d’informació sobre l’hort. Vàrem veure que hi havia albergínies, bledes, cols, i enciams i escaroles acabades de plantar.
En un racó hi havia molta menta fresca que feia una oloooooorrrrrrrrr!
També vàrem veure uns enciams molt espigats, amb les flors que contenien la llavor.
Ara ja tenim la terra preparada per a plantar novament.
Vàrem dibuixar el nostre hort! A continuació teniu fotografies i també el dibuix d’en Raúl Zamora Garcia, amb les seves explicacions.
La primera setmana d’octubre, els alumnes de 4rt, vam anar a veure l’hort per a recollir llavors de mongeta tendra. En arribar a classe la vàrem desgranar, i ara, la tenim guardada per a plantar-la el proper mes d’abril.
ENDEVINALLA
Un convent de monges blanques
pugen i baixen i es toquen les panxes.
Mongetes (quan es couen dins l’olla)