Monthly Archives: febrer 2009

Ja tenim nom pel diari de l’hort!

Hola a tots i a totes! Després de publicar l’enquesta, i donar-vos temps per a participar-hi, ja ha arribat el moment de donar-la per tancada, i veure’n els resultats.

De tots els vots realitzats, el guanyador, amb un 29’27%  és…

DIARI VERDURA

Vegeu la gràfica que hem realitzat a partir dels resultats:

dibujo.JPG

Concurs EDUBLOGS

Enguany es torna a cel·lebrar el concurs pel premi EDUBLOGS., organitzat per l’associació de mestres Espiral. Ens fa il·lusió implicar-nos en aquest projecte, ja que valorem molt la tasca que estan fent els alumnes i mestres que treballen i col·laboren en el bloc.

El nostre objectiu presentant-nos a EDUBLOGSno és només poder “guanyar”, sinó poder entrar en contacte amb més docents que presenten els seus blocs, i poder aprendre de les iniciatives que podem trobar a l’espai d’EDUBLOGS.

edublogs09_150.gif

Els alumnes de 5è van a plantar

Avui dia 30 de gener,

els nens i nenes de la classe de 5è hem plantat a l’hort de l’escola . Hem plantat alls i cebes.

El senyor Antoni ens ha explicat moltes coses:

– Que les cebes sempre volen veure l’hortolà quan marxa

– Els alls sempre han d’estar de punxa amunt quan es planten

– A la ceba, quan es planta, només se li han de tapar una mica les arrels

– Els alls i les cebes, al cap de 15 dies començaran a germinar

– Després de germinar, sortirà una mica la punta de la planta de terra

– I quan nosaltres estiguem de vacances ja es podran collir

– Mentrestant, s’hauran d’anar regant amb el sistema gota a gota

– Amb el gota a gota, només es pot obrir una mica l’aixeta i amb molt de compte, perquè a l’escola ve l’aigua amb molta pressió

-Quan es reguen, només d’hi ha d’estar 10 minuts

– Els alls i leas cebes són de la família de les liliàcies

– La terra, abans de plantar-los era bastant tova perquè els dies anterior ha pogut

Roger Ferrer Díaz

 

He plantat alls i cebes

Divendres passat vaig anar amb la meva classe a plantar a l’hort de l’escola. El Sr. Antoni ens ajudava a plantar i ens va explicar moltes coses interessants. Ens va dir una dita dels hortolans que deia: Les cebes volen veure l’hortolà quan marxa.

Ens va dir que l’all i la ceba són de la família de les liliàcies.

Ens va donar la ceba per plantar-la. La vaig posar tombada i només tapant l’arrel. Després l’all que l’haviem de posar amb la punta cap a dalt. Els podrem recollir a l’agost, no hi serem però els colliràn la gent que s’encarrega de l’hort.

La terra estava una mica humida però es podia plantar bastant bé. Després vam posar una mica el gota a gota.

 Ana Toledano