OMBRES XINESES

La senyoreta Nathalie ens va proposar una activitat que ens ha agradat moltíssim.

Les capses de sabates s’han convertit en pantalles per als nostres personatges.

Vam retallar el fons de les capses deixant 1 centímetre de marc per poder enganxar un full blanc.

Vam fer els nostres personatges, la nostra història…

Finalment no només hem gaudit amb l’experiència de la llum i l’ombra, hem fet expressió escrita i expressió oral (cadascú representava la seva obra).

D’aquesta manera, escriure i, fins i tot parlar en públic, ha estat molt divertit.

20160314_093059 20160314_093232 20160314_093733

Nens i nenes de 2n.

A 3r descobrim els minerals

Els nens i les nenes de tercer vam triar un mineral o una roca, la que més ens agradés, i vam investigar sobre ella. Després ho vam exposar un per un davant dels nostres companys i companyes.
Per altra banda, vam observar els minerals que hi havia a l’escola com els que alguns companys/es havien portat de casa, amb una lupa per poder treballar la duresa, el color i la brillantor.
Per últim vam fer una exposició oberta a tota l’escola, durant una setmana, amb tots els minerals que vam poder recollir.
Ens ha agradat moltíssim!

[youtube]https://youtu.be/nDpJ2YvmQ1E[/youtube]

Treballem la massa i el volum a 3r

Els nens i les nenes de tercer vam experimentar la massa i el volum observant la quantitat d’espai que ocupa un objecte.
Vam necessitar el següent material:
– Aigua
– 1 maquineta o bala
– 1 proveta
– 1 balança electrònica o de braços
Després de l’observació vam fer un càlcul matemàtic.
Va ser un experiment molt científic!

L’es meves experiències amb l’osset bru- joc on line

Dins de les acticitats que portem a  terme a l’escola, i més en concret com a escola verda,  està la de l‘ós bru, un osset que acompanya els nens i nenes de p-5 a les seves cases i els ensenya com podem fer per  millorar el món on vivim.

L’ós va acompanyat d’un conte  “10 coses que puc fer per ajudar el meu món” de l’autora Melani Walsh i  que els alumnes ensenyen a les  famílies. Desprès a l’aula expliquen les experiències que han viscut.

L’ós bru del Pirineu  es troba en una situació bastant  vulnerable amb extincions parcials en tota la seva distribució,  coincidint amb les zones més humanitzades Els perills a què s’enfronten són variats: canvi climàtic, destrucció de l’hàbitat, caça furtiva, caça accidental (amb llaços), augment de la pressió sobre l’hàbitat, etcètera.

Aqui us deixem un joc on-line “Descobrint l’ós bru del Pirineu” disponible en català, castellà i aranès. Gaudiu de les activitats![youtube]https://youtu.be/NaOIKSAE3Oo[/youtube]

Valors, emocions…, un ventall de contes a educació infantil

[youtube]https://youtu.be/PQE4WqQSOcQ[/youtube] Educació emocional Intentar posar nom a l’emoció, saber dir “stop” a  emocions com a  l’enuig, el desplaer o la contrarietat, explicar les pròpies experiències, posar nom a les diferents reaccions…L’educació emocional suposa un acompanyament al nen en aquesta descoberta, aportant … Continua llegint

L’ hort escolar

L’hort de l’escola  ens està donant l’oportunitat d’incorporar una proposta d’educació ambiental i de sostenibilitat. Ens ajuda a establir-ho  com a eix organitzador a l’escola,   ja que permet estudiar i integrar sistemàticament cicles, processos, la dinàmica dels fenòmens naturals i les relacions que suposa aquest ecosistema.

Dins d’aquest marc, podem abordar l’aprenentatge d’altres àmbits de coneixement com les ciències socials, les matemàtiques, els llenguatges verbal o plàstic…

L’hort és a més un espai privilegiat per plantejar-nos preguntes, formular hipòtesis i experimentar. Ens possibilita el tractament de problemes reals que s’originen, desenvolupen i reformulen de manera natural, i també la vivència d’experiències que poden ser compartides i analitzades.

Nosaltres  hem plantat enciams, bledes… aqui us deixem una mostra d’una jornada a l’hort de les classes de p-4,  on els nens i nenes tenen contacte directe amb ell, activitat que els dóna l’oportunitat de  connectar-se afectivament amb el fet d’ajudar a néixer i desenvolupar elements vius. [youtube]https://youtu.be/3wgszNhTKGU?list=PLKs46PjiW_3b2Nc4HQ6He7LR0evqpEae-[/youtube]

 

Campanya recollida de mòbils, mobilitza’t per la selva

Benvingudes i benvinguts,

A l’escola  començarem la Campanya de recollida de mòbils ” Mobilitza’t per la Selva”que durarà fins el 15 d’abril.[youtube]https://youtu.be/MaN3h8ZDw58[/youtube]

“Mobilitza’t per la selva” és una campanya de reutilització  reciclatge de mòbils que l’Institut Jane Goodall promou, amb el suport de la primatòloga i conservacionista Jane Goodall, ambaixadora de l’Any del Goril·la 2009, Premi Príncep d’Astúries 2003, Premi Internacional de Catalunya 2015 i Missatgera de la Pau per Nacions Unides.

La campanya proposa allargar la vida útil dels nostres mòbils i, a la vegada, ens ofereix una forma fàcil i gratuïta d’aportar mòbils en desús (en funcionament o no). Amb això aconseguim:

Reutilitzar terminals i reduir la insostenible demanda dels    seus components,

Reciclar elements útils i disposar adequadament dels materials tòxics, evitant la contaminació del medi,

Recaptar fons per als programes de desenvolupament sostenible, d’educació i de conservació en la conca del Congo i Senegal,

Recaptar fons per al Centre de Recuperació de Ximpanzés de Tchimpounga, on l’Institut Jane Goodall té cura de més de 150 ximpanzés rescatats, la gran majoria dels quals han arribat en pèssimes condicions després de ser decomissats a caçadors, traficants o particulars.­congo

L’escola Sant Sebastià vol participar en aquesta iniciativa organitzant una recollida de mòbils al centre.DSCN4654

Els mòbils en desús es poden portar al vestíbul de l’escola on trobareu unes caixes per dipositar-los fins el dia 15 d’abril.

Per cada 30 mòbils que es recullin s’obté un apadrinament gratuït d’un ximpanzé del centre de recuperació de Tchimpounga, per un any, dins el programa Chimpamig@s. Amb l’apadrinament envien un certificat del ximpanzé apadrinat i periòdicament ens informen amb les novetats del centre i avenços del ximpanzé apadrinat.­

A l’adreça www.mobilitzatperlaselva.org podeu trobar tota la informació del projecte.[youtube]https://youtu.be/niov9rMfpHI[/youtube]

Aquest curs, projectes de treball a l’escola

Aquest curs estem iniciant a l’escola una metodologia que es basa en oferir lleres que puguin ajudar als nens i les nenes a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Aquesta metodologia entra dins del  treball per projectes, on  es  busca crear una educació interdisciplinar amb un significat, en comptes de lliçons curtes i aïllades com s’ha fet sempre a l’escola tradicional.com-aprendre-a-fer-bones-preguntes-2-638

Què és un treball per projectes?

Tal com diu  l’Informe Delors Unesco, l’educació del segle XXI hauria d’estar enfocada a:

– Aprendre a conèixer

– Aprendre a fer

– Aprendre a viure

– Aprendre a ser

– Aprendre a emprendre

– Aprendre a atrevir-se

– Aprendre a ser crítics

Podem dir que el projecte de treball té un format obert, i aquest format obert permet estructurar i explicar una història que té relació amb nosaltres, amb els adults, amb els professors, les famílies i els nens. És fonamental la implicació de tots els alumnes  i fins i tot la de moltes altres persones.

Cóm iniciem un treball per projectes?

Hem de tenir en compte que hi ha diverses maneres per iniciar un Projecte de Treball:

– A partir de les preguntes dels infants.

– A partir de les seves preocupacions.

– A partir de les afirmacions dels nens i nenes.

– A partir de les seves experiències.

Els alumnes són els que fan l’elecció del tema que es treballarà. A partir d’aquí vindran:

  • HIPÒTESI.
  • RECERCA D’INFORMACIÓ.
  • ACTIVITATS.
  • ORGANITZACIÓ, CONVERSA, EXPERIMENTACIONS.
  • CONCLUSIONS.

A la classe de p-5B, classe d’en Frederick,  va sorgir  el projecte de treball “Països i ciutats on treballen els nostres pares”,  quan un nen va  explicar, a una  conversa col·lectiva, que el seu pare estava treballant a Londres.

A partir d’aquí els nens i nenes es van interessar per conèixer on estava Londres.

“Ens pots ensenyar coses de Londres?” van dir els alumnes.

I van començar a fer preguntes: si estava lluny o a prop, si hi havia guerres, si la gent portava sabates!.. i van fer arribar aquestes inquietuts al papà, mitjançant whatsapp, on  interactuavem des de l’escola i des de Londres. Van fer moltes preguntes, però no van tenir totes les respostes. Ells mateixos van anar ampliant els seus dubtes  amb recerca d’informació, amb hipotesis.

Un altre papá també  estava treballant fora de Catalunya,  a Bèlgica, i va sorgir el mateix interès, preguntes i inquietuts: “eren iguals els països?” “també parlaven anglès?” “hi havia també torres com  la del Big Ben?… tot un  aprenentage significatiu, tota  una nova experiència!

Gisane

Mestra p5B i coordinadora TIC

[youtube]https://youtu.be/x7CCebBT9Mg[/youtube]

Som escola verda, uneix-te al projecte!

Hola a tothom!

Com ja sabeu la nostra escola forma part del programa escoles verdes, programa que  sorgeix com un compromís per donar suport a tots els centres educatius de Catalunya que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.
images (1)

I, per tant, es plantegen tres grans objectius:

  • Ajudar a l’escola  a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).images (2)
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora de  l’entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.
  • El nombre de centres educatius adherits al Programa escoles verdes el curs 2015 / 2016 és de 640 (566 amb distintiu i 74 en formació). I nosaltres formem part!

Perque som i volem ser una escola oberta i activa, participativa i disposada a canviar.


planet-recicled

A L’ESCOLA LES  TRES ERRES:

Reduir

Reutilitzar

Reciclar

escola-verda-1-a-autoplay-9-638

dia_de_la_fruita