Recollida selectiva d’oli

clakis

Un cop finalitzades les classes hem fet l’estudi estadístic de la recollida d’OLIKLAKs a l’ESO, amb els alumnes de matemàtiques de 4 d’ESO.

Després d’aquest estudi podem dir que la classe que més participat amb un 27% del total d’OLIKLAKS ha estat 4 d’ESO, tenim un gràfic on es veuen les aportacions de les classes. Ho hem estudiat des del punt de vista de les classes i el punt de vista de setmanes, va començar les dues primeres setmanes amb moltes aportacions i fins a l’última va haver una baixada d’aportacions.

Moltes gràcies per la vostra participació, entre tots hem de procurar fer un món millor, animem a la gent a continuar fent recollides selectives d’oli.

Sortida a Tarraco de 1r d’ESO

El passat dimarts 24 de maig els alumnes de 1r d’ESO van visitar els vestigis romans de la ciutat de Tarragona. La visita combinava un recorregut pels principals monuments i indrets de l’antiga Tarraco i un taller sobre l’antic Egipte.

L’arqueòloga que dirigia el recorregut no només ens va explicar amb pèls i senyals com era la ciutat romana, sinó que, a més, els nois i noies van poder aprendre moltes coses interessants sobre la vida quotidiana dels seus habitants tot manipulant reproduccions d’alguns objectes, com ara llànties d’oli, daus, tabes, sonalls, nines o tauletes de cera per escriure (les ipads de l’època). També van conèixer un importantíssim prohom de la ciutat, en Marcus, i la seva esposa, la Fàbia, tota una autèntica matrona romana, que els van explicar com es vestien els antics romans.

Al taller sobre l’antic Egipte, amb seu a l’antic pretori, els alumnes van poder ampliar alguns dels continguts treballats aquest trimestre a classe de socials i, sobretot, gaudir d’una exposició sobre els rituals mortuoris dels antics egipcis (procés de momificació inclosa) molt realista i molt IMPRESSIONANT… per a alguns, tot s’ha de dir, més que per a altres!!!!

Maria Camps, Ana Egea i Bibiana Morante

MECANOSCRIT DEL SEGON ORIGEN

El passat dilluns 6 de juny alguns dels nostres alumnes de 4t d’ESO presentaven els seus booktrailers sobre la lectura obligatòria de llengua catalana d’aquest trimestre, el Mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo. Quina no seria la seva sorpresa en veure que els seus protagonistes, l’Alba i el Dídac, no s’ho havien volgut perdre!!!!

Com és evident, no ens vam poder estar de fer una foto de grup per recordar la visita. Aquí la teniu!

Bibiana Morante