2Alfabetització

El nom dels professors i professores de l’escola

Escola Lledoner. Aula d’acollida. Cristina Carreras Font.

FotosNomsMestresClicant sobre les imatges s’obriran els documents.

Làmina on es presenta el personal docent i no docent que els alumnes acostumen a veure habitualment a l’escola. Fotografia i
nom.
EspaisEscolaComplertaDonem un tomb per l’escola i anotem al plànol, les aules, despatxos i el nom de les persones que els ocupen. Aprofitem per presentar-nos, saludem i expliquem qui som.
PersonalTasques

El treball a l’aula consisteix en retallar i enganxar on correspongui del plànol la fotografia de la persona que ocupa aquell espai habitualment.

Tot el personal docent i no docent té una, o més d’una tasca a fer. En aquesta làmina haurem d’identificar els mestres amb els seu nom i la tasca que fan. La feina a fer és molt semblant a l’anterior.

Per acabar s’ha elaborat un document (clicar aquí) que acompanya i amplia les tasques anteriors. Consisteix en escriure els noms dels mestres, buscar-los en una sopa de lletres on també hi ha 9 abecedaris que s’han de pintar en colors diferents i altres activitats amb els noms dels mestres i les mestres que hi ha a l’escola.

Com s’escriu? Com es pronuncia? 1.1 L’alfabet

GALI – Guia per l’autoaprenentatge de la llengua.

Escoltar el so de les vocals i consonants, identificar-les i ordenar-les. Relacionar majúscules i minúscules, escoltar i relacionar amb la grafia, escoltar el so i escriure la lletra i el reconeixement de la grafia amb lletra lligada.

Aprendre de lletra

Programa d’Educació Compensatòria de les comarques gironines

Hi ha 5 quaderns:

• Aprendre de lletra 1: Escriure les lletres de l’alfabet amb lletra de pal amb una imatge de referència per a cada lletra.
  • Aprendre de lletra 2: Escriure les paraules de la imatge de referencia per a cada lletra.
  • Aprendre de lletra 3: Retallar les imatges i enganxar-les en els requadres que corresponen segons el nom, escriure el nom que correspon al dibuix, retallar les síl·labes i enganxar-les confegint el nom del dibuix.
  • Aprendre de lletra 4: Relacionar les paraules amb les imatges corresponents, a cada pàgina hi ha una lletra de l’alfabet.
  • Aprendre de lletra 5: Conjunt d’imatges i paraules per retallat i enganxar cada una amb la que li correspon.

Discriminació visual de les lletres de l’alfabet

José Alberto

Encerclar les lletres ja siguin en lletra de pal o lligada que marca cada exercici, la base i el dibuix de referència és en castellà:
AaBbCcDdEeFfGgHh – IiJj KkLlMmNnOoPpQqRr SsTt UuVvWwXxYy Zz.

El nom dels companys i companys de l’aula

Escola Lledoner. Aula d’acollida. Cristina Carreras Font
Discriminació de lletres: l’alfabet. Programa d’educació compensatòria. Tarragona

NomsAlumnesDossier per treballar la discriminació de lletres i identificar-ne cada una en el nom dels nens i nenes de la classe. A la primera pàgina del dossier s’ha d’enganxar la graella de fotografies i noms dels alumnes.
Per accedir-hi cliqueu sobre el dibuix.

Lletres per a tothom: paraules de referència.

Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Obra Social “La Caixa”.

Són fitxes que estan pensades per a poder aprendre i recordar fàcilment cadascuna de les grafies i els sons de la llengua, relacionant-los amb una paraula ben senzilla i comuna i que serveixen de referència al mètode d’alfabetització.

Lletres per a tothom: lletres de cartró.

Abecedari de lletres minúscules pensat per a poder escriure textos senzills, independentment de la destresa que cadascú tingui per fer-ho a mà. Cal preparar un mínim de 5 a 10 fulls preparades per imprimir, plastificar i retallar.

Com s’escriu? Com es pronuncia? 1.2 On és cada lletra

GALI – Guia per l’autoaprenentatge de la llengua

Reconèixer la grafia en paraules escrites que també es poden escoltar.
Es treballen les vocals i P-F, P-B, T-D, V-B, b-v, N-M, ll, LL-L, LL-H, R-RR, C-G, G-J, gues-ga, ca-ques, gu-qu, ja-ges.

Qui sóc? Com sóc? 1.1 El nom

GALI – Guia per l’autoaprenentatge de la llengua

Paquet d’activitats clic on s’ha d’escoltar – llegir – repetir i comparar, Ordenar les lletres de l’alfabet segons l’abecedari, escoltar noms o cognoms i relacionar-los amb la forma escrita, relacionar, escoltar un fragment i contestar veritable o fals i buscar en una sopa de lletres.