El nom dels professors i professores de l’escola
Escola Lledoner. Aula d’acollida. Cristina Carreras Font.Clicant sobre les imatges s’obriran els documents.
Làmina on es presenta el personal docent i no docent que els alumnes acostumen a veure habitualment a l’escola. Fotografia i
nom.
Donem un tomb per l’escola i anotem al plànol, les aules, despatxos i el nom de les persones que els ocupen. Aprofitem per presentar-nos, saludem i expliquem qui som.
El treball a l’aula consisteix en retallar i enganxar on correspongui del plànol la fotografia de la persona que ocupa aquell espai habitualment.
Tot el personal docent i no docent té una, o més d’una tasca a fer. En aquesta làmina haurem d’identificar els mestres amb els seu nom i la tasca que fan. La feina a fer és molt semblant a l’anterior.
Per acabar s’ha elaborat un document (clicar aquí) que acompanya i amplia les tasques anteriors. Consisteix en escriure els noms dels mestres, buscar-los en una sopa de lletres on també hi ha 9 abecedaris que s’han de pintar en colors diferents i altres activitats amb els noms dels mestres i les mestres que hi ha a l’escola.
Com s’escriu? Com es pronuncia? 1.1 L’alfabet
Escoltar el so de les vocals i consonants, identificar-les i ordenar-les. Relacionar majúscules i minúscules, escoltar i relacionar amb la grafia, escoltar el so i escriure la lletra i el reconeixement de la grafia amb lletra lligada.
Aprendre de lletra
Programa d’Educació Compensatòria de les comarques gironines
Hi ha 5 quaderns:
- Aprendre de lletra 1: Escriure les lletres de l’alfabet amb lletra de pal amb una imatge de referència per a cada lletra.
- Aprendre de lletra 2: Escriure les paraules de la imatge de referencia per a cada lletra.
- Aprendre de lletra 3: Retallar les imatges i enganxar-les en els requadres que corresponen segons el nom, escriure el nom que correspon al dibuix, retallar les síl·labes i enganxar-les confegint el nom del dibuix.
- Aprendre de lletra 4: Relacionar les paraules amb les imatges corresponents, a cada pàgina hi ha una lletra de l’alfabet.
- Aprendre de lletra 5: Conjunt d’imatges i paraules per retallat i enganxar cada una amb la que li correspon.
Discriminació visual de les lletres de l’alfabet
José AlbertoEncerclar les lletres ja siguin en lletra de pal o lligada que marca cada exercici, la base i el dibuix de referència és en castellà:
Aa – Bb – Cc – Dd – Ee – Ff – Gg – Hh – Ii – Jj – Kk – Ll – Mm – Nn – Oo – Pp – Qq – Rr – Ss – Tt – Uu – Vv – Ww – Xx – Yy – Zz.
El nom dels companys i companys de l’aula
Escola Lledoner. Aula d’acollida. Cristina Carreras Font Discriminació de lletres: l’alfabet. Programa d’educació compensatòria. TarragonaDossier per treballar la discriminació de lletres i identificar-ne cada una en el nom dels nens i nenes de la classe. A la primera pàgina del dossier s’ha d’enganxar la graella de fotografies i noms dels alumnes.
Per accedir-hi cliqueu sobre el dibuix.
Lletres per a tothom: paraules de referència.
Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Obra Social “La Caixa”.
Són fitxes que estan pensades per a poder aprendre i recordar fàcilment cadascuna de les grafies i els sons de la llengua, relacionant-los amb una paraula ben senzilla i comuna i que serveixen de referència al mètode d’alfabetització.
Lletres per a tothom: lletres de cartró.
Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Obra Social “La Caixa”.
Abecedari de lletres minúscules pensat per a poder escriure textos senzills, independentment de la destresa que cadascú tingui per fer-ho a mà. Cal preparar un mínim de 5 a 10 fulls preparades per imprimir, plastificar i retallar.
Com s’escriu? Com es pronuncia? 1.2 On és cada lletra
Reconèixer la grafia en paraules escrites que també es poden escoltar.
Es treballen les vocals i P-F, P-B, T-D, V-B, b-v, N-M, ll, LL-L, LL-H, R-RR, C-G, G-J, gues-ga, ca-ques, gu-qu, ja-ges.
Qui sóc? Com sóc? 1.1 El nom
GALI – Guia per l’autoaprenentatge de la llengua
Paquet d’activitats clic on s’ha d’escoltar – llegir – repetir i comparar, Ordenar les lletres de l’alfabet segons l’abecedari, escoltar noms o cognoms i relacionar-los amb la forma escrita, relacionar, escoltar un fragment i contestar veritable o fals i buscar en una sopa de lletres.