LA XARXA

A l’escola seguim amb el projecte Xarxa amb l’objectiu de teixir una xarxa social per transmetre a la mainada el valor i poder de la col·lectivitat i poder construir una comunitat més potent.

Per fer-ho possible, cal que cadascú de nosaltres (nusos d’aquesta xarxa) estigui disposat a donar i a rebre per tal d’enfortir-nos com a col·lectiu.

Aquesta proposta es concreta en:

  1. Pensem: Què puc aportar jo a la comunitat? (coneixements, habilitats, voluntariat, participació en entitats i/o associacions, etc.)
  2. Omplim la butlleta i la dipositem a la bústia! Durant uns dies trobareu les butlletes i la bústia a l’entrada de l’escola.
  3. Els coordinadors de La Xarxa anem fent el buidatge i organitzem els recursos per tenir-los ben presents al llarg del curs.
  4. Per últim, els que participeu en aquest projecte, rebreu un correu electrònic on se us comunicarà que ja formeu part de La Xarxa!

Us animem a participar-hi perquè és un projecte molt interessant per enfortir els vincles de la nostra comunitat, aprofitar els recursos que entre tots podem oferir i sobretot, per donar un model educatiu als petits en el que valorem el treball en equip, la cooperació, l’empatia, la generositat i la solidaritat.

Atentament,

La Xarxa!

imatge xarxa1

LA RIERA DE L’ARNER (CICLE MITJÀ)

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Divendres 9 d’octubre vam anar a la riera de l’Arner, ens van acompanyar en Cesc i en Lluís. Vam marxar de l’escola i vam anar caminant pel poble, a ca l’Isifu vam veure una mena de carbassera que s’enfilava amb una cosa com una molla que es un sisell.

Quan vam arribar a la riera vam veure molts plataners, lledoners, saüc, freixes, sarriassa i carbassina. Ens van explicar que amb unes boletes que fa el lledoner es podria fer una cos a que petava molt.

Al mig del bosc hi havia pins, alzines, roures, romaní i arítjol. Ens van dir: aneu caminant i és un alzinar, roureda o pineda i era una pineda. També ens van explicar que a sota dels pins hi neixen azines i a sota les alzines hi neixen roures. Al bosc vam veure un animal que era com un pal i tenia potes.

De la sarriassa ens van explicar que era una planta que quan se li posa un mosquit a sobre tenia com una boca i el tancava a dintre com una gàbia, el mosquit anava donant voltes i treia tot el pol·len.

Quan vam marxar vam veure un romaní amb flors i al bosc n’havíem vist un altre que feia la mateixa olor.

Quim

Excursió al riu Ter (Cicle Superior)

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El dijous 8 d’octubre els de Cicle Superior vam fer una sortida de l’entorn per conèixer de més a prop el Ter. En Cesc, el nostre guia, va començar fent-nos “llegir” les pedres que hi ha a la muralla de Cervià. Ens va explicar com les havíem de llegir perquè ens donessin informació: d’on venien, perquè eren així…

A continuació, mentre anàvem cap al riu, ens vam trobar un hort i ens Cesc ens va explicar que, sense saber-ho, podia “llegir” qui n’era el propietari. Ens va explicar que les plantes que hi ha en aquest hort, en no ser pròpies d’aquí, també ens donen informació: que la persona que porta l’hort és d’una altra cultura…; i que podia especificar que era negra perquè entre les plantes hi havia cacauets i ocres.

Tot seguit vam passar per un “bosc” i en Cesc ens fa fer tornar a “llegir”: és un bosc o una plantació? Com ho podem saber?… I ens va ensenyar a mesurar l’alçada d’un arbre sense necessitat d’agafar un metre.

Finalment vam arribar al riu i altra cop en va fer “llegir”: per què el nostre costat és més escarpat que l’altra banda?, per què hi ha poca aigua?, per què aquí no se senten ocells i a l’altra banda se’n senten molts?… i així vam anar “llegint” més i més informació que ens anaven explicant els arbres, les roques, les plantes, els ocells… que teníem al nostre voltant.
Veritablement, va ser un dia de lectura diferent, una biblioteca a l’aire lliure, a tocar de casa.

Gràcies Cesc.