El dia 27 d’octubre tota l’escola vam anar d’excursió a Madremanya i aquesta va ser la nostra vivència cicle per cicle. Esperem que us agradi!
EDUCACIÓ INFANTIL
Els nens i nens d’Educació Infantil ens ho vam passar molt bé a Madremanya i vam descobrir un munt de coses: totes les cases del poble estaven fetes amb pedres, algunes tenien la porta d’entrada molt petita i a moltes hi havia pica-portes enlloc de timbre. L’església semblava un castell, al sostre de l’entrada hi havia uns dibuixos molt ben fets i la clau per entrar era gegant. A l’escut del poble hi havia una mà d’una dona , vam caminar per sota molts arcs de pedra i un dels carrers estava fet amb pedres molt grosses i velletes a terra. Vam menjar i jugar a les escoles velles i vam tornar cap a casa ben contents i cansats.
CICLE INCIAL
Vam anar a Madremanya i vam veure com eren els carrers fets de pedra i les cases antigues. Les mestres ens van explicar que les cases antigues tenien tres pisos i inscripcions sobre de la porta. Després vam visitar l’església de Sant Esteve i la plaça de l’ajuntament.
A l’hora de dinar vam ser els primer d’arribar al lloc on hi havia les motxilles i vam trobar un gos que s’estava menjant el dinar d’alguns nens que havien deixat la maleta oberta.
A la tarda vam jugar tots els nens i nenes de primària a un joc que es diu el triangle. Va ser molt divertit. Ens havíem d’atrapar els uns als altres.
CICLE MITJÀ
Tota l’escola vam anar d’excursió a Madremanya. Quan vam arribar vam caminar una estona fins que vam arribar a un parc a on vam esmorzar i jugar una mica. Un cop acabat vàrem anar a visitar el poble, hi havia uns arcs de pedra de l’edat mitjana que servien per protegir-se dels enemics. Després ens van portar a una plaça on ens van explicar que el nom de Madremanya venia d’una dona que tenia molts fills i a tots els va aconseguir una feina (tenia molta mà de manya). Tot seguit ens van ensenyar l’església per dins i la vam dibuixar per fora.
Vam jugar i vam fer il·lusions òptiques per la cançó de l’escola, que és una cosa que t’has de posar molt a prop de la càmera de fotos i un altre es posa molt lluny. Després vam tornar al parc per dinar. Quan vam acabar vam jugar de 1r a 6è al triangle “gallines, guineus i serps”, quatre partides! Els petits van fer altres jocs. Els autobusos ens van venir buscar per anar a l’escola i … cap a Cervià! Va ser molt divertit!
CICLE SUPERIOR
Tota l’escola vam anar a passar el dia a Madremanya, un poblet petit al costat de Bordils. Quan vam arribar, vam anar a esmorzar a un parc al costat del pavelló. Després els de Cicle Superior vam anar a visitar l’església, que per cert, és molt bonica, i tot seguit els nostres professors, en David i en Joan, ens van separar per grups de taules i ens van donar dos papers amb preguntes per fer una gimcana pel poble. Quan tots els cicles vam acabar de fer les activitats vam tornar-nos a ajuntar al parc per dinar. Després d’una estona de jugar, a tots menys els d’infantil ens van barrejar i vam fer tres grups per jugar al triangle màgic. En acabar el joc vam pujar als autobusos i vam tornar a l’escola.