El temps atmosfèric

A 4t com que estem estudiant el temps atmosfèric i vam fer dos experiments: un per demostrar la pressió que hi ha a l’aire i l’altre per poder mesurar la quantitat d’aigua quan plou.

El primer experiment va consistir en emplenar un got amb aigua. Tapar-lo amb un tros de cartolina i girar el got. L’aigua no queia. La pressió de l’aire aguantava la cartolina i feia que no caigués l’aigua.

El segon va consistir en fer un pluviòmetre amb una ampolla d’aigua buida. La vam tallar per la part superior, vam col•locar aquesta part de cap per avall a l’interior de l’altra part i vam marcar amb un retolador els centímetres. Cada centímetre d’aigua equival a 1 litre de pluja caiguda per m2. L’hem posat a l’hort.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *