Category Archives: Escola L’Aixart

AUTOR A LES AULES

L’escola ha participat  en el projecte Autors a les Aules i hem tingut l’honor de poder compartir una sessió de treball  amb l’autora Maria Àngels Juanmiquel.

Aquest curs des de la biblioteca els alumnes de cicle inicial i mitjà hem llegit i treballat el llibre És fosc!. Durant la sessió amb l’autora vam poder fer preguntes i lliurar-li unes visualitzacions del seu llibre. L’autora va poder explicar  com ho fa per crear els contes i va animar als alumnes a crear-ne. Moltes gràcies Maria Àngels!!!!!

BALLADA DE DANSES DEL MÓN

El passat divendres dia 23 de març, per celebrar l’acabament el segon trimestre, els nens i nens de l’escola van oferir davant els pares, avis i altres familiars, una representació de danses populars de diferents països del món que havien treballat a classe de música i educació física. Les van aprendre amb moltes ganes i les van ballar molt bé!

Les danses que va ballar cada curs, van ser les següents:

  • P3 i P4: Dansa dels llenyataires (Dinamarca) i Dansa del sabater (Dinamarca)
  • P5: Scottish dels ocells (Suïssa) i “El molñi (Suïssa)
  • 1r: Krebspolca (Àustria)
  • 2n: Polca txeca (República txeca)
  • CI: Indo eu (Portugal)
  • 3r: The tenesse big walk (Estats Units)
  • 4t: Branle de les rates (França)
  • CM: Blaw garen en Koperdraad (Holanda)
  • 5è: Korobushka (Rússia)
  • 6è: Dance above the rainbow (Irlanda)
  • CS: Dansa africana (Àfrica) i Tzadik Katamar (Israel)

Fotos:

Si voleu veure els vídeos de les danses, ho podeu fer clicant a la imatge següent:

SORTIDA DE CICLE MITJÀ A LA RIERA DE L’ARNER I EL BOSC

Dilluns 23 d’octubre tot cicle mitjà vam anar a la riera de l’Arner i al bosc. En Cesc ens va acompanyar i ens va ensenyar moltes coses dels arbres de la riera i dels arbustos.

Ens va ensenyar dos tipus de bosc: el de riera, amb arbres de fulles caduca (freixe, plataner, lledoner….) i un altre de muntanya, amb les fulles perennes (pins, alzines…). Ens va ensenyar a diferenciar les plantes mirant les fulles, els fruits, les branques… Com per exemple el lledoner que té fulles compostes en forma de “ella” i així ens recorda la inicial del seu nom.

El freixe i els arbres que estan a prop de la riera necessiten tenir les arrels més extenses perquè si venia una rierada no els tombés.

El freixe és molt flexible i se’n feien vares per picar als animals i als nens si es portaven malament. Se’ls hi deia: “suc de freixe”. Però això no es pot fer amb les branques dels arbres de muntanya perquè es trenquen.

Amb la forma de les branques del lledoner es feien forques. Es deixaven créixer i assecar tal com eren i ja la tenien feta.

La flor de la carabassa es diu badoc, la carbassera és una planta enfiladissa i es va agafant amb els  circells. Si tenim paciència i ens col·loquem el circell al dit i esperem una bona estona veurem com es va cargolant.

L’arítjol és molt tòxic i  se’n feien uns gasos durant la II Guerra Mundial per exterminar els oponents.

No nomes ens va ensenyar coses per aprendre, si no també per jugar:

– A xiular amb glans,

– A pintar amb el raïm de moro,

– A fer saltar els glans,

– També ens va ensenyar una flor que tenia forma de cor.

En resum, podríem dir moltes altres coses, ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltíssim.

                                                                                              Nens i nenes de CM

TALLERS 2N TRIMESTRE: FRIDA KAHLO I PARAULES

El segon trimestre estem fent tallers relacionats amb la Frida Kalho.

Era pintora. Va néixer a Mèxic i tenia una cama més petita que l’altra. Quan anava amb tren va tenir un accident i va estar molts mesos a l’hospital. Quan estava allà, pintava molt, es feia autoretrats…  Vivia a la casa blava.

Hi ha 8 tallers:

1-“La casa blava”: que es fa amb papiroflèxia a la classe de 6è.

2-“Frida i fauna”: que es fa a la classe d’art i anglès amb la Miss Carme. S’ha de fer la Frida Kalho i al costat dibuixar animals.

3-“Paraules” aquest taller no era relacionat amb la Frida Kalho. Cada trimestre el fem i s’han de fer paraules amb diferents materials.

4-“Una dona valenta”: que és un collage i s’ha d’enganxar la Frida Kalho a sobre d’un paper ple de diari.

5-“Noves tecnologies”: que es fa a l’ordinador i consisteix en fer un fondo bonic i enganxar mitja cara teva i posar una frase bonica.

6-“Frida i les flors”: t’has de fer una foto i decorar-te amb flors.

7-“Viva la vida”: és fa a la classe de P5 amb la Mercè i és un bodegó amb síndries, com un quadre de la Frida.

8-“Autoretrat” es  feia amb parelles, un li aguantava el mirall a l’altre i ell es mirava en el mirall, es dibuixava a si mateix i es pintava amb aquarel·les.

A mi m’ha agradat molt fer aquests tallers. Han sigut molt divertits!!

Alumnes de 4t

BÀSQUET DE L’UNIGIRONA!!!

El passat 17 de març una colla d’alumnes i famílies vam anar a veure un partit molt interessant de bàsquet al pavelló de Fontajau. Les jugadores de l’UniGirona ho van fer molt bé. L’altre equip era el Sant Adrià. Alguns alumnes de 6è ja estan acostumats a anar cada setmana a veure com juga l’UniGirona. Són molt bons aficionats aquests de 6è, i aquest dia nosaltres els vam ajudar una mica més a animar.
A veure si tenim l’oportunitat de tornar-hi un altre dia. A més a més, potser tindrem la sort que algunes jugadores de l’Unigirona vindran a l’escola a ensenyar-nos com juguen a bàsquet.

THEATRE IN ENGLISH

Aquest passat divendres, 23 de febrer, vam anar a veure un teatre en anglès a can Geli de l’Era. Els alumnes van gaudir molt perquè havien treballat a classe el vocabulari i les cançons.

THEATRE: THE WOLF AND THE 7 GOATS

For children of P3 to 2nd course.

Mummy goat has seven goats. She must leave them to find food. Before she leaves, she warns the baby goats of the wolf who lives outside. The children sing the song “Don’t open the door”.

The actress did diferent characters. She was the wolf that he was very hungry and children could sing the song “I’m the wolf”. The children participated and enjoyed themselves.

THEATRE: DOROTHY’S DANCE CAMP

For children of 3rd to 6th course

We meet the cleaner of a school, who is preparing the school for the summer school dance camp as the new students are about to arrive. She doesn’t like cleaning up their mess.We met the characters Dorothy, Tina, Scot and Leo.Dorothy shows the audience her new dancing shoes that she loves.She leaves the shoes and the caretaker steals them and leaves Dorothy a note saying that if she wants her shoes back she must make friends do a task that will be very difficult.

Children could participate and they thought it was funny and great.