I LIVE IN A VEGETABLE GARDEN

El projecte d’escola aposta i té com a objectiu fonamental l’aprenentatge de llengües en edats primerenques. Sense oblidar la prioritat del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge a l’escola, la llengua castellana s’introdueix mitjançant cançons i jocs a P3 amb una durada de mitja hora setmanal, i la llengua anglesa amb una durada de 4 hores i mitja setmanals. D’aquestes hores, 3 hores i mitja es dediquen al projecte d’anglès i la resta a rutines diàries.

Pensem que l’exposició  a diferents llengües des del primer any d’escolaritat obre un ventall de possibilitats i d’avantatges per a l’infant. D’una banda, estimula els processos mentals i enriqueix les estructures lingüístiques, alhora que afavoreix el reconeixement i la posterior capacitat per a reproduir una diversitat extraordinària de sons.

D’altra banda, aquesta exposició afavoreix també l’acceptació i tolerància d’altres realitats culturals en un món cada cop més globalitzat.

I live in a vegetable garden” és un projecte d’ensenyament-aprenentatge de continguts d’educació infantil des de totes les àrees curriculars: llenguatge verbal, llenguatge matemàtic, descoberta de l’entorn, descoberta d’un mateix, llenguatge musical i llenguatge visual i plàstic. Donat el moment psicològic de l’alumne d’educació infantil, que veu el món en un tot i aprèn globalment, és dins d’aquesta globalitat que se li han d’oferir quantes més oportunitats millor per adquirir coneixements i llenguatge.

El punt de partida és l’hort de l’escola i la seva relació amb el món que envolta l’infant. Les unitats es basen en activitats de manipulació i experimentació en què la comunicació oral hi juga un paper imprescindible.

Es treballen els següents continguts:·

  • Llenguatge: contes, cançons, jocs, endevinalles i embarbussaments.
  • Llenguatge matemàtic: nombres, formes, mides·
  • Descoberta de l’entorn: organització i manteniment de l’hort, estris, noms de plantes, parts de les plantes, estacions i el temps, cura de l’entorn, noms de fruites i verdures, insectes i bestioles, el mercat, experimentacions diverses amb gustos, pesos, disseccions.
  • Llenguatge visual i plàstic: motricitat fina i gruixuda, ús de les tisores, diferents tècniques amb plastilina, estampació, ceres, pintures i collage.

SPINNING A WEB
Els nens i nenes de P5 hem fet d’aranyes. Mireu quines teranyines…..

COLLECTING CAMOMILLE FLOWERS
Els alumnes de 1r han estat els encarregats de recollir les flors de camamilla de l’hort i assecar-les.

PULLING OUT CARROTS
Avui un grup de P4 ha estat l’encarregat d’arrencar les pastanagues. Ha estat d’allò més emocionant!

ORANGE JUICE
Per acabar la unitat FRUITS els nens i nenes de P3 hem fet suc de taronja. Estava BONÍSSIM!

THE COLOR OF THE FRUITS
Amb els nens i nenes de P5 hem pogut veure de quin color són les fruites per dins.

TASTING FRUITS
A P3 hem vist el color de les fruites i n’hem fet un petit tastet.

FRUITS
Aquest mes de febrer i març treballem la unitat de FRUITS. Mireu com els alumnes de P5 fan una activitat.

PREPAREM L’HORT
Els nens i nenes de 1r i 2n ens han ajudat a treure males herbes de l’hort i preparar-lo per plantar. L’Alícia ha portat unes pipes de gira-sol del Japó i avui les hem plantat.

LEMONS
Amb els nens i nenes de P4 estem treballant amb llimones.

TALKING ABOUT THE WEATHER
Estem fent la unitat THE WEATHER i ens preparem pel fred!

WINTER GAMES
Mireu els jocs que fem per aprendre el nou vocabulari.

I més…

I més…

MORE ROUTINES IN P4
Alumnes de P4 fent rutines.

Mireu més…

OUR SCARECROW
Avui hem posat el nostre Scarecrow a l’hort.

PUMPKIN PATTERNS (P4)

PUMPKIN SOUP INGREDIENTS (P4)

PUMPKIN SOUP (P4)
Amb els nens i nenes de P4 hem fet sopa de carbassa. Per a molts era la primera vegada que la feien o que la tastaven.

PUMPKIN PAINT (P3)
A P3 hem obert una pumpkin per veure què hi havia dins. SEEDS!!!! Després hem fet estampació.

ROUND THINGS (P3)
Hem introduït el concepte ROUND i per això hem portat tot d’objectes rodons a l’aula d’anglès.

STICKING THE LABELS (P5)
Amb els nens i nenes de P5 hem posat els rètols a cada verdura, arbre fruiter o planta del nostre hort. Així ho tenim tot ben endreçat.

PLANTING SPRING BULBS (P5)
Per tenir el nostre hort ple de colors la propera primavera hem plantat bulbs aquest mes d’octubre abans de la primera gelada.

PUMPKINS (P4)
Aquesta setmana hem començat la unitat de Pumpkins. Gràcies a les vostres aportacions, hem pogut manipular i observar gran varietat de formes, mides i colors. També hem vist com creixen les nostres carbasseres de l’hort.

PUMPKINS (P3)
Amb els nens i nenes de P3 hem començat a treballar les Pumpkins: hem observat la mida, la forma i el color.

PLANTING CELERY AND CAULIFLOWERS (P5)
Estem preparant l’hort i per això hem comprat planter per poder fer a la tardor. Mireu els nens i nenes de P5 com ho fan!

GARDENING (P5)
Amb els nens i nenes de P5 hem anat a l’hort a treure les herbes espontànies que van sortint.

PLANTING CABAGGES AND LETTUCES (P3)
Avui ha estat el primer dia a l’hort amb els alumnes de P3. Hem plantat enciams, cols i hem regat. Ens ho hem passat molt divertit treballant a l’hort de la nostra escola!

CARROTS (P4)
Amb els nens i nenes de P4 hem conegut les mascotes del projecte: Mrs and Mr Carrot. Hem fet suc de pastanga i hem pintat un mural ben original. Finalment, hem plantat llavors de pastanaga a l’hort.

PREPARING THE VEGETABLE GARDEN (P4)
Amb els alumnes de P4 hem fet molta feina avui! Les nostres enemigues, les herbes esponànies, ja començaven a fer de les seves i les hem anat traient. Quina neteja que hem fet! Hem començat a fer les rases i aviat ho tindrem a punt per començar a plantar! Mireu que enfeinats que estem!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *