TALLERS: LES PLANTES

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Buscant els companys de grup.

Al llarg del mes d’abril els infants de 3 a 7 anys han realitzat en els tallers un seguit d’activitats que tenien com a eix central el món de les plantes. Així doncs han buscat i rebuscat llavors en diferents hortalisses i fruites i les han posat a germinar; han après que les plantes necessiten terra, aigua i aire per viure i han plantat gespa en uns bonics testos; han observat, olorat, esmicolat,… unes quantes plantes aromàtiques i medicinals i s’han preparat una perfumada bossa d’olor;  i han descobert els tints vegetals d’ algunes plantes existents en l’arrel, la tija, la fulla, la flor o el fruit.

Convocatòria d’ajuts de menjador escolar per al curs 2016-2017

Es concedeixen ajuts individuals de menjador per raons socioeconòmiques o per distància geogràfica. Podeu consultar les bases reguladores de subvencions per a ajuts individuals de menjador escolar.

Termini per presentar la sol•licitud: del 2 fins al 27 de maig de 2016, ambdós dies inclosos

Lloc de presentació de la sol•licitud: a la mateixa escola (dimarts i dijous en horari escolar) o a la seu del Consell Comarcal del Pla de l’Estany (c/ Catalunya 48, Banyoles; de dilluns a divendres, de 10.00 h a 14.00 h.)

 

Et regalo la lectura

El 22 d’abril vam tenir el plaer d’escoltar la Marta Roig, diplomada en Biblioteconomia i Documentació i especialista en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura.

En una xerrada molt amena i distesa va transmetre als assistents la seva passió per la lectura i va oferir estratègies per encomanar als infants les ganes de llegir. “Et regalo la lectura” parteix del fet que l’adult ha de ser sempre un model lector engrescant-se, il·lusionant-se, meravellant-se, descobrint, sentint, imaginant,… i fent-ne partícips als petits i joves de manera creativa i suggeridora.

Quina ampolla caurà abans?

Els nens i les nenes de sisè hem fet un experiment amb dues botelles d’aigua, una buida i l’altra plena de sorra. Consisteix en tirar les dues ampolles des de la mateixa alçada per saber quina cau primer. La hipòtesi inicial era que l’ampolla plena de sorra cauria primer; però, hem vist que les dues cauen al mateix temps.

 

La força de la gravetat

Els nens i les nenes de sisè a l’hora de medi natural hem fet un experiment de la gravetat. L’experiment consistia en agafar una pilota de ping-pong i un assecador. Hem après que si posem l’assecador mirant cap amunt i l’engeguem la força de l’aire és contrària a la força de la gravetat; per tant, la pilota no cau.

El bosc de Serinyà

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà hem estudiat el bosc del nostre municipi i ho hem fet preparant la sortida a l’aula durant la tarda del dimecres i sortint el matí del dijous per anar a explorar el bosc. Hem estudiat les plantes i els animals que hi hem trobat, també hem escoltat i identificat pel seu cant els diversos ocells que hi viuen. L’endemà a la classe ho hem posat tot en comú, corregint el treball de camp i fent un mural on hem plasmat tot el que hem après. Tot això ho hem fet amb en Marc, biòleg i educador mediambiental de Fundesplai.

The animals

Els nens i les nenes de primer a anglès hem après alguns animals de la selva. Tenim cartes, n’agafem una i fem mímica de l’animal que ens toca.

It is a mouse. It is a crocodile. It is an elephant. It is a giraffe.

It is a snake. It is a frog. It is a monkey. It is a parrot.