CICLE INICIAL

LES NENES I ELS NENS DE PRIMER HEM ESCOLTAT L’AUDICIÓ DE LEOPOLD MOZART ( PARE DE WOLFANG AMADEUS MOZART),  “PASSEIG MUSICAL EN TRINEU”

El Passeig musical amb trineu és una obra «d’humor musical». Fou composta per a les festes de carnaval d’Ausgburg, al mes de gener de 1756, quinze dies abans del naixement de Wolfgang Amadeus. S’hi descriu el viatge en trineu d’un grup de persones que es dirigeixen a una festa. A mig camí descansen i després continuen el viatge; arriben a la sala de ball, ballen les danses alemanyes i, finalment, tornen a casa. Aquí podeu escoltar el primer fragment

En aquests musicogrames ( dibuixos de la música) podeu escoltar el segon fragment, quan fan un descans  prop del foc mentre escolten renillar i moure’s els cavalls que són a l’estable.

El tercer fragment, quan ballen les danses alemanyes, està representat per aquest altre musicograma.

AQUÍ TENIU ELS TRES FRAGMENTS DE L’OBRA SEGUITS.

També escoltarem “LA SIMFONIA DE LES JOGUINES” una obra musical amb parts per a joguines que es toca popularment per Nadal i s’utilitza també per a iniciar als infants a la música clàssica.

I aquí en podeu veure un musicograma

ELS ALUMNES DE SEGON ESTEM APRENENT LA CANÇÓ D’ORIGEN ITALIÀ, “IO SONO UN BAMBINO”. AQUÍ EN TENIU UN VÍDEO.

ELS NENS I LES NENES DE PRIMER ESCOLTEN LA SIMFONIA DE LA SORPRESA DE FRANZ J. HAYDN

Franz Joseph Haydn (1732- 1809) era un compositor austríac. Provenia d’una familia humil i les seves primeres lliçons musicals les va rebre del seu pare. Tenia una veu molt maca i va formar part del cor de sant Esteve, el 1740 on va poder perfeccionar els seus coneixements musicals. En les seves simfonies podem trobar moltes bromes. En el segon moviment trobem un sobtat i sorollós acord.

A SEGON ESCOLTEN LA “DANSA DELS PALLASSOS “ DE L’OBRA SOMNI D’UNA NIT D’ESTIU, DE FÈLIX MENDELSSOHN.

Fèlix Mendelssohn (1809-1847) fou un compositor i director d’orquestra alemany. Quan tenia 16 anys ja mostrava un gran talent musical i va composar l’obertura ” Somni d’una nit d’estiu”. Es va basar amb l’obra de teatre del mateix nom, que va escriure el dramaturg anglès William Shakespeare.

ELS ALUMNES DE CICLE INICIAL VAN ASSAJANT EL BALL DE LA CASTANYA, DANSA TRADICIONAL CATALANA.

LA TARDOR D’ANTONI VIVALDI A PRIMER

ELS NENS I LES NENES DE PRIMER ESCOLTARAN AQUESTA AUDICIÓ I TAMBÉ EN VEURAN UN MUSICOGRAMA.

“EN PERE I EL LLOP” A SEGON

EN PERE I EL LLOP  ÉS UN CONTE MUSICAL COMPOST PER SERGUEI PROKÓFIEV L’ANY 1936. LA SEVA INTENCIÓ ERA QUE TOTS ELS NENS I LES NENES CONEGUESSIN LA MÚSICA SIMFÒNICA D’UNA MANERA DIVERTIDA. PER FER- HO VA UTILITZAR AQUEST CONTE, QUE ELL MATEIX HAVIA ESCRIT I ELS INSTRUMENTS DE L’ORQUESTRA.

EN AQUEST VÍDEO VEUREU COM TOQUEN ELS INSTRUMENTS.

I AQUÍ TENIU UN JCLIC PER FER ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL CONTE.

COMENCEM EL NOU CURS 2018-19!!

JA HA ARRIBAT LA PRIMAVERA I CANTEM LA CANÇÓ “L’ORENETA“!!

ELS NENS I LES NENES DE SEGON CANTEN UNA CANÇÓ ITALIANA

ELS NENS I LES NENES DE PRIMER APRENEN AQUESTES DUES CANÇONS:

COMENCEM UN NOU CURS 2017-2018

Els nens i les nenes de PRIMER, han escoltat l’audició de La tardor  d’ Antoni Vivaldi. Aquí en teniu un Musicograma i un conte.

APRENC RITMES

XILOFON VIRTUAL

MUSICÓN

KOKOLEOKO

ELS ALUMNES DE PRIMER HAN APRÈS AQUESTA CANÇÓ D’ORIGEN AFRICÀ ( GHANA ). AQUÍ EN TENIU UN VÍDEO.

UMMI

A SEGON HAN APRÈS AQUESTA CANÇÓ, TAMBÉ AFRICANA, PERÒ DEL MARROC. AMB AQUEST AUDIO LA PODEU ESCOLTAR.

L’AGUT I EL GREU

ELS NENS I LES NENES DE PRIMER ESTEM TREBALLANT UNA QUALITAT DEL SO: L’ ALTURA

ELS ALUMNES DE SEGON ESTAN APRENENT UN POEMA SOBRE L’ÓS DE J Mª ESPINÀS

Resultado de imagen de CANÇÓ DE L'OS

COMENCEM UN NOU CURS ESCOLAR 2016-2017

DONEM LA BENVINGUDA ALS NENS I LES NENES DE PRIMER

Ho hem fet amb la cançó HOLA BENVINGUTS DE DÀMARIS GELABERT

PROJECTE ” LES ABELLES”

ELS NENS I LES NENES DE CICLE INICIAL HEM APRÈS LA CANÇÓ D’EN JORDI TONIETTI: “ZUM, ZUM, FA L’ABELLA”

ELS ALUMNES DE SEGON CANTEN CANÇONS

ELS QUATRE LLAURADORS A PRIMER

LA BOLANGERA DE LINYOLA A SEGON

LA DANSA DELS AMICS

Els nens i les nenes de PRIMER han après a ballar            La Dansa dels amics.

L’HIVERN D’ANTONI VIVALDI

1r moviment  “Allegro non molto”

2n moviment ” Largo”

3r moviment ” ALLEGRO “

ELS ALUMNES DE SEGON HEM ESCOLTAT UN FRAGMENT DE L’ÒPERA “DON GIOVANNI” DE W.A.MOZART

LES NENS I NENS DE SEGON JA INTERPRETEN UNA MELODIA AMB ELS BOOMWHACKERS

ELS NENS I NENES DE PRIMER HEM COMENÇAT EL CURS 2015-16 AMB LA CANÇÓ  “TOT SONA

INTENSITAT: FORT I FLUIX

Aquí podeu veure els nens i nenes de Primer cantant la cançó de la Dàmaris Gelabert   ” El fort i el fluix “

ALTURA : AGUT I GREU

Aquest vídeo del Gregori i l’Agnès parla de sons aguts i greus.

EL SILENCI

TOT SONA

DANSA DELS AMICS – SEGON

MIREU COM BALLEN LA DANSA !!!!

AUDICIÓ

Les nenes i els nens de SEGON han escoltat l’audició AQUARI de Camille Saint – Saëns

EL TITELLA GROC

Els nens i les nenes de primer acompanyen la cançó amb instruments de percussió.

Mireu com ho fan de bé.

Aquí els teniu cantant la cançó.

dibuix