Al primer semestre, els nens i nenes de la classe d’I3 hem treballat el projecte del cargol.
Amb totes les activitats que hem realitzat hem aconseguit incitar a l’infant a la descoberta de l’entorn, tot observant i experimentant de forma vivencial i real.
Treballant amb elements de l’entorn proper, en aquest cas, els cargols, es pretén ajudar a processar i contextualitzar de manera que els infants construeixin aprenentatges amb interacció amb el medi.
Durant el temps que els hem tingut amb nosaltres, hem après que:
- Fan caca i, per tant, que tenen cul
- Poden enfilar-se sense caure, igual que l’Spiderman.
- Existeixen molts tipus de closques, de diferents formes, mides i colors
- Tenen boca amb llengua i moltes dentetes
- Neixen d’ous
- Poden respirar però no tenen nas com nosaltres
- També tenen ulls com nosaltres
- S’arrossega sobre el seu peu
- Per facilitar el desplaçament, deixa anar una bava llefiscosa
També hem:
- Treballat la forma de cargol amb diferents tècniques: plastilina, pintura de dits sobre paper, …
- Après la cançó cargol treu banya
- Escoltat diferents contes de cargols, com: el cargol i l’herbeta de poniol, ¿dónde vives caracol?,…
- Fet cargols amb paper i amb plastilina.
- Cuidat a casa nostra dels cargols durant el cap de setmana.
A continuació, podeu veure algunes de les fotos que hem anat fent al llarg del projecte. Només cal que feu clic damunt la imatge del cargol.