Sant Jordi i Taller de Ratpenats

Bona tarda famílies, després de passar dues setmanes “a tope” us deixem aquí les imatges del dia de Sant Jordi on vam poder gaudir d’una activitat especial l’apadrinament lector. Vam conèixer els nostres fillols de primer i P3 i vam passar una estona llegint i mirant contes. Moltes gràcies pels regals que ens vau fer ( punt de llibre i diploma) ens van encantar!!!

A més a més avui al matí hem fet el taller dels Ratpenats, un taller molt i molt interessant amb el que hem aprés moltes coses d’aquests animals. També hem pogut muntar un refugi per ratpenats que podrem posar al pati de l’escola. Mireu què bé ens han quedat!!!

Salutacions

Tutores de sisè

Altres activitats

Per acabar d’arrodonir el mes de febrer , us hem d’explicar que hem estat treballant en la creació d’un conte col·laboratiu en el que participem totes les escoles i instituts d’Olesa de Montserrat. Ha sigut una activitat molt engrescadora i de la que hem gaudit moltíssim.  Aviat podrem veure el nostre capítol a Legiland.

També hem rebut la visita (presencial i virtual) dels companys del curs anterior que ens han explicat com és l’institut i ens han resolt tots els nostres dubtes.

Carnaval, carnaval!!!

Un dels moments més esperat de tot el curs és quan arriba Carnaval. Alegria, disbauxa, música… Aquest any hem pogut fer de nou la rua pel carrers de la Vila. Va ser molt emocionant poder sortir i que tothom pogués gaudir amb les disfresses.

Les classes de sisè ens vam disfressar de STAR WARS  i de CONSTEL·LACIONS, mireu, mireu com ens van quedar de bonic!!

fotos

Tutores de sisè

Sortida Observatori Sabadell

Benvolgudes famílies quins dos mesos d’inici d’any que hem tingut!!! Hem fet tantes activitats que no ens ha donat temps de poder posar les fotos.

El passat mes de febrer vam anar d’excursió a l’Observatori de Sabadell. Allà ens van ensenyar el telescopi i ens van deixar mirar el Sol. Després ens van explicar el Sistema Solar amb els seu planetes, planetes nans, el Cinturó d’Asteroides etc. I per finalitzar vam fer el taller dels coets. Amb ampolles d’aigua decorades vam crear els nostres coets i després els vam fer volar. L’excursió ens va agradar moltíssim.

Aquí us deixem les fotos.

Salutacions

Tutores de 6è

Carta dels desitjos de 6èA

Benvolgudes famílies de 6è A,

Ahir ens va visitar com cada desembre el patge de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient.

Un  any més vam entregar-li la nostra carta, i com en el curs passat, la carta  anava ben farcida de bons desitjos per al nou any.

Us deixem aquí el que els vam demanar i una instantània amb el patge:

Benvolgudes majestats,

Som els alumnes de 6è A, la classe dels Star Wars. Aquest any volem seguir demanant que es facin realitat els nostres desitjos. Alguns són una mica difícils de complir.

Ens agradaria molt que s’acabés la pandèmia, que sigui possible fer la cavalcada de Reis, ja que l’any passat no van deixar-la fer enlloc. Entenem que hem d’estar tots molt atents i seguir les normes de seguretat i higiene per evitar que ens tornin a confinar.

També ens agradaria que la gent prengués consciència de com i quant contaminem el planeta cada dia i comencés a fer petites accions per canviar això.

Desitjaríem que es respectessin tots els drets de les persones, des de tenir una vivenda a tractar amb igualtat i equitat a tothom sigui quina sigui la seva raça, religió o orientació sexual i s’acabés la violència de gènere.

Gràcies per llegir-nos. Us desitgem unes bones festes encara que estigueu molt enfeinats.

Alumnes de 6èA

Taller de Respira i Irènia a 6è

Aquests últims dies els i les alumnes de sisè han realitzat un parell de tallers que de ben segur els seran molt útils. D’una banda, van fer el taller Respira, un espai en què van poder relaxar-se i exposar quines coses poden fer per poder calmar, tranquil·litzar i pausar la ment quan es troben nerviosos. Van poder aprendre tècniques senzilles i noves per poder millorar la seva concentració.

D’altra banda, el darrer taller d’Irènia, Els conflictes es resolen parlant, va ser molt interessant. Irènia és  el nom d’un col·lectiu de professionals i docents, que defensen l’aprenentatge a través de les emocions. En aquest cas la Piti els va explicar que tots naixem amb empatia però que no sempre la sabem mantenir, conservar al llarg de la vida. Els conflictes formen part de la nostra existència, però sabem com resoldre’ls?

Ella els va ajudar a aprendre i comprendre com poder resoldre els conflictes que se’ls presenten a l’escola, a casa, al carrer. Van tenir l’oportunitat de practicar amb els companys de grup una activitat en la que es posava a prova l’empatia activa i acabar reflexionant sobre com la calma, el diàleg, l’empatia, l’amabilitat o la cooperació són magnífiques eines per resoldre els conflictes, mentre que l’agressivitat, l’autoritat, cridar o no respectar només ens porten a perpetuar el mal estar i el conflicte.

Us deixem una mostra d’aquestes jornades: